Keby ste vedeli, ake ****tiny vam tam pri pravidelnych prehliadkach robia (resp. uctuju bez toho, aby to robili) tak by ste na ne nechodili. Kazdy motorista vie, ze jedine, co naozaj treba periodicky menit je olej s filtrom a potom hlavne rozvodovy remen, ale ten sa terz myslim meni pri sucasnych autach asi po 160.000, ak nie dokonca uz aj viac.
Samozrejme - mal by sa strazit aj vzduchovy filter, filter klimy, pripadne paliva, u benzinakov sviecky, a diesla obcas odidu zhavice, ale to su vsetko veci, ktore sa prihlasia same na konci zivotnosti. Aj spojka zacna preklzovat, vola na napravach zacnu klepat, minule mi pretsal tahat motor, hlavne vo vyssich otackach, tak som si hned spomenul, ze som uz roky nemenil palivovy filter. Nic sa nestalo, zastavil som sa cestou v servise a o 10 min to bolo vymenene.
Ked som ale bol na prehliadkach, tak mi napr. chceli menit brzdove platnicky, ktore mali este 60% hrubky. Vsetko, okrem spominaneho oleja v motore a rozvodoveho remena (ktory sa meni raz za niekolko rokov) sa prihlasi aj samo bez toho, aby to predstavovalo nejake riziko pre auto. A na druhej strane - ak sa niekto domnieva, ze pravidelnymi prehliadkami predide problemom napr. na dovolenke, tak to tiez nemusi byt pravda. Je kopec zavad, ktore sa prejavia odrazu a nikto to nedokaze diagnostikovat vopred.
To iste sa tyka aj takych banalit, ako napr. filtra. Mate napr. predpisane menit palivovy filter kazdych 40 tis, ale ak mate stastie a taknujete cistu naftu, tak spravite aj 100 tis. Na druhej strane ak niekde raz natankujete sajrajt, moze vam zapchat filter aj po jednom tankovani.