V našom bloku máme 90 bytov. na upratovanie...ktoré platíme v zálohových predpisoch platí každý byt čo je vo vlastníctve mesačne 1,593 €(čo je 48.-Sk) a byty(je ich 12), ktoré vlastní SBD,on je aj našim správcom platia mesačne 1,327€(t.j.40,-Sk). Upratovačka,s ktorou robí zmlúvu SBD, (ale náplň práce a jej kontrola ostáva na výbore Č.S.bloku) dostáva mesačne v hrubom 85.- € a z toho jej správca robí zrážky. Ostatné peniaze sú na čistiace prostriedky,náradia a nástroje. No a treba počítať aj na zimné upratovanie, aby ostali peniaze aj na to. Jedno, čo mi je v tých platbách nejasné a neviem sa toho dopátrať, že správca na dotaz "prečo vlastníci platia 48.- a nájomníci iba 40.- " mi odpovedal, že vlastníci platia DPH a nájomníci nie
. Vie mi to niekto objasniť? Ináč nám vedomosti že v bloku, kde je 20 bytov platia za upratovanie každý byt 1,659 € (čo je 50.- Sk. Ako je to so zimnou údržbou a náplňou práce neviem povedať. Ináč viem aj to, že táto samospráva za zimnú údržby platí upratovačke(ovi) 1500.- Sk bez ohľadu na to, či sneh je, alebo nie. A tá zimná údržba je náročná ak sneží, lebo musí byť upratané zakaždým keď nasneží a skoro ráno musí byť okolie (tá časť, čo neodpratáva mesto) upratané do 6.00 hodiny. Plán práce upratovačka obdržala oprati podpisu...je to dobré jej takto stanoviť čo kedy a koľkokrát má robiť, lebo sa to dá komtrolovať.
Snáď to pomôže v rozhľade. Ešte toľlo, že je samospráva ..taký istý veľký blok ako je náš a upratovačka má hrubú mzdu 103.-€, ale byty majú vyššie zálohové platby na túto položku.