Tiež máme podobný prípad ako je uvedený v príspevku č. 1.
V roku 2003 sme dostali ako dar z Kórey v rámci medzivládnej pomoci
pojazdný RTG prístroj a rôzne iné zdravotnícke zariadenia.
K dodávke boli priložené nejaké doklady z MZV (korešpondencia).
Všetky zariadenia okrem pojazdného RTG boli zaradené do používania a začali sa odpisovať.
Pri RTG bol taký problém, že nebolo možné získať certifikáty, čo je podmienka, aby mohol byť prístroj používaný na vyšetrovanie pacienta.
Potom boli zistené ďalšie nedostatky, pre ktoré nie je možné uvedené zariadenie používať.Okrem iného aj vysoká cena za uvedenie RTG zariadenia do používania (500 000,- Sk).
Uvedené zariadenie nebolo vedené v účtovníctve.
Teraz je nám toto zariadenie vlastne k ničomu, pretože jeho uvedenie do prevádzky je vlastne nerentabilné.
Uvažovali sme tak, že ho ponúkneme servisnej firme na prípadné využitie náhradných dielov (ak budú mať záujem a dá sa to využiť) alebo toto zariadenie zlikvidujeme. Vedenie súhlasí aj s likvidáciou.
Ja sa chce len uistiť, že keby sa s odstupom času niekto začal zaujímať o toto zariadenie, či ten postup, ktorý si chceme zvoliť bude správny ?
Všetky podklady o tom ako sme s uvedeným zariadení doteraz nakladali máme, vrátane vyjadrenia servisnej organizácie, ktorá sa pokúšala uvedený prístroj sprevádzkovať .
Ďakujem za Vaše prípadné názory.