So sutazami v mediach mam skusenosti, preto to skusim jednoducho opisat. Vacsinou to funguje tak, ze firma/spolocnost si zaplati v novinach/casopise inzertny priestor a v ramci toho sa rozhodne, ci si tam da obycajnu reklamu, alebo urobi sutaz. Je na dohode s redakciou, ci sutaz pripravi ona (grafika, texty, zalomenie, zbieranie odpovedi, zrebovanie,...), alebo firma doda vsetky potrebne podklady a len sa to v novinach uverejni. Rovnako na dohode su aj ceny do sutaze, niektore media su ochotne bezplatne uverejnit sutaz, pokial firma poskytne hodnotne ceny. Je to viacmenej taky barter, funguje to hlavne pri online mediach. Najlepsie je vytipovat si konkretnu redakciu a dohodnut sa priamo s niekym od nich. Ono media ziju z inzercie, takze pokial im viete ponuknut nieco zaujimave, vzdy sa dohodnete. Do pravidiel je potom len potrebne dat zmienku o tom, ze vyherca je povinny odviest dan podla platnych zakonov SR (ked je teda hodnota ceny vyssia ako tych cca. 165 EUR).