Ahojte poraďáci,
mám celkom asi zaujímavú tému.
Naša spoločnosť sa kvoli daňovej optimalizácii dane z príjmu rozhodla spätne lízovať takmer všetok majetok.t.j.všetok majetok v produktívnej lííni /t.j.stroje, prístroje a zariadenia/ boli odpredané do inej krajiny /krajina je členom európskej únie/ a prenajíma ho za mesačný poplatok nám.Skutočný transfér majetku nebol uskutočnený, spoločnosť, kde sa to predalo je stratová a my v zisku, preto ten predaj a lízovanie.
My na základe novej zmluvy musíme aj všetok majetok zaraďovať teraz v tej krajine, ktorá nám ten majetok prenajíma a môj problém je nasledovný:Keďže máme na obstarávacích účtoch /obstaranie HIM/ už naúčtovaných viacero faktúr za nákup majetku, potrebujeme tieto faktúry refakturovať tej krajine, ktorá to potom bude prenajímať a v ktorej sa tento majetok aj zaradí do používania.Všetky faktúry sú vystavené s DPH, my sme platca DPH aj krajina ktorá lízuje aktíva je tiež platiteľ DPH.POZOR, majetok je stále u nás, nikdy neprekročí hranice nášho štátu.Mňa preto zaujíma, či vystaviť tieto faktúry s DPH alebo bez.Podľa mňa s DPH, ale nie som si celkom istá, možno by ste vedeli poradiť.
ďakujem