Slayer666
Snazim sa slovam ako ''najlepsi'' vyhybat, ale niekedy mi to neda. Luigi Alva mal jednoduchu svoj hlas pod palcom ako malokto. Odporucam si vypocut aj interpretaciu jedneho z dnesnych poprednych tenorov tohto repertoaru (Mozart, Rossini a pod.), Juana Diega Floreza. Je sice vyborna, ale predsa hlavne v legatach citit, ze Alva bol este o uroven vyssie.
Zo sopranistiek som si oblubil napr. tuto Rusku. [COLOR="rgb(153, 50, 204)"]Skoda len, ze nahravka ma presne jedno storocie. [/COLOR]V kazdom pripade, aspon mne, stoji za to, odmysliet si to pukanie.
Florez, áno. Pomaly sa stáva kompletným mladým spevákom.
Prosím, to, čo napíšem, neber ako nasilu polemiku. Je to len môj názor. Z Tvojich príspevkov a umelcov, ktorých ukážky si pripojil je zrejmé, že ctíš a uznávaš spevácke hviezdy zo skoršieho obdobia. Ako hudobník vieš, čo Ti oni poskytujú a aké kvality majú. Faktom je, že ja dávam prednosť modernej interpretácii. Keď porovnáš nahrávku minulosti od akejkoľvek hviezdy, s tými dnešnými, je v nich rozdiel. Tie hlasy minulosti sa mi zdajú skreslené. Možno je to spôsobené technickými nedokonalosťami záznamov, ale ja si myslím, že aj spôsobom interpretácie. Aj technika spevu pokročila, preto aj jej výsledný produkt, tón, znie trochu inak. A mne sa páči ten dnešný, prirodzenejší spôsob spievania. V súčasnosti je veľa skvelých spevákov, ktorí nie sú hviezdy, je veľa hviezd, ktoré nie sú dobrými spevákmi, tiež v súčasnej opere.Mnohých spevákov, aj dobrých, hudobný priemysel ženie do speváckych partov, pre ktoré ich hlasy nie sú vhodné. A len máloktorí vedia povedať nie. Čo to urobí s ich hlasmi v budúcnosti, to ukáže čas.
A toto je jedna z ukážok, keď part Antonie z Hoffmanových rozprávok neveľmi sedí jej interpretke. Ale je to len môj laický názor.