Chcela by som poprosiť skúsených poraďákov o zodpovedanie niekoľkých otázok, neviem sa s tým pohnúť:
1. S.r.o. dodávateľským spôsobom obstarala penzión + wellness centrum, presnejšie staré sklady sa prerobili a uskutočnila sa aj prístavba. Kolaudačné rozhodnutie bolo vydané v januári, prevádzka sa otvorila vo februári, avšak dodnes nie sú vyfakturované všetky stavebné práce, dodávky saún a podobných technológií, ktoré sú súčasťou budovy. Od začiatku tejto investície sa účtovalo na 042. Neviem, akým dátumom a v akej hodnote mám zaradiť majetok a začať odpisovať (alebo urobiť technické zhodnotenie/zmenu účelu starých skladov?), na 042 je zatiaľ len "smiešna" suma oproti skutočnej hodnote budovy. Ak zaradím majetok kolaudačným rozhodnutím, ako budem účtovať faktúry, ktoré možno prídu až v druhej polovici roka (a budú nemalé sumy)?
2. Ďalšia moja otázka sa týka účtovania tržieb, ktoré vznikajú vo wellness centre, ale zákazníci si ich dajú poslať na svoj hotelový účet. Zaujíma ma to predovšetkým z časového hľadiska, keď služba vo wellness/konzumácia v bare je na konci mesiaca, ale zákazník až v druhom mesiaci vyplatí svoj hotelový účet (do ktorého mesiaca sa účtuje, kedy sa odvádza dph?). Podľa môjho názoru dph aj účtovanie do mesiaca, keď sa služba/konzumácia skutočne dodala, veď aj občerstvenie bude nákladom pri A spôsobe účtovania zásob v mesiaci, keď sa vypilo. Hotelový softvér všetky tieto tržby zohľadňuje až v mesiaci uhradenia hotelového účtu. Počas roku možno by sa aj dalo, ale čo na prelome rokov?
Veľmi Vám ďakujem za pomoc.