Zavrieť

Porady

Reklamácia s blokom bez záručného listu

Zdravím poraďáci,
rád by som si od Vás nechal poradiť ohľadom nasledovnej reklamácie.
Reklamujeme krb už namontovaný, pričom reklamácia nám bola v plnej miere uznaná - zatiaľ len ústne z obchodu kde sme tovar - krbovú vložku zakúpili.
Problémom je, že chcú dod nás záručný list, ktorý bol údajne pripojený vo vnútri krbovej vložky. Tento som ale buď stratil, alebo tam nebol, jednoducho neviem. Pokladničný blok som však predložil.
Zatiaľ som sa nedopátral, či musím podľa občianskeho zákonníka predložiŤ aj záručný list, podľa mňa stači doklad o zakúpení tovaru, čo je v tomto prípade pokladničný doklad.

Má niekto skúsenosti, prípadne pracuje niekto v tomto fachu, viete poradiť ???
Ďakujem pekne
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    Ahoj,podľa mňa by mal byť aj ten záručný list, takže obchod ho vyžaduje oprávnene..., ale keby boli v obchode ochotní,tak by ti vedeli dať iný záručný list, ale to je už o ochote...

    xclaymanx je offline (nepripojený) xclaymanx

    xclaymanx
    Zdravim,
    Chcem sa spytat ako to teda je s tym zarucnym listom. Bol som reklamovat dvd prehravac po 22 mesiacoch. K spotrebicu som predlozil blocik. Predajca ma upozornil, ze k tomuto tovaru bol aj zarucny list. Ci som ho naozaj dostal pri kupe to si nepametam. Dvd prehravac mi vzal na reklamaciu s tym, ze zalezi na dodavatelovi, ci reklamaciu uzna.
    Takze je naozaj potrebny ten zarucny list? Dvd som kupoval v OKEY.
    Naposledy upravil xclaymanx : 27.02.11 at 06:49

    durisovad je offline (nepripojený) durisovad

    uctovnicka na dochodku durisovad
    V Tescu som kupovala vysavac. Predali mi ho nevybaleny s tym, ze ak s nim nebudem spokojna, do 7 dni ho mozem vratit. Zarucny list nepotvrdili, povedali, ze staci ak predlozim paragon o kupe, reklamaciu uznaju. Zatial sa vysavac nepokazil, takze neviem, ci by to bola naozaj pravda. V inych obchodoch vyrobok preskusaju a zarucny list potvrdia.

    yoyo74 je offline (nepripojený) yoyo74

    yoyo74
    Ak chces mat istotu, daj si po 7 dnoch od zakupenia ten zarucny list potvrdit, alebo si ho aspon nechaj niekde odlozeny aj nepotvrdeny. Pre istotu. Paragon o kupe, resp. blok a jeho tlac sa vsak po urcitom case stane necitatelny, mizne, radsej treba prefotit. Dobra rada, ja to sice nerobim, ale asi zacnem

    paaataaa je offline (nepripojený) paaataaa

    paaataaa
    ahojte...môj priateľ mal podobný problém....kúpil si v tescu mp3..pokazila sa mu...šiel ju dať reklamovať...ale nemal záručný list..nežeby ho stratil...ale nedali mu ho pri kúpe vôbec...ale ho odbili..že bez neho reklamáciu nepríjmu....chcel sa nato teda vykašlať...ale potom jeden kamarát mu povedal o tom, že v celej EÚ už paltí nejaký zákon...a že stačí doklad o kúpe....tak tam naletel aj s týmto tvrdením..a zrazu všetci..že áno áno..reklamujeme Vám to..neni problém....takže nedajte sa odbiť takýmito tvrdeniami..je nato zákon..bohužial jeho presné zneni vám nepoviem..neviem ani paragrafy....nič....ale je to proste tak...obchodníci chcú zarobiť na nevedomosti spotrebiteľov

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    staci doklad o kupe,

    zakon o ochrane spotrebitela vsetky prava a povinnosti z reklamacie tovaru viaze na osobu predavajuceho - t.z. ze staci preukazat ze si tovar od dotycnej osoby kupil.

    v pripade FO zarucnu dobu urpavuje priamo zakon

    malo by byt v zaujme predavajuceho aby vedel preukazat, ze ti zarucny list odovzdal, v pripade ak su tam nejake specialne podmienky starostlivosti, navod na obsluhu a pod

    na druhej strane v pripade ak predavajuci poskytuje dlhsiu zaruk ako ustanovuje zakon, tak by malo byt v zaujem kupujuceho mat potvrdeny zarucny list

    Reklamácia s blokom bez záručného listu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.