Dobrý deň. Stal som sa živnostníkom. Nakoľko túto oblasť absolutne nemám zmapovanú - neviem aké povinnosti, knihy a podobne musím viesť prosím Vás o radu ako jednoducho začať.
Na úvod objasním čo by som mal: Nie som platca dane, živnosť som získal cez dotáciu z úradu práce (ako zaúčtujem príjem na môj BU z Európskeho sociálneho fondu), živnosť mám na predaj PC a výpočtovej techniky - je povinnosť mať registračnú pokladňu? Ak som pochopil tak vyplýva táto povinnosť ak mám úhrady v hotovosti. Je povinnosť mať kasu ak budem vydávať faktúry a tie mi zákazníci vložia na účet? trošku nešikovné riešenie ale na začiatok kým všetko obstarám mám takú predstavu.
Ako si môžem vyúčtovať sám sebe pracovnú cestu realizovanú MHD?
Našiel som program ALFA, zdá sa mi celkom vhodný, zatiaľ mám len demo. Nemohol by mi prosím niekto poslať MANUAL ak má, prípadne mohol by som sa obrátiť na niekoho priamo cez ICQ, MESSENGER, inú formu komunikácie a vedel by mi pomôcť?
Vidím, že je kvantum problematiky okolo živnosti. Poznám živnostníkov, čo si vôbec s ničím nelámu hlavu. Do jedného šuflíka hádžu výdaje, do iného príjmy a potom to bachnú na konci roka účtovníčke. Je to z pohľadu účtovníctva v poriadku. (sú to neplatcovia dane)
Za rady vrelá vďaka.