Potrebovala by som poradiť. V 03/07 sme otvorili novu prevadzku predajnu potravin, s cim suviseli iste naklady. Po ich zratani mi je jasne,že ich nemožem dať do nakladov, nakoľko presahuju 50000,-Sk. Ide mi o to ktore možem dať do nakladov ako prevadzkovu režiu a ktore zaradiť do majetku.
1/wc, drez, material na instalaciu vody, ohrievač, dlažba a sparovacia hmota....
2/regaly, pulty, spojovaci material, reg.pokladna, vahy, mrazničky,chladničky...
3/PC,software, fa za uvedenie systemu do prevadzky
Pre mna logicke by bolo 1/prevadzkove naklady 2/3/ ako majetok a odpisovať.No neviem či je to tak spravne.
Ešte ako na potvoru sa mi na Silvestra rozbila čitačka čiarovych kodov, tak som musela kupiť novu. Mam ju pripočiťať k2/3/ alebo je to prevadz.rezia, keď vlastne ide o vymenu povodnej nepoužiteľnej.
Mam ešte jeden nevyjasneny problem. Sme platci DPH, vahy, mrazničky a pokladňu sme kupili od neplatcov. Čo v pripade ze v roku 2008 odstupim prevadzku. Predam zariadenie za zostatkovu cenu, ale čo DPH? Nebudem snad platiť DPH aj z toho na čo som si neuplatnila odpočet? Poraďte prosim, vdaka.Tina