Zavrieť

Porady

Reklamacia obuvi

Ahojte. Prosim vas o radu. Chcem si len overit ci som pochopil spravne. Reklamoval som obuv, pretoze sa mi odliepala na vonkajsej strane podrazka. V predajni obuv vzali, vypisali mi reklamacny listok, kde uviedli vadu, a do kolonky "Vyjadrenie pracovnika" uviedli "Obuv zaslana na opravu". Ale uz preslo 30 dni, a mne neprislo ziadne pisomne vyjadrenie, ani ma nekontaktovali telefonicky. Mam pravo na vratenie prenazi?
Dakujem.
Naposledy upravil Dav : 14.09.09 at 04:24
Usporiadat
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Blankake Pozri príspevok
Súhlasím, ale nie som si istá, či predávajúci je povinný spotrebiteľa kontaktovať...
a ako inak dokáže, že daný doklad vydal do 30 dní? Ke´d ho neposlal poštou.
0 0
Blankake Blankake

Blankake je offline (nepripojený) Blankake

akina Pozri príspevok
Predávajúci má len povinnosť doručiť doklad v zákonnej lehote, ak má ale záujem na rýchlom vybavení reklamácie, tak spotrebiteľa ešte pred ukončením lehoty kontaktuje ( mám takú osobnú skúsenosť ako spotrebiteľ ), každopádne doklad musí vydať v lehote, ako určuje zákon.
V zákone sa ale uvádza, ako to už uviedol vo svojom príspevku aj Watson, že predávajúci je povinný vydať písomný doklad (nie doručiť).
0 0
akina akina

akina je offline (nepripojený) akina

Dáša_ Pozri príspevok
a ako inak dokáže, že daný doklad vydal do 30 dní? Ke´d ho neposlal poštou.
Ak by si sa osobne dostavila do predajne ( čo nie je tvoja povinnosť ), tak by písomný doklad bol odovzdaný do vlastných rúk proti podpisu, samozrejmä hovoríme v lehote do 30 dní.
0 0
Watson Watson

Watson je offline (nepripojený) Watson

Blankake Pozri príspevok
V zákone sa ale uvádza, ako to už uviedol vo svojom príspevku aj Watson, že predávajúci je povinný vydať písomný doklad (nie doručiť).
Práve preto je v záujme kupujúceho, aby sa v prípade, že reklamoval osobne, dostavil v deň, nasledujúci po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie, t. j. v 31. deň pre výsledok o vybavení reklamácie. Ak som však reklamoval výrobok poštou, tak aj predávajúci ma musí upovedomiť poštou, alebo iným preukázateľným spôsobom. Podrobnosti upravujú reklamačné poriadky predávajúcich, ktoré musia byť v súlade so zákonom a je to v ich záujme, aby ich mali vypracované a zverejnené.
0 0
newuser newuser

newuser je offline (nepripojený) newuser

no ja som chcel len vediet, ci je povinny postou dorucit oznamenie o vybaveni reklamacie. v zakone je, ze je povinny "VYDAT". takze postou nemusi. uz osm tam bol. obuv bola opravena, zalepena, ale zle. tak to zaslali druhykrat.
dakujem za rady.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Tak už je jasne, prečo ludia prehrávali spory:
Znalci sú podozriví, že pri tisíckach reklamácií obuvi nahrávali firmám
http://ekonomika.sme.sk/c/5036770/zn...li-firmam.html
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať