Kazda jazykova skola na svete, ktora kupila za 5.60 GBP Callanova kniha "Directors Handbook - ako zacat skolu s Callanovu metodu" hovori, ze je 4x rychlejsie, ale nehovoria nez co, su rychlejsie. Predpokladam, ze zdroj tohoto cisla, musi byt experiment asi v Anglicku, tak s native speakermi. Malo sa pise na Callanovej stranke o tom expermiente. Na svete su 2 oficialne Callanove skoly, v Londyne a v Krakowe, obidve maju vylucne native speakerov, tak asi aj pri tom experimente boli native speakeri.
Takmer vsetky skoly na Slovensku, ktore maju male skupiny a native speakerov, su viac ako 4x rychlejsie ako vyucba byva, napriklad v statnom gymnazii alebo zakladnej skole, pretoze tam moze byt napredovanie skoro nulove.
Okrem tych dvoch v Londyne a Krakove, ostatne tzv. "Callanove skoly" su len skoly ktore kupuju knihy od Callanovej organizacie. Hocikto moze zacat taku skolu. Callanove organizacie nezarucuje kvalitu v tych skolach, na ich webe pisu:
Stolarove naradia
Callanova metoda a skoly s callanovou metodou by mali byt vnimane ako dve ine osoby. Skoly robia prace kym metoda im poskytuje naradia na tie prace. Skoly su ako stolari. Vsetci kupuju tie iste naradia (teda metodu), ale niektore robia lepsiu pracu s tymi ako ostatne. Jeden stolar mozno tvori fantasticky stol, kym druhy (nespravne pouzivajuc naradia) mozno tvori nepevnu konstrukciu, ktore rozpadne. (zdroje
www.callan.co.uk)
Neviem, ci konkretne v Chantale su relativne dobri stolari alebo nie, ale vypytaj pisomnu garanciu, ze lektori aspon budu Anglicania ako v riadnych Callanovych skolach. Vlastne, na tvojom mieste by som zabudol na Callanovu metodu. Dovod, preco je pomalsie (na webovej stranke Callana sa hovori o FCE o 240 az 300 hodin, ked sa da robit v kratsom case), je ze "zazracne metody" vseobecne su o nicom. Niekto ti povie, ze pozna cestu k dobrej anglictine, a to, ze musis len pocuvat pasky, niekto, ze nie, vraj musis iba odpovedat na lektora, niekto, ze iba sam sediet so slovnikom a ucit sa slovicka, dalsi ti povie je musis ist tam kde su native speakeri (v bare) a snazit sa sam tvorit svoje vety atd. Jedna skola, ktora sa nedavno zavrela v Kosiciach pouzivala metodu, pricom lektori nemohli vysvetlit nic, iba ukazat (teda sypat priklad po priklade na studenta kym nepochopil). Metody su teda zakazy pre lektorov. Zakazy vysvetlenia, alebo zakazy dovolit studentovi aby sam vytvoril svoje otazky, alebo zakazy zmenit rychlost hovorenia atd, uplne bez vynimiek.
Ucit sa prirodzene z prikladov moze pekne a lahko fungovat bez trapenia studentov ak sa ucime rozdiel medzi anglickym minulym casom a pritomnym casom, kedy sa pouzivaju atd, pretoze je to lahko pochopit z prikladov. Ked sa ucime rozdiel medzi minulym casom a predpritomnym casom, je skoro nemozne aby slovansky student len tak chytil spravne pravidla prirodzene zo zopar prikladov. Vacsinou z vela, vela prikladov chytia nieco blizke, ale v podstate nespravne. V "klasickej metode" (teda, to co sa pouziva v statnych strednych a zakladnych skolach) sa nieco vzdy vysvetluje, v komercnych reklamovanych metodach sa (spravidla) vzdy ukazuje. Vsimnut nieco dobre a uzakonit aby vzdy bolo tak je chlupost pokial lektori vobec maju hlavy. Je to lepsie ked ucitel/lektor moze vybrat najvhodnejsi styl vyucby na konkretnu vec. Cesta k dobrej anglictine je robit vsetko v predposlednom ods. pretoze vsetko pomaha ine schopnosti sa navzajom podporuju pri ziskani dalsich. Z tych istych dovodov, by mal (by mal moct) lektor robit vsetko, aby si naozaj vedel dobre.