Zavrieť

Porady

Najobľúbenejší spevák ( čka), skupina...

Ahojte poraďáci, skúšam založiť tému s týmto názvom a kto chcete napíšte, kto-čo sa Vám v hudbe páči...

Ja osobne preferujem text pred hudbou, proste text je pre mna prvoradý a keď aj niekto niekedy zaspieva trošku falošne, tak ja na to aj tak ani neprídem( nemám hudobný sluch )
Takže zo spevákov dávam na 1.miesto Richarda Mullera, hneď za ním je Johny Cash a na 3 mieste je Falco...
Zo speváčok je na 1. mieste jednoznačne Martuška Kubišová, za ňou sú Edith Piaf a Hana Hegerová
Skupinu vyslovene obľúbenú nemám...

A čo sa týka úplneho víťaza v mojom rebríčku je jednoznačne Martuška Kubišová, jej texty mi mimoriadne pomohli v živote prekonať aj tie najťažšie prekážky-pre mňa sú jej piesne liekom...
A čo vy?
Usporiadat
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Počúvajte vy dvaja, Monika a Slayer, nerozumiem ničomu, o čom píšete, aj keď ma to zaujíma. Ale verím, že v písmenkám a jazyku sa vyznáte. Keď ste to už rozpitvali, tak mi skúste vysvetliť, prečo aj samotný text, často ponúka melódiu. To, že ponúka rytmus, tomu som schopná porozumieť.
0 0
icemonika icemonika

icemonika je offline (nepripojený) icemonika

nikto...zatiaľ :)
Petra Nová Pozri príspevok
Počúvajte vy dvaja, Monika a Slayer, nerozumiem ničomu, o čom píšete, aj keď ma to zaujíma. Ale verím, že v písmenkám a jazyku sa vyznáte. Keď ste to už rozpitvali, tak mi skúste vysvetliť, prečo aj samotný text, často ponúka melódiu. To, že ponúka rytmus, tomu som schopná porozumieť.
Z jazykového hľadiska ide o suprasegmentálne javy, je to zvuková výstavba reči. Každá slabika, slovo, veta nesú v sebe tieto prozodické vlastnosti.
Patrí tu:
kvantita, či je slabika dlhá alebo krátka
pauza, krátkou pauzou oddelíš v reči slová, dlhšou vety..
tempo, rýchlosť reči
rytmus, vzniká všade tam, kde sa pravidelne opakujú rovnaké prvky v čase (hudba, tanec) V jazyku ide o striedanie prízvučných a neprízvučných slabík. Rytmus je všade, aj napriek tomu, že si ho napríklad neuvedomujeme v bežnej reč. Školský príklad:
Po-koj-ný- ve-čer- na -vŕ-šky- pa-dal
na -si-vé- po-lia.
V po-sle-dnom- lú-či- staro-ot-co-vs-ká
ho-re-la- ro-ľa.
Z cu-dzi-ny -tu-lák- kro-čil- som- na- ňu-
bá-zli-vou- no-hou-
Sln-ko- sťa- ko-ráb- v kr-va-vých -vo-dách-
plá- pod- o-blo-hou.
intenzita, sila, hlasitosť prejavu
prízvuk, u nás na prvej slabike, napr: Zviera lasom zvierala som.
dôraz, vetný prízvuk, ide o to, na ktoré slovo vo vete zvukovo upozorním, zdôrazním..
emfáza, citový dôraz, expresívna modifikácia dôrazu, napr. Bože môôôj!
hlasový regiser, nasadenie hlasu do istej výšky, tóniny
melódia je pohyb, zmena a vlnenie tónovej zložky reči. Môže byť stúpavá, klesavá, stúpavo-klesavá, ide o to či je veta oznamovacia, opytovacia, želacia, rozkazovacia
Melódia vzniká činnosťou hlasiviek, zmena rýchlosti, otvárania a uzatváranie hlasiviek vnímame ako zmenu výšky tónu a ako melódiu reči.
Naposledy upravil icemonika : 16.06.09 at 11:57
1 0
icemonika icemonika

icemonika je offline (nepripojený) icemonika

nikto...zatiaľ :)
Peťka, ak ťa to zaujíma, http://sk.wikipedia.org/wiki/Spoluhl...ka#cite_note-0
tu je to základné delenie spoluhlások, ak si všimneš tú tabuľku...o tom sa bavíme so Slayerom, v podstate ide o to, na ktorom mieste v ústnej dutine sa realizuje daná spoluhláska (okrem h to sa realizuje v hrtane, preto je hrtanové),
napr, b, p, m sú penoperné, lebo sa realizujú na perách, povedz si ich nahlas a máš to
1 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

icemonika Pozri príspevok
Z jazykového hľadiska ide o suprasegmentálne javy, je to zvuková výstavba reči. Každá slabika, slovo, veta nesú v sebe tieto prozodické vlastnosti.
Patrí tu:
kvantita, či je slabika dlhá alebo krátka
pauza, krátkou pauzou oddelíš v reči slová, dlhšou vety..
tempo, rýchlosť reči
rytmus, vzniká všade tam, kde sa pravidelne opakujú rovnaké prvky v čase (hudba, tanec) V jazyku ide o striedanie prízvučných a neprízvučných slabík. Rytmus je všade, aj napriek tomu, že si ho napríklad neuvedomujeme v bežnej reč. Školský príklad:
Po-koj-ný- ve-čer- na -vŕ-šky- pa-dal
na -si-vé- po-lia.
V po-sle-dnom- lú-či- staro-ot-co-vs-ká
ho-re-la- ro-ľa.
Z cu-dzi-ny -tu-lák- kro-čil- som- na- ňu-
bá-zli-vou- no-hou-
Sln-ko- sťa- ko-ráb- v kr-va-vých -vo-dách-
plá- pod- o-blo-hou.
intenzita, sila, hlasitosť prejavu
prízvuk, u nás na prvej slabike, napr: Zviera lasom zvierala som.
dôraz, vetný prízvuk, ide o to, na ktoré slovo vo vete zvukovo upozorním, zdôrazním..
emfáza, citový dôraz, expresívna modifikácia dôrazu, napr. Bože môôôj!
hlasový regiser, nasadenie hlasu do istej výšky, tóniny
melódia je pohyb, zmena a vlnenie tónovej zložky reči. Môže byť stúpavá, klesavá, stúpavo-klesavá, ide o to či je veta oznamovacia, opytovacia, želacia, rozkazovacia
Melódia vzniká činnosťou hlasiviek, zmena rýchlosti, otvárania a uzatváranie hlasiviek vnímame ako zmenu výšky tónu a ako melódiu reči.
Monika, škoda, že Ťa nemôžem oceniť. Rada by som, možno v inej téme. Tie texty, čo si použila, skutočne spievajú aj samé.
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

icemonika Pozri príspevok
Peťka, ak ťa to zaujíma, http://sk.wikipedia.org/wiki/Spoluhl...ka#cite_note-0
tu je to základné delenie spoluhlások, ak si všimneš tú tabuľku...o tom sa bavíme so Slayerom, v podstate ide o to, na ktorom mieste v ústnej dutine sa realizuje daná spoluhláska (okrem h to sa realizuje v hrtane, preto je hrtanové),
napr, b, p, m sú penoperné, lebo sa realizujú na perách, povedz si ich nahlas a máš to
Si zlatá s tou linkou, ale obávam sa, že tým hláskam, ich pomenovaniu a významu nikdy neporozumiem. To je na mňa príliš komplikované.
0 0
icemonika icemonika

icemonika je offline (nepripojený) icemonika

nikto...zatiaľ :)
Petra Nová Pozri príspevok
Si zlatá s tou linkou, ale obávam sa, že tým hláskam, ich pomenovaniu a významu nikdy neporozumiem. To je na mňa príliš komplikované.
Ak naozaj chceš vedieť o tom viac a máš čas tak tu je link na knihu Úvod do štúdia jazykov
http://rapidshare.com/files/24514041...zykov.pdf.html

alebo Fonetika a fonológia pre elementaristov
http://rapidshare.com/files/24514201...istov.pdf.html

Táto je zrozumiteľnejšia a jednoducho napísaná..je to taký výcuc z fonetiky
0 0
icemonika icemonika

icemonika je offline (nepripojený) icemonika

nikto...zatiaľ :)
Niečo pre Stanka (skvelé texty ) Radůza a hudbu posúdi Slayer

moju najobľúbenejšiu som nenašla na youtube tak takto:
http://www.raduza.cz/mp3/1.and/Raduz...o%20pomine.mp3
0 0
pasuliatko pasuliatko

pasuliatko je offline (nepripojený) pasuliatko

cholerický drak s váhavým srdcom alebo váhavý drak s cholerickým srdcom.... ?????? ...viac
ja mám rada napr Roxette, Pink, Enrique Iglesias... ale aj slovensko má fajn skupiny.
0 0
Slayer666 Slayer666

Slayer666 je offline (nepripojený) Slayer666

icemonika Pozri príspevok
Už úplne ale nedá mi to spať Ako môže byť hláska perná a zároveň mäkopdnebná?? A predsa [w] je pernozubná, nie?? A kĺzavá je [v], ale [w] je tupá a to sú dve alofóny/varianty foném, nie??
Hlaska [v] je uzinna/trena/frikativna, hlaska [w] je klzava. Tupost/ostrost je ine kriterium, ktore s tymto nesuvisi. A ano, v slovencine su [v] a [w] alofony jednej fonemy (zvykne sa oznacovat /v/). Ale napr. v anglictine su to samostatne fonemy a spanielcina zas napr. [v] nema.

Hlasky mozu mat aj viac ako jedno miesto artikulacie. Napr. susedna polstina ma iste sykavky, ktore su artikulovane na dvoch miestach sucasne - koncom jazyka o dasna a jazykom o tvrde podnebie. Hovori sa im alveolopalataly.

Francuzstina ma tiez hlasku s dvoma miestami artikulacie [ɥ]. Je to klzava hlaska, ktora sa artikuluje na perach (su zaspulene) a zaroven je tam zuzenie v oblasti tvrdeho podnebia (take ako zvykne byt pri klzavych hlaskach, teda nie az take, aby vznikala frikacia). Keby pery neboli zaspulene, je to ina klzava hlaska - [j].

Podobne keby pri [w] neboli pery zaspulene, tak je to hlaska [ɰ], vlastne ju mame v slove lahky (u nas sa pouziva iny znak). Alebo niektore anglicke dialekty (hlavne na severe UK) maju hlasku, ktora je neznely protiklad ku [w]. Zodpoveda digrafu wh, teda slova ako whine sa citaju inak ako slova ako wine (vola sa to whine-wine merger, takych javov je v anglictine viacero). Znak pre nu je [ʍ].
Naposledy upravil Slayer666 : 16.06.09 at 22:35
0 0
icemonika icemonika

icemonika je offline (nepripojený) icemonika

nikto...zatiaľ :)
Už som úplne z toho popletená, vráťme sa radšej k hudbe
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Slayer666 Pozri príspevok
Rozbieha sa to. To je faajn. Takze by som sa rad podelil o dalsich spevakov, ak vas tym nenastvem.

Prvym je David Coverdale. Po prvy krat sa presadil s Deep Purple v polovici 70. rokov, po tom, ako odisli basgitarista Roger Glover a spevak Ian Gillan. Vtedy vysli tri vyborne albumy, Burn (1974), Stormbringer (1975) a Come Taste the Band (1976). Spev na nich je vynikajuci a to z dvoch dovodov. Jednym je Davidov hlas, ktory je taky trochu agresivny, melancholicky ''stone cold blues'' a tiez v tych casoch aj so sirokym, pomalym a emotivnym vibratom. Basgitaristu Glovera nahradil Glenn Hughes, a ten je druhy dovod. On totiz spieval a jeho vysoko postaveny, trochu neznejsi soul/funk-ovy prejav (a tiez jeho falsetto podobne tomu Gillanovmu) sa vyborne doplnal s Davidovym srdcervucim nariekanim. David potom zalozil vlastnu kapelu, Whitesnake. Tuto eru dobre vystihuje album Saints and Sinners (1982). Za zmienku este stoji pocin s byvalym gitaristom z Led Zeppelin, Jimmym Pageom, s neoriginalnym nazvom Coverdale-Page (1993). http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...ideoid=3876715




Druhym je Rob Halford. V podstate vacsinu casu travil v heavymetalovej kapele Judas Priest, jednej z prvych tohto zanru. Pre svoj obrovsky hlasovy rozsah si dokonca vysluzil prezyvku Metal God. Ohladom jeho rozsahu koluju legendy, a sice, ze na koncerte v roku 1975 vytiahol az po G#3 plnym hlasom (samozrejme, nie hrudnym hlasom). Pre neznalych pojmu, je to nad sopranovym vysokym C a tri poltony nad najvyssim tonom arie z Kralovnej noci od Mozarta, co je, ak sa nemylim, najvyssi pozadovany ton v opere. Ja som ho sice pocul vyspievat ''iba'' sopranove vysoke C, takze tento mytus nepotvrdim, ale je to fyzicky mozne. Teda jeho rozsah ma zaberat asi tak 5 oktav (co je naozaj vela). Ale nejak velmi na tom nezalezi, to podstatne sa u muzov vzdy deje viac ako o oktavu nizsie. Tam jeho hlas znie velmi silne a vyborne rezonuje. Takisto zvykne pouzivat dobre vyvinuty chraplak, ktory aspon mne trosku pripomina cirkularku (v dobrom slova zmysle). Trosku nevyhodou je, ze niekedy neznie jeho hlas az tak prijemne ako u niektorych inych spevakov. Ak niekoho zaujme, odporucam tieto albumy od Judas Priest: Stained Class (1978), British Steel (1980) a Screaming for Vengeance (1982).



Tretim je Joe Lynn Turner. V 80. rokoch spieval s Rainbow (uz by mala byt kapela znama), potom s gitaristom Malmsteenom (spominal som) a tiez s Deep Purple - a tiez s mnohymi dalsimi. Joe Lynn nema nejaky velky rozsah, teda vacsi nez vacsina spevakov nasej tzv. popmusic, ale od Roba Halforda ma daleko. Ale ma nadhernu farbu hlasu, a to aj ked spieva cisto, aj ked zapoji chraplak. Vyborne pasuje k takemu melodickemu hardrocku, aky robili v tom case Rainbow a tiez potom Deep Purple. Najlepsie bude asi si vypocut album Difficult to Cure (1981) od Rainbow a Slaves and Masters (1990) od Deep Purple.



Stvrtym je Matt Barlow. V podstate je znamy z ucinkovania s Iced Earth, americkou thrash/powermetalovou kapelou (niekomu to mozno vela nepovie, je to tvrda muzika, ale este dost melodicka). Takisto ako Joe Lynn, aj Matt ma nadhernu farbu hlasu. Aj ked jeho je trosku melancholickejsia. Najviac si u neho cenim jeho nizsie polohy, ale nepohrdnem ani tymi vyssimi. Najviac sa jeho hlas ukazuje asi na albumoch Dark Saga (1996) a Something Wicked This Way Comes (1998).



Piatym a poslednym je Steve Perry. Ucinkoval v poprockovej kapele Journey (povodne sice hrali jazz/fusion). Steve ma podla klasifikacie najvyssi muzsky hlas, tenore altino. Ma celkom iny styl, ako ti zvysni styria. Spieva vacsinou cistym hlasom a hlavne, drzi sa skor vyssich poloh, v ktorych je taky sebavedomy ako bezny popovy spevak nie je o oktavu nizsie. Teda aspon koncom 70. rokov bol, potom jeho hlas trosku utrpel v dosledku velmi casteho koncertovania. Taktiez neznie velmi muzne, ale napriek tomu uzasne. Odporucam albumy Journey ako Escape (1981) a Frontiers (1983).

Tak to ocenujem, toto uz je diplomova praca.
0 0
Slayer666 Slayer666

Slayer666 je offline (nepripojený) Slayer666

Len taka ceresnicka teraz. Uz spominany Glenn Hughes (Deep Purple, Black Sabbath, Trapaze...) spieva piesen z roku 1967 od Procol Harum, A Whiter Shade of Pale.



V roku 1974 byvaly basgitarista Deep Purple Roger Glover napisal koncepcny album na motivy detskej kreslenej knizky, The Butterfly Ball and the Grasshopper's Feast. Zucastnilo sa na nom niekolko vybornych spevakov tej doby, medzi nimi uz spominani Glenn Hughes, David Coverdale, Ronnie James Dio ci John Lawton.




Ospravedlnte trosku horsiu kvalitu jedneho videa.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi

Prve tri videa vinikajuce. To stvrte to moc nemusim.
0 0
Slayer666 Slayer666

Slayer666 je offline (nepripojený) Slayer666

wegamizi Pozri príspevok
Prve tri videa vinikajuce. To stvrte to moc nemusim.
Nevadi, aj 75% je super. Ale inak, to stvrte je to iste ako to druhe. Len to spieva povodny spevak (Dio) o mnoho rokov neskor. Ale tiez mam radsej tych troch, ked ho zaskakovali. Bola to taka pekna paleta hlasov.
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Slayer666 Pozri príspevok
Ospravedlnte trosku horsiu kvalitu jedneho videa.
Tá kvalita videa nie je len trošku horšia, ale je poriadne zlá, a nie som si istá, či sa tam aj spieva, hoci sa tam mnohí snažia.
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi



Tento"fanatik" Marian nema konkurenciu ( teda aspon na Slovensku )
0 0
wegamizi wegamizi

wegamizi je offline (nepripojený) wegamizi



Slayer, maju tvoje meno, aj sympatie????
0 0
Slayer666 Slayer666

Slayer666 je offline (nepripojený) Slayer666

Petra Nová Pozri príspevok
Tá kvalita videa nie je len trošku horšia, ale je poriadne zlá, a nie som si istá, či sa tam aj spieva, hoci sa tam mnohí snažia.
Hej, ja viem, ze je ten zvuk uplne priserny. Ale nechcel som ludi vystrasit. Je to otrasne vyvazene, verzie su v poriadku, tie su odspievane velmi dobre (az na to, ze Glenn Hughes sa dakde pozabudol a nastupil az o par dob neskor..alebo sa k nemu nedostal mikrofon alebo ja neviem), ale pri refrenoch to dost pocut. Backvocalistky spievaju tie vysky plnym hlasom a este tak dost agresivne, a ked sa pridaju ostatni tak sa to uz strasne miesa. No je to tak vlastne vzdy, ked sa na konci koncertu vsetci zisli, aby nieco odspievali. Hlavne, ak zopar ludi napadne improvizovat, tak sa to ako teleso neda ustrazit. Ale co uz, islo tam hlavne o tie verzie a o to, ze to spievali traja namiesto obvykelo jedneho, takze tym to bolo zaujimave.
0 0
Slayer666 Slayer666

Slayer666 je offline (nepripojený) Slayer666

Nie, moj nick s kapelou Toma Arayu (Slayer) nesuvisi. Ale poznam ich, aj pocuvam obcas.
0 0
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Stanko, do ťažkej témy si sa pustil v "Duchovi" a na štart si použil moju citáciu. Tak som si dovolila na dnešný piatkový večer niečo príjemnejšie. Edit Piaf, ktorá patrí k Tvojim, aj mojim obľúbeným. Aj keď sa Ti môj výber nemusí páčiť, spieva tam predovšetkým o láske, nenájdeš tam ani nepriateľstvo, a ani nenávisť.



0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať