Zavrieť

Porady

otváracia súvaha

dobrý večer, začínam účtovať novú s.r.o. ale som začiatočník a tak si neviem tak trochu rady, takže jednoosobová s.r.o. ZI 5 000,- € v zakladateľskej listine je správca vkladov zakladateľ s.r.o. aj e splatené pred zápisom do OR
chcem urobiť otváraciu súvahu no neviem sa vymotať zo všetkých tých rád čo sú tu, lebo každý má na to trochu iný názor. takže podľa toho čo som sa dočítala zaúčtujem 378/411 5000,-€ vytlačím otváraciu súvahu a potom účtujem ku dňu vzniku vklad 211/378 a zriaďovacie náklady,ktoré sú v zmluve vyčíslené na cca 1000,-€ ale ja mám doklady len na niečo vyše 400,-€(kolky, poplatky u notára) alebo vstupujú aj tie do otv. súvahy prosím pomôžte, lebo už rozmýšlam že sa toho vzdám ( firmu totiž založil otec , už jednu máme ale tam sme neplatci dph a tu sme platcovia, doteraz nám účto robila jedna známa a ja som jej len pripravovala doklady, no Pú ona nerobí a ja mám len kurz a Vás) za Vašu pomoc vopred Ďakujem
a predsa ešte niečo, mám omegu, čo účet 701???
Usporiadat
nela07 nela07

nela07 je offline (nepripojený) nela07

Podľa par. 17 zákona o účtovníctve:
(7) Účtovná jednotka zostavuje otváraciu súvahu ku dňu
a) svojho vzniku,

b) vstupu do likvidácie,
c) účinnosti vyhlásenia konkurzu,
d) nasledujúcemu po dni zrušenia bez likvidácie.

podľa §16 zákona o účtovníctve
Otvorenie a*uzavretie účtovných kníh
(1) Účtovná jednotka, ktorá je právnickou osobou, otvorí účtovné knihy vždy
a) ku dňu svojho vzniku,
s výnimkou podľa odseku 2,
b) k prvému dňu účtovného obdobia,
c) ku dňu vstupu do likvidácie,
d) ku dňu účinnosti vyhlásenia konkurzu,
e) ku dňu nasledujúcemu po dni zrušenia bez likvidácie.

podľa § 7 OPATRENIE
Ministerstva financií Slovenskej republiky zo 16. decembra 2002,
ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch
účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov
účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva,

Otvorenie účtovných kníh