Zavrieť

Porady

otváracia súvaha

dobrý večer, začínam účtovať novú s.r.o. ale som začiatočník a tak si neviem tak trochu rady, takže jednoosobová s.r.o. ZI 5 000,- € v zakladateľskej listine je správca vkladov zakladateľ s.r.o. aj e splatené pred zápisom do OR
chcem urobiť otváraciu súvahu no neviem sa vymotať zo všetkých tých rád čo sú tu, lebo každý má na to trochu iný názor. takže podľa toho čo som sa dočítala zaúčtujem 378/411 5000,-€ vytlačím otváraciu súvahu a potom účtujem ku dňu vzniku vklad 211/378 a zriaďovacie náklady,ktoré sú v zmluve vyčíslené na cca 1000,-€ ale ja mám doklady len na niečo vyše 400,-€(kolky, poplatky u notára) alebo vstupujú aj tie do otv. súvahy prosím pomôžte, lebo už rozmýšlam že sa toho vzdám ( firmu totiž založil otec , už jednu máme ale tam sme neplatci dph a tu sme platcovia, doteraz nám účto robila jedna známa a ja som jej len pripravovala doklady, no Pú ona nerobí a ja mám len kurz a Vás) za Vašu pomoc vopred Ďakujem
a predsa ešte niečo, mám omegu, čo účet 701???
Usporiadat
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Ester plus Pozri príspevok
Počiatočné stavy existujú veď píšeš že 5000 Eur má správcu vkladu. Teda tu je už prvý počiatočný stav ku dňu vzniku spoločnosti 378/411. Druhý sú zriaďovacie výdavky (myslím že je tu zmena od roku 2009 pri evidencia zriaďovacích výdavkov) ale aj napriek tomu tieto tiež vznikli pred založení spolosčnosti 381/325. A to by boli vlastne počiatočné stavy v súvahe.
Veď oni nie sú. Pretože účtovanie je na základe účtovnej operácie, a keď firma ešte neexistovala, tak ani účtovná operácia nemohla vzniknúť.
A ty sama si dala predkontáciu 378/411, tam je kde 701-ka?!
0 0
Ester plus Ester plus

Ester plus je offline (nepripojený) Ester plus