Čítam tu niektoré "dramatické" poklesy predaja a v niektorých prípadoch je to prinajmenšom zaújmavé - ak sú objektívne. Samozrejme je tu určitý pokles v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Ale treba si položiť aj otázku, kedy v januári otvorili prevádzky obchody. Robím účto viacerým firmám s rôznych oblastí a situácia je takáto: Prevádzdky, resp. obchody ktoré otvorili po 16-tom januári majú jasne výpadok v predaji v porovnaní s minulým januárom. Pri prepočítaní na dni to už však také jasné nie je. Okrem toho je zrejmé, že január a február sú tradične slabé mesiace, preto sa nedá jednoducho napísať, že všetko ide dole vodou. Treba sa pozrieť aj na december. Ten bol niektorých prípadoch podstatne silnejší ako ten predchádzajúci. Podnikateľskú sféru mám MO, VO potraviny, drogérie, reštaurácie, závodná kuchyňa, drobní remeselníci, strojári ... Môžem napísať, že v reštaurácii je priemerný pokles cca 20 % a aj to len z dôvodu, že tu chodili na obed aj ľudia z okolitých závodov - majú prechodne upravenú pracovnú dobu, drogéria 15 % - to je pochopiteľné - veľa drogérie bolo pod stromčekom na Vianoce, ostatní sú približne na rovnakej úrovni. Relevantné čísla budú myslím si až na konci roka 2009. Teraz je ešto priskoro výrazne dramatizovať situáciu. Preto aby neklesli tržby o 50% musí niečo urobiť aj podnikateľ, ktorý má prevádzku. Čakal by som, že strojári nebudú mať prácu, opak je však pravdou.
Ešte jedna vec, minule mi jedna podnikateľka plakala, že ako jej klesli tržby. Pritom otvorila 19.1.2009. Tržby mala pri prepočítaní na dni rovnaké ako minulý rok.
Západoslovenský kraj.