Zavrieť

Porady

Vyúčtovanie na osobomesiace

"kancelárska sivá myš" ...viac
Prosím o radu skúsenejších, lebo som sa ocitla v situácii, že musím robiť
vyúčtovanie za uživanie bytu, ale som úplný laik a niektoré pojmy sú pre mňa španielskou dedinou, tak používam len sedliacku logiku a neviem, či správne.
Potrebujem rozúčtovať služby na osobomesiace:
Napr.: pre jednoduchosť na príklade.
V bytovke sú 2 byty:
1 byt obýva celý rok 1 osoba
2 byt obýva 8 mesiacóv 1 osoba a 4 mesiace 3 osoby
Celkový počet osobomesiacov: /12 x 1/ +/ 8 x 1/ + /4 x 3/ =32
Celkový náklad na službu je napr. 1200,-- Sk.
Na 1 osobu to bude 1200 / 32 = 37,50 Sk
A na celý rok to mám rátať 37, 50 x 12 = 450 na prvý byt
37,50 x 8 + 37,50 x 12 = 750 na druhý byt

Alebo to má byť sprimerované, teda: 32 / 12 = 2,666 priemer osôb na rok
1200 : 2,666 450,11 - priemerný ročný náklad
Priemer osôb na prvom byte = 1, t.j. 450,11 x 1 = 450,-- / rozdiel zo zaokr./
Priemer osôb v druhom byte = /20/12=1,67/ 450,11*1,67 = 751,68

Ktorý postup je správny? Ako vidno rozdiely vznikajú len z priemerovania a zoakrúhľovania, ale nie som si istá, čo sa má objaviť vo vyúčtovaní?

Ďakujem


Ďakujem
Usporiadat
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

ZuzanaP Pozri príspevok
Bývame v byte 2 osoby, všetko rozúčtovanie sa robí na 2 osoby.1 osoba však chodí na týždňové turnusy, čiže je viac preč ako doma. Keď som bývala u rodičov a otec takto pracoval, dalo sa nahlásiť na jeden polrok 5 osôb a na jeden polrok 4 osoby. Dá sa to aj teraz? Sme vlastníci bytu a spravuje nás bytové družstvo.
Záleží na tom kto ná väčšinu bytov vo vlastníctve družstvo, alebo individuálni vlastníci bytov. Ak družstvo, rozhodovať by sa malo podľa stanov a smerníc družstva. Ak vlastníci, tak podľa zmluvy o výkone správy.