Zavrieť

Porady

RZZP 2008

Viem, že je ešte včas, ale chcela by som si ozrejmiť zopár otázok RZ, nakoľko som to ešte nerobila.
Ak je osoba časť roka zamestnancom a zvyšok SZČO, ako sa podáva RZ - na dvoch tlačivách, spolu alebo iba za SZČO???
Ak podniká od novembra 2008, uvedie dátum od novembra do konca roka?
Čo sa uvádza v IV.oddiele (poistenec sa považoval za SZČO a súčasne považoval za osobu podľa §11 ods. 8 a. až h.)?
V oddieli IX. je riadok 62- počet mesiacov prevádzkovania SZČO - uvedie sa počet mesiacov v celom roku 2009 alebo ešte v roku 2008?

Dúfam, že sme sa pochopili. Vopred ďakujem za zodpovedanie a prajem pekný deň!
Usporiadat
akinom71 akinom71

akinom71 je offline (nepripojený) akinom71

účtovníčka?
ahoj, dívam sa, že nie som sama, komu vŕta v hlave ročné zúčtovanie ZP. Ja si mám tiež teraz robiť 1x zúčtovanie, ale počas roku 2008 som robila postupne u troch zamestnávateľov a bola som aj SZČO. V poisťovni mi dali tlačivo SA a SB. Ale teraz študujem časopis "dane a účtovníctvo" a dívam sa, že by som mala asi vypísať aj tlačivo XA? (pre každého zamestnávateľa samostatne) a XB pre SZČO. Tak neviem, čo vlastne mám vypísať. viete mi poradiť?
0 0
Iwett Iwett

Iwett je offline (nepripojený) Iwett

akinom71 Pozri príspevok
ahoj, dívam sa, že nie som sama, komu vŕta v hlave ročné zúčtovanie ZP. Ja si mám tiež teraz robiť 1x zúčtovanie, ale počas roku 2008 som robila postupne u troch zamestnávateľov a bola som aj SZČO. V poisťovni mi dali tlačivo SA a SB. Ale teraz študujem časopis "dane a účtovníctvo" a dívam sa, že by som mala asi vypísať aj tlačivo XA? (pre každého zamestnávateľa samostatne) a XB pre SZČO. Tak neviem, čo vlastne mám vypísať. viete mi poradiť?
Podľa výšky príjmu, buď S, SA /3x/, SB - ak je VZ zo všetkých činností vyšší ako 97200,- Sk
Alebo X, XA /3x/, XB - ak je nižší ako 97200,- Sk
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

andreaS Pozri príspevok
riesim teraz taky problem...