majkii
Sito to je vporiadku, ja nič iné netvrdím, ale neviem prečo stále mám pocit, že ak je vyšší koeficient v dome, tak sa akosi automaticky a bez argumentov vidí príčina len v tom, že niekto podvádza ak má nízku spotrebu a nehľadí sa na okolnosti. Určite sa zhodneme na tom, že v prvom rade treba hľadať príčinu. Tých príčin môže byť viac a treba ich identifikovať systematycky vykonanými krokmi. Ja by som navrhol napr. takýto postup:
1. krok je skontrolovať spoločné priestory od fakturačného vodomeru po stupačky, či su nie nejaké straty. - tu sme napr. zistili že neboli namontované vodomery na SV v práčovniach, upratovacích mietnostiach a namáčarniach.
2. krok je kontrola správnosti fakturačných vodomerov, ktoré sú majetkom SeVaku - ak merajú správne, kontrolu uhradíme z Fondu domu je to cca 2000 - 2500 Sk za jeden vodomer.
3. krok je kontrola funkčnosti vodomerov u vlastníkov za účasti zástupcu vlastníkov, dvoch vlastníkov a vodára. Tá kontrola spočíva v tom, že sa fyzicky skontroluje plomba, a skontroluje sa či vodomer pracuje zvlášť pri pustení sprchy, drezovej batérie, umyvadlovej b. a pri spláchnutí wc. vodár skontroluje, obhliadkou či nie je podozrenie na manipuláciu s pripojením vody a vodomeru.
4. krok u podozrivého vodomeru že nepracuje správne spraviť orientačnú skúšku - naplniť 10 litrové vedro a skotrolovať stav - toto zopakovať cca 10 krát. minie sa pri tom 100 l vody pri cene 50 Sk/m3 je to cca 5sk, ale viete na čom ste.
5. krok ciachovanie všetkých vodomerov v bytoch čo je ale finančne náročné
Ďalšou vecou je, že treba vykonať všetky opatrenia aby sa v čo najväčšej miere zmiernili systémové chyby - montáž spätných klapiek, antimagnetických vodomerov, pri teplej vode tepelná izolácia trubiek.
Najhorší je ten ročný nezáujem a potom to chvíľkové rozumovanie a do kolečka do kola. Niekedy je treba povedať, opýtať sa nezmysel, alebo inak podpichnúť, aby sa ľudia o probléme rozhovorili.
To čo píšeš je nezbytné, ale do tej akcie, zistiť čo sa vlastné stalo, musí isť väčšina vlastníkov domu.
Aj u nás bývali, taký čo bývali pomenej, skoro vôbec. Ta voda ma ani tak netrápila. Tak isto v tvojom prípade. To sa dá pochopiť a ľudia si všímajú.
Horšie je to, že aj nekúrili. Za rok im prišlo z 498 601 Sk. uhradiť 149 Sk. je pravdou, že cez 30 % podľa m2 zaplatili naviac 3 782 Sk. naviac, teda 3 931 Sk.
Čo nám to vyriešilo? Nič, len sa usmieval v priemere dal každému bytu 92 Sk. A mal pokoj. Tomu sa dá zabrániť, že bude platiť viac ako priemer v dome a povedať, že ak tých 30 % budeš mať zaznamenaných na meračoch, budeš platiť len tých 30 %.
Na porade sú aj taký borci, čo ich ešte podporujú. Ostatní vlastníci in nemôžu dať sankciu za nekúrenie, no oni kúriť nemusia, pritom im nevadí, že niektorí s teplom plytvajú, to môže byť, lebo tí kúria, zbytočne,ale kúria.
Je to v každom dome najdrahšia služba, treba jej venovať zvýšenú pozornosť v každom obytnom dome.
To ma štve dodnes, no chápem princíp rozhodnutia väčšiny. Takže, čo ja, nič. Len si poviem svoj názor, to môžem, alebo už ani to nie?
Určite sa dohodneme, nie na všetkom, ale dohodneme. Keby sme si vo všetkom súhlasili, to by nebolo ono a potom by to nedalo, aby niekto z nás nesúhlasil s tým druhým.