Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Prosím poraďákov o radu. Mám takúto dilemu. SZČO bola dlhodobo nezamestnaná a v zmysle zákona dostala od úradu práce nenávratný finančný príspevok na začatie podnikania / 25% zo ŠR, 75% z fondov EU / s podmienkou, že podnikať bude minimálne 2 roky.
To je ok.
Ale prílohou dohody je, čo nemôžťu byť oprávnené náklady - budem skrátene citovať:
1/ náklady vynaložené pred podpísaním zmluvy o poskytnutí uvedeného príspevku
2/debetné úroky
3/ poplatky pri finančných transakciách
4/ kurzové rozdiely
5/ čisto finančné výdavky
6/pokuty, penále, súdne poplatky
7/ náklady spojené s leasingovou zmluvou
Pri majetku je oprávneným nákladom len prenájom alebo odpis, počas trvania dohody / t.j. ak správne predpokladám tak 2 roky, keďže 2 roky nesmie ukončiť podnikanie /.
Keďže klientka má živnosť ako poisťovací agent, tak okrem telefónnych účtov, a tlačiarne, ktorú si kúpila žiadne veľké výdavky nemá.
Prosím o radu:
1/ ako túto podporu zaúčtovať, ak bola prijatá v júli 2006, ale napr. výdavky - tlačiareň si kúpila až v januári 2007 - tipujem, že by to malo byť ako dotácie, teda pomernou časťou, ktorá bola použitá v danom roku na výdavky
2/ dá sa telefónny účet považovať za oprávnený náklad alebo je to chápané ako
finančný výdavok a tým pádom je neoprávnený.
Ak by som totiž telefón chápala ako finančný výdavok tak tú podporu nemá šancu zúčtovať.
Prosím poraďte z tej 10 stranovej zmluvy úradu práce už mám triašku.
Vďaka
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
V roku 2006 sumu podpory zaúčtuješ ako VNZD.
V roku 2007 ju budeš postupne rozpúšťať podľa nákupov.
Telefónne poplatky nie sú finančný výdavok ale prevádz.réžia.
Finančný výdavok je pravdepodobne myslené napr.úroky z omeškania, pokuty, penále...
V roku 2006 sumu podpory zaúčtuješ ako VNZD.
V roku 2007 ju budeš postupne rozpúšťať podľa nákupov.
Telefónne poplatky nie sú finančný výdavok ale prevádz.réžia.
Finančný výdavok je pravdepodobne myslené napr.úroky z omeškania, pokuty, penále...
Ale ako zaúčtujem príjem teda samotný príspevok, ktorý mi prišiel na účet v roku 2006?Ďakujem.
Ostatné si vyhľadáš ak vľavo hore do okienka napíšeš " Dotácia " alebo " "Účtovanie dotácie " tam sa Ti zobrazia všetky príspevky , v ktorých sú už dané odpovede .