Zavrieť

Porady

Musím tovar prevziať???

Prajem krásny dník,

poprosím o radu, či som pri objednávke tovaru cez net povinná tovar prevziať na základe objednávky typu "záväzne si objednávam tovar ten a ten). Nič som nepodpísala, nevyplnila žiaden konkrétny formulár, písomne mi objednávku nepotvrdili, iba telefonicky. Ani žiadnu zálohu som neuhradila. Obchodné podmienky na stránke nemajú uverejnené. Predajca oponuje, že tovar som si "záväzne objednala" a žiada prevzatie tovaru alebo uhradenie pokuty za neprebratie tovaru.
Ešte ma zaujíma, či je možné využiť 7-dňovú lehotu na vrátenie tovaru bez udania dôvodu v prípade, že tovar bol objednaný cez internet ale jednalo sa o použité náhradné diely na automobil. Teda tovar nebol nový. Ďakujeem :-))
Usporiadat
koralkak koralkak

koralkak je offline (nepripojený) koralkak

Tovar som ešte neplatila.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

koralkak Pozri príspevok
Tovar som ešte neplatila.

mala si platiť dobierkou?
0 0
koralkak koralkak

koralkak je offline (nepripojený) koralkak

Poslané by to bolo cez kuriera (nie poštou), ale vlastne je to forma dobierky.
0 0
koralkak koralkak

koralkak je offline (nepripojený) koralkak

Watson Pozri príspevok
Ak (preukázateľne) oznámiš predávajúcemu pri ZÁSIELKOVOM predaji PRED vyexpedovaním objednávky, že objednávku stornuješ, nemôže ťa nútiť objednaný tovar prevziať - jednoducho s tým nie je spojený žiadny následok, navyše tvrdíš, že tento predajca nemá ani zverejnené všeobecné obchodné podmienky - takže obchoduje bez pravidiel a v tomto prípade je relevantný zákon (viď vyššie).
Môžem sa oprieť o niečo konkrétne, o nejaký predpis resp. zákon? Bo predajca predpokladám nebude storno objednávky ľahko akceptovať a pravdepodobne sa bude brániť..
0 0
Caggie Caggie

Caggie je offline (nepripojený) Caggie

Nechcem zakladat novu temu a tento nazov sa mi hodi aj ked nie je to celkom rovnaky pripad. Prosim o radu cim skor, prosim prosim.
S manzelom sme hladali pracovnu dosku pre nasu novu kuchynu.
V jednom obchode manzelovi do telefonu povedali, ze nas vybrany odtien maju len na objednavku, teda cakalo by sa nan cca 2 tyzdne. Pani na telefone nato navrhla nech im nadiktuje meno a telefonne cislo a oni nas budu neskor informovat, kedy by doska bola dostupna.
Hladali sme ale dalej a nasli sme rovnaku v inom obchode a rovno sme ju kupili o par dni potom.
Povedali sme si ze by bolo slusne zavolat do toho prveho obchodu a povedat, ze uz sme nasli inde... na co mi pani povedala, ze ona eviduje zavaznu objednavku na meno mojho manzela a ze doska pride a musime ju zaplatit! Dosku objednavali niekde v Rakusku a pride k nim na predajnu - je to normalny kamenny obchod.
Chcem sa spytat, ci nas mozu do takehoto niecoho tlacit? My sme si vobec neboli vedomi nejakej zavaznej objednavky, neskladali sme ziadnu zalohu ani nic nepodpisovali a podobne. Bol to len telefonicky dotaz. Mozu si oni z tohto spravit zavaznu objednavku a donutit nas si dosku prevziat a zaplatit?
Sme z toho zufali, nemame peniaze na druhu pracovnu dosku a neviem co by sme s nou robili.
0 0
draik draik

draik je offline (nepripojený) draik

Máte veľkú šancu uspieť. Predajca by musel preukázať, že vôbec došlo k platnému uzatvoreniu zmluvy, vy hovoríte iba o informačnom telefonáte. Navyše išlo o zmluvu na diaľku, takže máte sedemdňovú lehotu (od dodania tovaru) na odstúpenie od zmluvy.
0 0
Caggie Caggie

Caggie je offline (nepripojený) Caggie

Dakujem za odpoved, suhlasim... ale nastastie nakoniec suhlasili so zrusenim. Takze je to ok.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať