Zavrieť

Porady

VYBAVENIE REKLAMÁCIE

Ahojte poraďáci,
reklamovali sme sedačku 22.7.2009.
17.8.2009 nam volali,ze nam vratia peniaze a pridu si po sedacku
18.8.2009 nam ju zobrali,dali nam len doklad, ze vzali sedacku a vydaju nam dobropis..
informovali nas,ze ked sa im nazbiera tržba na predajni,tak nam daju vediet a mame si prist po peniaze..
Ako mame postupovať,keď nam nedali ani pisomne vyjadrenie o vybaveni reklamacie,ani peniaze a sedačku uz vzali??
ďakujem krásne
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Watson je offline (nepripojený) Watson

    Vylúčený člen Watson
    Kontaktovať predávajúceho, či to máte chápať tak, že to rieši ako reklamáciu (v takom prípade nech vydá dodatočne doklad o prijatí reklamácie k dátumu, keď si sedačku prevzali) alebo či to máte chápať ako zrušenie kúpnej zmluvy a nech vám teda vystavia o tom doklad, vrátane spôsobu a lehoty na vrátenie kúpnej ceny.

    caucico je offline (nepripojený) caucico

    caucico
    bolo nam povedane,ze nam vratia peniaze,ako odstupenie od zmluvy.. ale nemame o tom ziadny papier..

    Watson je offline (nepripojený) Watson

    Vylúčený člen Watson
    caucico Pozri príspevok
    bolo nam povedane,ze nam vratia peniaze,ako odstupenie od zmluvy.. ale nemame o tom ziadny papier..
    Tak si treba pre ten doklad ísť vo vlastnom záujme na predajňu alebo im zaslať písomnú výzvu.

    caucico je offline (nepripojený) caucico

    caucico
    dnes ideme na tu predajnu, mam vytlaceny aj zakon o ochrane spotrebitela.. a ak nam nebudu chciet vratit peniaze, resp. vydat dobropis a vyjadrenie reklamacie, tak im tam necham aj vyzvu..
    a necham si ju potvrdit,ze ju prevzali

    Watson je offline (nepripojený) Watson

    Vylúčený člen Watson
    Výzva na čo?

    1. vrátenie kúpnej ceny (aký máte doklad, že došlo k zrušeniu kúpnej zmluvy dohodou)?

    2. alebo dodatočného potvrdenia o prijatí reklamácie?

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    Na zaciatok len strucne: opis prislusne ustanvoenia so zakona na ochranu spotrebitela, na zaklade ktorych maju povinnost to riesit, predovsetkym:

    (4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci
    alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je
    povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného
    predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
    ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný
    určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2
    písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
    pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených
    prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
    technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
    najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
    určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
    vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
    vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však
    nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
    Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie
    má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo
    na výmenu výrobku za nový výrobok.
    (5) Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu do-
    zoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie,
    dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia
    reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu
    možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie,
    zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia
    a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.
    (9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať
    písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
    reklamácie.
    (10) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách
    a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie.
    Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje
    o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia
    reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení
    reklamácie.
    (13) Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo
    spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.

    Pozor, je treba robit rozdiel medzi potvrdenim:
    o prijati a
    o vybaveni reklamacie

    Slusne ich upozorni, ze v opacnom rpiade sa obratis na SOI.

    caucico je offline (nepripojený) caucico

    caucico
    potvrdenie o prijati reklamacie mame, ale nemame o vybaveni reklamacie.. zajtra bude mesiac od podania reklamacie a peniaze nam nevratili... "MAME ČAKAT,KYM SA IM ROBI TRZBA,ABY NAM MOHLI DAT PENIAZE"... choreee

    VYBAVENIE REKLAMÁCIE

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.