Myslim, ze sa to hodi k tejto teme:
V nemenovanej poistovni XXXXX, po rade podobnej tym v tejto diskusii vyssie, som zrusil zmluvu v dostatocnom predstihu (viacej ako 6 tyzdnov)pred skoncenim roka a teda lehotou platnosti starej zmluvy. Uzatvorili so mnou novu zmluvu (ako dochodca hladam vsetky moznosti ako usporit kazde Euro) s nizsou platbou ako bola v starej zmluve. Zaplatil som poistne na cely rok a za prejavenu doveru sa mi podakovali 4.1. a zaslali aj potvrdenu zmluvu i zelenu a bielu kartu. Dna 5.1. vsak poistovna mi odosiela doporucene oznamenie, ze tuto zmluvu so mnou rusi. Po mojom "vysetrovani" viacerych stycnych miest poistovne so zakaznikom vysvitlo, ze dovod zrusenia zmluvy bol moj udajny pokus o podvod pri hlaseni skodovej udalosti v minulom roku. Moje hlasenie sa tykalo obtretia sa do ineho vozidla na ulici pred domom, v konkretnej nasledovnej forme: "Pri cuvani som sa obtrel mojou lavou stranou lemom blatnika do vozidla B - jeho prava strana - zadne dvere." Co mi nadiktovali (pomohli naformulovat)panie v poistovni, ktorym som popisal tuto skodovu udalost a odovzdal Oznamenie o skodovej udalosti. Vozidlo B stalo. Neviem co napisal do oznamenia skodovej udalosti majitel vozidla B, ale po niekolkych dnoch ma volal obhliadaci technik, ze dostal pokyn na rekonstrukciu udalosti. Tato sa uskutocnila, ale o jej konkretnych zaveroch som nedostal ziadnu podrobnejsiu informaciu, ani pisomnu ani ustnu. Po nejakom case mi vsak bolo pisomne oznamene, ze plnenie pre poskodene vozidlo B sa neuskutocnilo, pretoze technik zistil, ze k nemu nemohlo dojst popisovanym sposobom. Nikdy som nevidel co napisal do Oznamenia skodovej udalosti poskodeny majitel vozidla B. Usudil som vsak, ze zrejme nieco co neodpovedalo malemu poskodeniu na leme blatnika mojho vozidla a zrejme preto sa mu poistovna rozhodla skodu z mojho PZP neuhradit. Tym som to pustil z hlavy. Avsak teraz mam s tym problem, od prevzatia zrusenia zmluvy mi vraj zmluva plati iba 8 dni podla vseobecnych poistovacich podmienok . Som dlhorocny zakaznik tejto poistovne, mam tam poistene aj ine vozidlo a pomer celkovych mojich platieb poistneho pocas minulych rokov do tejto poistovne vysoko a spolahlivo pokryl doterajsie plnenie poistovnou (uskutocnilo sa jedine plnenie). Byrokraticky pristup poistovne spociva v odlisovani poistenia auta pod ICO (zivnost) a v drzani vozidla(auto na splatky, ktorych splacanie trva). Aj ked v mojom pripade ide o jednu a tu istu osobu zivnostnika a drzitela vozidla, ktory platil 4 poistky (aj 2 havarijne), poistovna tuto skutocnost vlastne ignoruje. Akoby kazde vozidlo patrilo inej osobe, neregistruje, ze jej doveruje niekolkonasobne ta ista osoba, aj ked sa pri obnovovani kazdej zmluvy za to formalne pisomnou formou dakuje.
Po tejto skusenosti som sa snazil malinko analyzovat (aj tu z tychto diskusii i konzultacii v poistovni) ako funguju dnesne poistovne. Dospel som k tymto nazorom:
-poistovnictvo je v krize ako celosvetova ekonomika,
-vytvorena konkurencia viacerych poistovni neplni svoj ucel, tzn. trh, na nom zakon ponuky a dopytu a honba za ziskom su pre poistovnictvo znicujuce, povodny ciel poistovania - vytvarat solidarne zdroje pre pomoc v nestasti, nehodach - sa destruoval, zmaril, vytratil,
-poistovne su prebyrokratizovane, v riadeni sa straca integrita i konzistetnost, jednotlive utvary su nekoordinovane, na poistencov klientov sa hladi iba ako na zdroj prijmov pre neustale pozadovane navysovanie ziskov poistovni.
Co poradite? Pranierovat postup tejto poistovne tym, ze na uvedeny pripad si pozvat nejaku TV? Ci radsie najprv oslovit pisomne vrcholove vedenie poistovne?