Zavrieť

Porady

ESP v aute

Dobre rano.

Chcem sa Vas opytat na nazor nevyhnutnosti ESP systemu v aute. Planujeme s manzelom kupu ojazdeneho auta a v tomto sa nas nazor rozchadza. LImitovali sme si investovat maximalne 5 000 Eur a kupa ma byt v zahranici.
Odsoferovala som vela na vykonnych dieslovych motoroch iba s ABS (bez ESP) a nerobilo mi to ako soferke problem. Jeho nazor je k nutnosti ESP odlisny a prave kvoli tomu je velmi velky problem nejake auto v tejto cene s ESP najst.

Aky mate nazor na nutnost ESP? Mate ho v autach?
Ide o nase prve auto a predpokladam, ze ho nebudeme vlastnit desatrocia. Preto si myslim, ze je ABS na par rokov postacujuci.
Usporiadat
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

convict Pozri príspevok
Naozaj netuším prečo stále argumentuješ marketingom ale verím že si dobrý marketér a vieš o čom hovoríš. Toto Tu ale nikto nevyvracia. Pokiaľ si naozaj niekedy skúšal účinky ESP tak potom klobúk dolu že to dokážeš spájať iba s marketingom.

Nepotrebujem dokladovať že tiež som tiež dlhoročný (relatívny pojem) vodič (aj firmu mám úspešnú ), jazdil dom už na všeličom, odjazdil som okolo 500 000 km. Technika pokročila a nie len vďaka marketingu. ESP som mal tú česť otestovať minulý rok (dá sa vypnúť) a s výsledkom som bol nad mieru spokojný a štandardne ho mám zapnutý. Nakoľko som už postarší muž ukojený šialenými jazdami z útlej mladosti viem si auto predstaviť nie len bez ESP ale aj ABS a ďaľším výbavám. Marketing typu odprúča 8 z 10 mi naozaj nič nehovorí, vlastnú skúsenosť mi nikto nezoberie a ani môj názor nevnucujem. Ešte raz opakujem, keď je možnosť ESP tak jednoznačne ÁNO.
Ano, jasne, s tym suhlasim, ja by som proti ESP nemal absolutne nic, ak by nebolo v zakladnej vybave a zbytocne nenavysovalo cenu noveho auta. Ak by bolo v ramci volitelnej vybavy, bolo by to absolutne v poriadku.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

najag Pozri príspevok
Misomiso, technicky pokrok, ako kategoria, existuje nezavisle na marketingu. Samozrejme, v praxi sa podmienuju navzajom, ale technicky pokrok objektivne hra dolezitejsiu ulohu.Mozes mat ten najlepsi marketing na svete, ale produkt, ktory je v porovnani so svetovym stavom techniky uz zastaraly, dlho predavat nebudes......marketing je zase napomocny, ze dokaze rychle zaviest technicke novinky do realneho zivota. Vsetko so vsetkym suvisi.Marketing moze predavat iba to, co realne uz existuje a sam uznas, marketing moze byt ten najdokonalejsi na svete, ale aj tak nenariadi vyskumu, aby v ramci pokroku vynasiel prepetum mobile. Cim je jasne, ze Tvoj vyrok je z hladiska vyrokovej logiky nepravdivy.Ale inak Ti to prajem, budes najbohtsi clovek na svete.
Nejde mi o to byt najbohatsi, ani teraz nie som bohaty a som so svojou zivotnou urovnou spokojny. Ale teraz k veci. Stale si to celkom nepochopil Je to prave naopak.

Marketing je vzdy prvorady. Prave preto ekonomicky zvitazil kapitalizmus nad socializmom a prave preto maju vzdy najnovsie technologie ako prvi v rukch vojaci.
(Maju najviac penazi). Ak by nejestovala tuzba odlisit sa od konkurencie, ponuknut svojim zakaznikom viac a zarobit tym viac penazi, nevynasiel by sa dodnes ani bezpecnostny pas. Prve auta sa dobre predevali aj bez neho, tak nikto nic neriesil (smrtelne nehody pritom boli uz v samotnych pociatkoch automobilizmu).

Teraz to bude stale horsie a horsie. Auta su uz davno na urovni, ktore plne postacuje komfortnemu a bezpecnemu cestovaniu. Jedine, co sa da stale zlepsovat je ekologia (spotrebe, emisie) ale to nikoho zo zakaznikov nezaujima, ludia na to kaslu a nechcu za to platit viac. Preto vyrobcovia budu prichadzat stale s novymi blbostami v oblasti komfortu a bezpecnosti. Ja by som proti tomu nic nemal, ak by to spolahlivo fungovalo. No nove auta nefunguju. Ja osobne som videl niekolko (opakujem niekolko) Mercedesov najdrahsej triedy S - najnovsi model - nakladat na odtahovku potom, ako odmietli poslusnost (jednym z nich bol susedov Mercedes). Opytajte sa majitelov Lagun, co Citroenov C5, ako su bezradni, ked im zhasnu svetla (automaticke zapinanie svetiel), ci ked sa im pocas jazdy sklapaju spatne zrkadla ( na mojej Xantii to ani nie je mozne, tie sa daju celkom sklopit iba rucne) ci otvaraju okna.

Tej elektroniky v autach je uz tolko, ze to nezvlada samotna riadiaca jednotka. Mercedes napriklad musel upustit od svojej prevratnej a tolko vychvalovanej novinky - brake by wire. Slubovali brzdenie, ake dokaze iba pocitac, nakoniec museli pre same reklamacie prejst na konvencny system. Zakaznici totiz radsej brzdia konvencne, ako "vobec". Do renaultov namontovali iba startovacie tlacitko namiseto kluca. Na identifikaciu sluzi karta. Niekomu to funguje, inemu nie.

Do francuzskych dieselov montuju FAP a prezentuju ho ako high tech prispevok k ekologii, pretoze zachytava sadze. Pritom nezavilsli odbornici upozornuju na to, ze tym, ze zvysuje spotrebu asi l 1L/100km, naopak prispieva k emisiam sklennikovych plynov. Navyse nuti zakaznika jazdit s autom aj vtedy, ked nechce.

Teraz sa mozeme tesit na super poruchovu generaciu aut. Stretne sa totiz zufala snaha vyrobcov o odlisenie sa od konkurencie (zdanlivym tech. pokrokom) so zufalou snahou usetrit. Ak dnes mame v aute 5 zbytocnosti, z ktorych 1 poriadne nefunguje, onedlho tam budeme mat 50 zbytocnosti, z ktorych 40 bude odflaknutych. Mame sa na co tesit.
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Tiež si myslím, že v niektorých prípadoch je pokrok trocha nebezpečný. Niektoré systémy pracujú istejšie keď sú mechanické. Tam kde je kopec mikrospínačov a zložitých elektr. systémov, tam je pravdepodobnosť vady (havárie) oveľa vyššia. O materiáloch ani nehovorím... všetko je dnes nahrádzané plastom... a všetko čo je z plastu je made in china.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Misomiso, ty proste stale nechapes, ze technicky vyvoj existuje objektivne, bez nutnosti marketingu, pretoze jednoducho objav prinasa zo sebou tisice vynalezov a tie zase dalsi objav.Ci skor, alebo neskor, ci tam, alebo onam, ci individulane, alebo subezne, jednoducho to, co ma byt vynalezene, to pride, pretoze objavuje vzdy clovek......takze je uplne jedno, ci je marketing, ci je zbrojna vyroba, jednoducho to aj tak pride, ked nie teraz, tak za desiatku rokov.A tvoj marketing predsa existuje od pociatku sveta, vzdy v nejakej podobe, ktora odpovedala stupni vyvoja.Aj ked ty mu davas priam bozske postavenie.......tak tisice vynalezov vznikli aj bez tvojho marketingu.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Bastian Pozri príspevok
Tiež si myslím, že v niektorých prípadoch je pokrok trocha nebezpečný. Niektoré systémy pracujú istejšie keď sú mechanické. Tam kde je kopec mikrospínačov a zložitých elektr. systémov, tam je pravdepodobnosť vady (havárie) oveľa vyššia. O materiáloch ani nehovorím... všetko je dnes nahrádzané plastom... a všetko čo je z plastu je made in china.
Ano, presne tak. Rovnako dnes davame motorcek aj tam, kde naozaj netreba. Ja som mal Citroen Xsaru, ktoru som kupoval novu. Po case som ju musel vymenit za typovo starsie, ale 100 x lepsie auto Xantiu. Jeden priklad. Ak ja potrebujem zapnut v kabine vnutorny obeh, posuniem jednu packu. Je to na bowden a je to uplne v pohode. Na Xsare tam bol uz motorcek, takze som stlacal tlacidlo. No cloveku je uplne jedno, ci posunie packu, alebo stlaci tlacidlo, nejaky vacsi fomfort v tom naozaj nevidim. Rozdiel - zavratie klapky trvalo 10 sekund, za ten cas naletel vsetok smrad z Avie pred tebou do kabiny a potom sa prave uzavrelo vetranie.

Na C5 (priamy nastupca Xantie) to spravili tiez uz na motorcek. Dali tam ale taky tenky plast, ze v zime, ked bol ventilator na maxime to nedokazalo prekonat odpor vzduchu a ten pohon klapky sa vylomil. Kedze to bol jeden plastovy diel v kuse, museli ludom menit celu pristrojovu dosku. Viete si predstavit, co je to za robota na dnesnom aute? Ti, ktorych to postihlo po zaruke boli uplni chudaci. Ti, ktorym to aj spravili v zaruke tiez neboli stastni, pretoze ta demontaz a montaz palubky v podmienkach servisu da zabrat zasa dalsim detailom, ktore potom klepocu a vrzgaju.

To je len jeden detail zo 100, ktore majitelom novych vozov denne zmeprijemnuju zivot a ktore ma v podstate "nutia" drzat stare auto. Bol by som naozaj hlupy, ak by som ho dal prec. Ma najazdene 300 tis a jazdi absolutne bez poruch a v podstate aj bez udrzby. Na preventivnej prehliadke v servise som nebol nikdy v zivote, take nieco neuznavam. Auto mam dokonca chipovane, dava o 25 koni viac a vobec ho nesetrim. Jedine, co za posledne dva roky odislo bola opat iba elektronika - dialkovy ovladac - pipak. Este raz pripominam, ze toto auto som kupoval ojazdne a zamenil som ho 1:1 za ovela novsi typ, ktore som kupoval fungel nove. Cize cestoval som v case dozadu, ale z pohladu uzitku, ktore auto poskytuje a apolahlivosti to bola cesta z pekla do raja.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Myslim si, ze sa stratila uz podstata problemu /ESP/ a zamienaju sa pojmy s dojmami a skoncime v Afrike u susenych bananov.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Mas pocit? Otazka bola o nevyhnutnosti ESP v aute.
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

ZuzanaHerich Pozri príspevok
Aky mate nazor na nutnost ESP? Mate ho v autach?
Ide o nase prve auto a predpokladam, ze ho nebudeme vlastnit desatrocia. Preto si myslim, ze je ABS na par rokov postacujuci.
Na to ti nikdo nedá odpoveď pretože väčšina ľudí v živote ESP nevyužije ale stačí že raz ti zachráni život a vtedy to bude neoceniteľné. Na webe som čítal príbeh kde si dvaja mladí ľudia po dlhom šetrení v piatok kúpili bmw a v nedeľu ho rozbili na totálku, naštastie sa im nič nestalo a dá sa len špekulovať ako by dopadli v inom type auta a bez asistencie rôznych bezpečnostných systémov. Ale ABS využiješ určite častejšie ako ESP a pomáha aj keď tiež fyziku poprieť nedokáže.
0 0
najag najag

najag je offline (nepripojený) najag

Misomiso, presne tak, ja som napisal, ze sa stratila podstata problemu. A ta bola o nevyhnutnosti ESP...... Ja som nepisal, ze problem bola podstata ESP. Takze mam pocit.......proste formalna a vyrokova logika je niekedy dobra.
0 0
convict convict

convict je offline (nepripojený) convict

Detailista
bepo Pozri príspevok
Na to ti nikdo nedá odpoveď pretože väčšina ľudí v živote ESP nevyužije ale stačí že raz ti zachráni život a vtedy to bude neoceniteľné.
Absolútne súhlasím. ESP nefunguje samostatne ale spolupracuje s ABS. ABS is takmer každý vie ošahať stačí zabrdziť na rovnej ceste a je to povinná výbava nových automobilov. Lenže ESP je na rovnej ceste k ničomu a tam ani nie je určené. Kto, kedy, za akých okolností a ako brzdí v zákrute a aký je na to dôvod? Dobrovoľne dupne na brzdu v zákrute málokto.

Súhlasím s misomisom že väčšina tých tátošov ktoré majú ESP v základnej výbave ako pridanú hodnotu to má aj pridanú hodnotu finančnú. To isté je aj v iných veciach ako napr. v airbagoch, zachviľu budeme mať airbag aj na mužské prirodzenie
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Biznis pre vyrobcov schvaleny, zakryty vraj bezpečnosťou:
http://hnonline.sk/svet/c1-35601770-...-si-priplatime
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Ano, vyrobcovia aut maju najsilnejsi lobbing, ved to vidno aj va tom nestastnom srotovnom.

Mna na tom celom ale zaraza do neba volajuca drzost, akou klamu spotrebitelov. Renault mal pred rokmi taku nestastnu reklamu, ktoru postavili na pokroku ich aut v oblasti bezpecnosti. Lenze v reklame tvrdili, ze si mas kupit Renault, ak "jazdis na doraz" lebo iba Renault "ta ochrani v kazdej situacii". Potom reklamu stiahli. Ja si myslim, ze takato reklama je skutocne na zalobu u sudu. Ja osobne, ak by som si kupil Renault, nasledne mal nehodu a utrpel zranenie, nebodaj s trvalymi nasledkami, tak urcite budem Renault zalovat. Dali verejny prislub, ze ma ich auto ochrani v kazdej situacii a nedodrzali ho.

Ten clanok ktory cituje Duves o povinnom APS vymyva mozgy rovnakym sposobom - citujem:

Elektronická kontrola stability sa aktivuje, keď vodič stráca napríklad na zľadovatenom povrchu nad vozidlom kontrolu. Kontrola vďaka radu senzorov rozpozná riziko šmyku a zapojením bŕzd vozidlo navedie späť na pôvodný smer jazdy.

Myslim, ze k tomu nie je co dodat. Moja dovera v tento system (ESP) takymito vyhlaseniami a aktivitami "kompetentnych" iba klesa. Seriozny vyrobca, ktory ma naozaj zakaznikom co ponuknut sa neuchyluje ka zavadzaniu a klamstvu, nezavisle na tom, ci predava auta alebo chlieb.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

A este nieco - toto su priklady zleho marketingu. Toho, ako sa to nema robit. Jeden z navacsich marketerov Sergio Zyman hovori - define - overdeliver, teda definuj co ponukas (slub) - a potom zakaznikovi dodaj viac, ako si slubil. Potom bude zakaznik spokojny.

Oni to buhuzial robia opacne, definuju to, co nemozu splnit.
0 0
convict convict

convict je offline (nepripojený) convict

Detailista
misomiso Pozri príspevok
Elektronická kontrola stability sa aktivuje, keď vodič stráca napríklad na zľadovatenom povrchu nad vozidlom kontrolu. Kontrola vďaka radu senzorov rozpozná riziko šmyku a zapojením bŕzd vozidlo navedie späť na pôvodný smer jazdy.
Autor tejto perly je zrejme plochodrážnik a pre neho ESP = klince v pneumatikách
0 0
medvedov medvedov

medvedov je offline (nepripojený) medvedov

Moj nazor je ze ak bezpecnostne systemy funguju spravne urcite maju vyznam ...
Ale ak si niekto mysli ze ma noveho medaka a vsetky systemy a pojde do nebezpecnej zakruty 200 km/h rychlostou tak pochybujem ze ho nieco udrzi na ceste ...

Cize staci jazdit primerane a mozte jazdit kludne na Skoda 105 a stale na ceste
0 0
SamuelSK SamuelSK

SamuelSK je offline (nepripojený) SamuelSK

Samuel
ESP dost limituje vodica, tj ak jazdi sportovne, vykon nedava do kolies atd..

Avsak pri beznom pouziti neviem.. (musim ale povedat, ze MPR je tiez niekedy nadhodnotena, ze ziadne auto ktore si smrtelnik moze dovolit to nezvladne, ale neviem ci by to ESP zachranilo, asi skor nie?)

misomiso a co si myslis o LSD ?

EDIT:
podla mna ABS/ESP pomaha na mokrej vozovke alebo na snehu a dost aj na lade, kde clovek nema fyzicky sancu zvladnut to, ze pribrzdi s jednym kolesom, aby sa vozidlo dostalo spat do "roviny" inak je ABS/ESP len škrtič a ked to clovek prestreli, tak ani ESP ho nezachrani, kdezto bez ESP plynule pozna limit, vie ho citit.. Preco asi formule nemaju ABS ??? nemaju ani ESP, nemaju nic - aby to bolo ferove a jedine co drzi vodica na vozovke je sam vodic (okrem technicky dokonaleho vozidla)..
preto si myslim, ze pokial clovek nejazdi na hrane zakona (myslim toho fyzickeho), tak mu to moze pomoct na ceste pokial nie je sucha..
ale to je len moj pocit, nerobil som vedecke vyskumy na toto..
samozrejme ze ak clovek jazdi pomaly tak mu netreba ABS/ESP, ale tak toto je tak extra alibisticke ako kd poviem, ze podme kazdy 10kmh, a nebudeme potrebovat ani airbag, ba dokonca ani bezpecnostny pas !!!
samozrejme toto nie je dovod na to, aby ludia jazdili na hrane..
lebo na hrane sa jazdi prave bez ESP..
paradoxne, na slickoch (tj pneu bez draziek) sa jazdi lepsie, brzdi lepsie, ale zakon to zakazuje, ale toto tiez vyhradne len na suchu..
cize stale neviem, no myslim si ze ak je vodic neprofesional (tj nepresiel kurzom jazdenia a poznania fyziky, co je na milion KM vzdialene od autoskoly a podla mna zakladne pre vodica!), tak ABS a ESP je vhodne.. pretoze bezny vodic nemusi jazdit na hrane, no moze sa PREPOCITAT a to je podstatne, nechtiac a neumyselne.. a sranda je - vramci MPR, cize vramci zakonov.. Kolko mrvych islo vramci MPR, mysliac si ze to je v pohode? Netrufam si odhadnut, ale urcite ich bude aspon zopar, zopar a dost..

ale ak na to ESP proste nie je peniaz, tak nevadi podla mna, avsak treba na to mysliet a asi by som isiel skusit co auto zvladne, do tych kurzov (teraz v zime je na to idealny cas)... isto to neublizi

inac nehadzal by som vsetko na ABS, teda to ze zvysenie nehod (ono je prakticky nemozne aby existencia ABS mala na svedomi nejaky zivot), skor by som to hodil na zvysenie poctu aut v meste, zvysenie chodcov a ich nedisciplinavost.. a samozrejme aj absenciu vodicov na hodinach fyziky.. v neposlednom rade ale aj na narast vykonu a jeho dostupnost (je prakticky nemozne na slabom aute urobit taku skodu ako na silnom, hlavne v meste, kde to salbe proste nenaberie taku rychlost v tak kratkom case ako to silne, bez ohladu na to, ze obe auta velmi lahko narobia devastacne nasledky bez akychkolvek pochybnosti..)

misomiso, vedel by si zabrzdit s autom pod 45metrov na mokru? bez ABS myslim.. podla mna je to fyzicky nemozne.. na suchu by si ABS mozno dal dole lavou zadnou, ale na mokru pochybujem :/ tam ma proste pocitac navrch, ak sa teda nepokazi, pretoze ma daleko lepsi reakcny cas a dokaze opravit to co by cloveku trvalo omnoho dlhsie a nestihol by to..
Naposledy upravil SamuelSK : 15.12.12 at 14:47
0 0
Martin1310 Martin1310

Martin1310 je offline (nepripojený) Martin1310

Pridám aj ja svoj názor ak môžem.Všetko čo mi samo zasahuje do riadenia vo mne vyvoláva nepríjemný pocit.Ked si predstavým situáciu že letím bokom šmykom ale po 15metroch je zákruta v smere toho šmyku tak by ma asi šlahlo keby mi to milé auto tesne pred tou zákrutou zrovnalo.Zvlášť ked by som kôli tomu šmyku nemohol po zákrutu dobrzdiť.
Co sa ABS týka pamätám si na prvé dojmi... v zime super ale cez leto som bol hlboko sklamaný.

Manželke by som dal do auta všetko ale sebe nie pretože by sa to bilo z mojimi vlastnými spôsobmy ako zvládnuť kritickú situáciu,niekedy je aj ten šmyk východiskom z prúseru.
0 0
SamuelSK SamuelSK

SamuelSK je offline (nepripojený) SamuelSK

Samuel
och neee, az teraz som si vsimol, ze toto je 4 roky stara tema

feb2009, anticka tema..

ale ako to dopadlo, to uz nenapisala, skoda..
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

No kupila nejaku sunku, bud s alebo bez ESP, ale kazdopadne na 90% bez airbagov.

Problem aut, do 5000 EUR ani nie je ten, co maju alebo nemaju ESP, ale to, ze 90% z nich ma namisto airbagov natlacne pokrcene stare noviny a kable spojene odporom, aby to nehlasilo zavadu.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať