Zavrieť

Porady

zákon 317/2009

mia0 mia0

mia0 je offline (nepripojený) mia0

Chcem sa spýtať, keďže platnosťou tohto zákona od 1.11.2009 sa zrušuje nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 238/2004 Z. z. o rozsahu vyučovacej činnosti a výchovnej činnosti pedagogických zamestnancov, podľa čoho konkrétne sa bude určovať rozsah výchovnej a vyučovacej činnosti - výška úväzkov?
Usporiadat
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
janka331 Pozri príspevok
Dúfam, že tu znovu nerozbúrim hladinu učiteľskej (ne)spokojnosti s platom, ale mám predsa len jednu skoro kacírsku otázku.
Funkčný plat zamestnanca sa skladá z tarifného platu, navýšenia, triednického príplatku a ak mal zamestnanec osobné hodnotenie za ďalšie pracovné aktivity.(Ak sa mýlim, opravte ma prosím).
Podľa nového zákona ak funkčný plat pedagogického zamestnanca
a odborného zamestnanca určený podľa tohto zákona je nižší ako funkčný plat určený podľa predpisov platných do 31. októbra 2009, patrí mu funkčný plat v sume určenej pred 1. novembrom 2009.

Moja otázka je: zamestnanec mal funkčný plat predtým napr. 640 eur (spolu s "osobným") teraz je to napr. 620. Týka sa ho to dorovnanie alebo nie?
Ano máš úplnú pravdu plat sa mu dorovnáva, ale ak ti riaditeľ priznal pred 1.11.2009 napríklad osobné hodnotenie vo výške 40 € a teraz sa rozhodol že budeš dostávať len 20€ tak plat sa ti dorovnávať nebude. Ak by tvoj funkčný plat podľa nového zaradenia, bol nižší ako podľa starého tak v tom prípade ti bude dorovnávať plat. Osobný príplatok je síce zložkou funkčného platu, ale je to nenároková položka, čiže tá môže byť a nemusí. A nezabudni, že od 1.1.2010 sa znova menili platy, takže ak ti siahli na osobné tak s tým asi veľa nenarobíš.

Dúfam, že som pomohla
0 0
janka331 janka331

janka331 je offline (nepripojený) janka331

Viem,že osobné je nenárokovateľná zložka, chcela som sa len uistiť, či som to správne pochopila.
Vďaka
0 0
jojinkoh jojinkoh

jojinkoh je offline (nepripojený) jojinkoh

Mám viac ako 26 rokov pedag. praxe, 1. a 2. kvalif. skúšku.
Som zaradená do 12 platovej triedy, 1 pracovnej triedy. Mne vyšlo, že by som mala byť zaradená do 12 plat. triedy 2 prac. triedy, Že vraj len špeciálny pedag. sú zaradení v 2 prac. triede.
Podľa mňa to je nespravodlivé. Špec. pedag. predsa majú predsa špecif. prac. podmienky.
0 0
zdenka131 zdenka131

zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac
V 2 prac. triede sú zaradení pedagogickí zamestnanci, ktorí vykonávajú svoju pedagogickú činnosť v špeciálnej škole, špec. triede, špeciálno výchovnom zariadení alebo v školskom výchovno-vzdelávacom zariadení pre deti so zdravotným znevýhodnením. Ostatní pedagogickí zamestnanci sú zaradení v 1 prac. triede.
1 0
zeppka zeppka

zeppka je offline (nepripojený) zeppka

Dobrý deň, prosím Vás, do ktorého kariérového stupňa sa zaradí tento pracovník: v auguste 2008 nastúpila ako učiteľka MŠ, pričom nemá kvalifikáciu na učiteľstvo pre MŠ, má ukončenú VŠ štúdium 1. stupňa v odbore Sociálna práca, k 31. 12. 2009 má teda rok učit. praxe. Bude zaradená ako nekvalifikovaná, alebo začínajúca, alebo dokonca samostatná?
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
zeppka Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím Vás, do ktorého kariérového stupňa sa zaradí tento pracovník: v auguste 2008 nastúpila ako učiteľka MŠ, pričom nemá kvalifikáciu na učiteľstvo pre MŠ, má ukončenú VŠ štúdium 1. stupňa v odbore Sociálna práca, k 31. 12. 2009 má teda rok učit. praxe. Bude zaradená ako nekvalifikovaná, alebo začínajúca, alebo dokonca samostatná?
To nie je také jednoduché. Napísala si málo informácií, ale pokúsim sa ti odpovedať

1. Ak v auguste 2008 nastúpila do zamestnania ako pedagogický zamestnanec po prvý krát tak sa deje nasledovné.

Nakoľko nespĺňa kvalifikačné požiadavky (ani podľa starej ani podľa novej vyhlášky) hneď pri uzavretí pracovnej zmluvy mala dostať (ľudovopovedané) na papieri, že je povinná začať vzdelávanie na získanie pedagogickej spôsobilosti najneskôr do dvoch rokov od vzniku prvého pracovného pomeru v príslušnom druhu a type školy alebo školského zariadenia a najneskôr do 4 rokov ho ukončiť. Počas tejto doby je takýto zamestnanec zaradený ako kvalifikovaný zamestnanec. Ak túto podmienku nesplní, rozviaže sa s ňou pracovný pomer. Toto bolo aj v starom zákone a zostalo to zachované aj v zákone 317/2009, nájdeš to v § 60. Na základe uvedeného a že k 1.11.2009 mala viac ako jeden rok praxe si ju mala k 1.11.2009 zaradiť do kariérového stupňa samostatný učiteľ s VŠ vzdelaním I. - čo zodpovedá 9 platovej triede.

2. Ak pred augustom 2008 už pracovala niekde inde v takomto pracovnom zaradení, tak si ju od 1.11.2009 mala zaradiť do kariérového stupňa - nekvalifikovaná s VŠ vzdelaním I. stupňa - čo zodpovedá 8 PT a s dodaktom, že podľa § 61 ods. 3 zákona 317/2009 je povinná si doplniť kvalifikačné predpoklady do 31.12.2013. Nesplnenie tejto podmienky je dôvodom na rozviazanie pracovného pomeru.

Dúfam, že som pomohla.
1 0
zeppka zeppka

zeppka je offline (nepripojený) zeppka

Bolo to prvé zamestnanie.
Lenže:
- papier nedostala, ale je si toho vedomá, že musí nastúpiť...
- takže má byť ako kvalifikovaná?
- ten rok praxe sa nemá započítať len vtedy, ak odrobila celý rok od jan. do decembra?- potom by bola k 1.11.2009 ako kvalifikovaná začiínajúci pretože ten rok praxe by sa jej v tom prípade zarátal až teraz v januári- to by bola od januára ako kvalifikovaná samostatná?
- má VŠ stupeň 1. st. ale v odbore inom ako potrebuje k učiteľstvu MŠ- aj vtedy jej prináleží 9. trieda? potom je to trochu nespravodlivé voči tým, ktorí majú kvalifikáciu v učiteľstve mš a ktorí sú v tomto odbore odborníkmi na rozdiel od tých, kt. študovali v inom odbore, v ktorom sú zas oni odborníci... nie je to prinajmenšom čudné?
0 0
wagner wagner

wagner je offline (nepripojený) wagner

- má VŠ stupeň 1. st. ale v odbore inom ako potrebuje k učiteľstvu MŠ- aj vtedy jej prináleží 9. trieda? potom je to trochu nespravodlivé voči tým, ktorí majú kvalifikáciu v učiteľstve mš a ktorí sú v tomto odbore odborníkmi na rozdiel od tých, kt. študovali v inom odbore, v ktorom sú zas oni odborníci... nie je to prinajmenšom čudné?

Neviem čo Ti je na tom čudné. Keď nie je odborník podľa vzdelania na MŠ, ale je odborník na niečo iné, prečo teda nejde pracovať do tej sféry, kde je odborník? A keď chce ostať v MŠ, tak buď musí splniť podmienky pre MŠ, alebo odísť. Iná cesta nie je. Predsa tí, čo študovali v odbore MŠ a pracujú tam, tak tí musia byť aj odborníci, a preto aj primerane ohodnotení. Neviem o čom tu vlastne polemizuješ.
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
zeppka Pozri príspevok
Bolo to prvé zamestnanie.
Lenže:
- papier nedostala, ale je si toho vedomá, že musí nastúpiť...
- takže má byť ako kvalifikovaná?
- ten rok praxe sa nemá započítať len vtedy, ak odrobila celý rok od jan. do decembra?- potom by bola k 1.11.2009 ako kvalifikovaná začiínajúci pretože ten rok praxe by sa jej v tom prípade zarátal až teraz v januári- to by bola od januára ako kvalifikovaná samostatná?
- má VŠ stupeň 1. st. ale v odbore inom ako potrebuje k učiteľstvu MŠ- aj vtedy jej prináleží 9. trieda? potom je to trochu nespravodlivé voči tým, ktorí majú kvalifikáciu v učiteľstve mš a ktorí sú v tomto odbore odborníkmi na rozdiel od tých, kt. študovali v inom odbore, v ktorom sú zas oni odborníci... nie je to prinajmenšom čudné?
No skúsme to ešte raz.
Škoda že si nenapísala presný dátum kedy v auguste nastúpila.
Čo sa týka tej jednoročnej praxe, tu si netreba mýliť dva rôzne pojmy a to pedagogickému zamestnancovi sa na určenie zvýšenia tarify o odpracované roky sa celé roky započítavajú vždy k 31.12. kalendárneho roku vrátane.
Na určenie karierového stupňa samostatného zamestnanca k 1.11.2009 sa brala do úvahy prax k dátumu 1.november 2009.

Teda ak k 1.11.2009 mala odpracovaných v školstve 365 dní tak už nie je začínajúcou učiteľkou.
Môžeš si to skontrolovať v zákone 317/2009 kde: § 61 ods. 9 hovorí, že ak pedagogický zamestnanec , ktorý uzatvoril pracovný pomer na výkon pedagogickej činnosti najneskôr 30. júna 2009 sa zaradí do kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnananec ( tu sa na odpracovanú dobu neprihliada, dôležitý je dátum uzatvorenia pracovnej zmluvy).

Teda ona mala pracovný pomer uzatvorený v auguste 2008 takže ona už v novembri 2009 nebola začínajúca, to že jej riaditeľka nedala písomne podmienku doplniť si odbornú spôsobilosť je v tomto prípade irelevantné, pretože zákon pre ňu platí tak či tak. Teda si musí doplniť vzdelanie, avšak stále je ešte v lehote, ktorú predpisuje zákon teda začať študovať do 2 rokov od 1. nástupu do zamestnania.

A aj keď má iné vzdelanie ako požaduje vyhláška a je defakto nekvalifikovaná, ale pohybuje sa v limite ktorý predpisuje § 60 ods. 2 zákona 317/2009 musíš pri jej zaradení uplatniť § 60 ods. 4 a zaradiť ju do kariérového stupňa samostaný pedagogický zamestnanec, pretože ona už nie je začínajúca učiteľka. Ja viem že je to nefér ale zákony nepustia a ak má právny nárok na 9 PT a v zmysle súčasne platných predpisov na ňu nárok má , tak jej ju musíš uznať.

Ak si však vzdelanie nedoplní v zákonom danej lehote je to dôvod na rozviazanie pracovného pomeru.

AS už len na margo celej veci, tie dva roky sa počítajú od 1. nástupu do zamestnania - rozumej profesie učiteľ. Čiže ak by napríklad zajtra u vás ukončila pracovný pomer a nastúpila učiť v inej škôlke lehota na začatie štúdia sa jej aj tak bude počítať od augusta 2008.
Naposledy upravil Sabadka : 19.01.10 at 18:23
0 0
zeppka zeppka

zeppka je offline (nepripojený) zeppka

Ďakujem Sabadka, vysvetlila si mi všetko, v čom som mala nejasnosti. A nevieš, či jej ten rozdiel, čo bola zaradená do 8. plat. triedy, musí zriaďovateľ doplatiť? - za november a december?
0 0
susann2 susann2

susann2 je offline (nepripojený) susann2

zeppka Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím Vás, do ktorého kariérového stupňa sa zaradí tento pracovník: v auguste 2008 nastúpila ako učiteľka MŠ, pričom nemá kvalifikáciu na učiteľstvo pre MŠ, má ukončenú VŠ štúdium 1. stupňa v odbore Sociálna práca, k 31. 12. 2009 má teda rok učit. praxe. Bude zaradená ako nekvalifikovaná, alebo začínajúca, alebo dokonca samostatná?
Ja by som zaradila do 8.platovej triedy, ako nekvalifikovanú , nie je odbornosť a doplnkové pedagogické štúdium v tomto prípade nestačí.
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
zeppka Pozri príspevok
Ďakujem Sabadka, vysvetlila si mi všetko, v čom som mala nejasnosti. A nevieš, či jej ten rozdiel, čo bola zaradená do 8. plat. triedy, musí zriaďovateľ doplatiť? - za november a december?

Mal by ak ju nesprávne zaradil.
0 0
zeppka zeppka

zeppka je offline (nepripojený) zeppka

susann2 Pozri príspevok
... nie je odbornosť a doplnkové pedagogické štúdium v tomto prípade nestačí.
čo si tým myslela?
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
susann2 Pozri príspevok
Ja by som zaradila do 8.platovej triedy, ako nekvalifikovanú , nie je odbornosť a doplnkové pedagogické štúdium v tomto prípade nestačí.
To je síce pravda, ale podľa zákona je ešte stále v limite do dvoch rokov, takže má nárok na platovú triedu ako keby bola kvalifikovaná, ak by tie dva roky prešvihla zamestnávateľ ju buď prepustí alebo ju zaradí ako nekvalifikovanú. Je to voči kvalifikovaným kolegom nespravodlivé, ale taká je realita podporená zákonom.
0 0
susann2 susann2

susann2 je offline (nepripojený) susann2

zeppka Pozri príspevok
čo si tým myslela?
Kvalifikačný predpoklad pre učiteľku MŠ je uvedený vo vyhláške 437/2009, VŠ 1. stupňa-sociálna práca sa tam nenachádza /nenachádzala sa ani v predchádzajúcej vyhláške/. Z tohto pohľadu, ak aj učí je nekvalifikovaná. Aby mohla byť kvalifikovaná musí si doplniť vzdelanie podľa uvedenej vyhlášky.
V zákone 317/2009 v § 60 ods. 2 a 3 je uvedené,dokedy pedagogický zamestnanec je povinný začať vzdelávanie na získanie pedagogickej spôsobilosti. To sa však týka tých pedagogických zamestnancov, ktorí vyštudovali v odbore a vyučujú ho na škole /napr.matematiku/ avšak nie na ped. škole. Títo si musia ped. spôsobilosť doplniť a môžu sa zaradiť tak, ako ostatní kvalifikovaní pedagógovia.
V zákone som nepostrehla, že by bolo niekde uvedené, že ked sa príjme nekvalifikovaný učiteľ, že mu organizácia môže určiť termín dokedy si má vzdelanie doplniť a zaradí ho, akoby ho mal. Z uvedených dôvodov mi to zaradenie vychádza do 8. triedy ako nekvalikovaná učiteľka MŠ.
0 0
zeppka zeppka

zeppka je offline (nepripojený) zeppka

sabadka, kde presne v zákone sa hovorí o tom, že sa zaradí medzi kvalifikované na základe 2-ročnej lehoty, ktorá jej umožňuje dodatočne získať kvalifikač. predpoklady pre učenie v mš?
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
susann2 Pozri príspevok
Kvalifikačný predpoklad pre učiteľku MŠ je uvedený vo vyhláške 437/2009, VŠ 1. stupňa-sociálna práca sa tam nenachádza /nenachádzala sa ani v predchádzajúcej vyhláške/. Z tohto pohľadu, ak aj učí je nekvalifikovaná. Aby mohla byť kvalifikovaná musí si doplniť vzdelanie podľa uvedenej vyhlášky.

V zákone 317/2009 v § 60 ods. 2 a 3 je uvedené,dokedy pedagogický zamestnanec je povinný začať vzdelávanie na získanie pedagogickej spôsobilosti. To sa však týka tých pedagogických zamestnancov, ktorí vyštudovali v odbore a vyučujú ho na škole /napr.matematiku/ avšak nie na ped. škole. Títo si musia ped. spôsobilosť doplniť a môžu sa zaradiť tak, ako ostatní kvalifikovaní pedagógovia.
V zákone som nepostrehla, že by bolo niekde uvedené, že ked sa príjme nekvalifikovaný učiteľ, že mu organizácia môže určiť termín dokedy si má vzdelanie doplniť a zaradí ho, akoby ho mal. Z uvedených dôvodov mi to zaradenie vychádza do 8. triedy ako nekvalikovaná učiteľka MŠ.

zamestnávateľ mu tu neurčí podľa svojvôle, citovala si § 60 ods. 2 alebo 3,
budem citovať len § 2, pretože § 3 sa týka špeciálnych škôl a to nie je prípad zadávateľky.

Teda: Pedagogický zamestnanec je povinný začať vzdelávanie na získanie pedagogickej spôsobilosti podľa § 8 ods. 1 písm. a) najneskôr do dvoch rokov od vzniku prvého pracovného pomeru pedagogického zamestnanca v príslušnom druhu a type školy alebo školského zariadenia a najneskôr do štyroch rokov pracovného pomeru je povinný ho ukončiť v súlade s § 8 ods. 2
Takže nie zamestnávateľ ale zákon mu prikazuje a určuje lehotu - začať štúdium do 2 rokov od prvého nástupu do práce. Platilo to v tejto forme aj do 1.11.2009 a zostalo to aj v novom zákone.

No a § 60 ods. 4 - Do doby ukončenia vzdelávania na doplnenie kvalifikačných predpokladov podľa § 8 ods. 1 písm. a) a b) je začínajúci pedagogický zamestnanec po ukončení adaptačného vzdelávania zaradený do kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnanec.
Takže znovu nie zamestnávateľ ale zákon považuje takéhoto zamestnanca až do doby ukončenia vzdelávania za kvalifikovaného. Bolo to aj v starom zákone pred 1.11.2009 a zostalo to zachované akurát s tým rozdielom, že začínajúci bol zaradený v tej istej platovej triede ako jeho ostatní kolegovia bez I. kvalifikačnej skúšky.

Takže znovu opakujem dotyčná je v limite do dvoch rokov od 1. nástupu do zamestnania takže ju zákon považuje za kvalifikovanú. Ak do dvoch rokov nenastúpi študovať vtedy by ju mali považovať ako nekvalifikovanú a znovu sa odvolám na § 60 ods. 6 Nezískanie kvalifikačného predpokladu alebo stupňa vzdelania v lehotách podľa odsekov 2 alebo 3 sa považuje za nesplnenie kvalifikačných predpokladov na výkon pedagogickej činnosti podľa tohto zákona.

už len otázka na záver. Ten čo skončí nejakú technickú univerzitu matematický odbor takisto nemá pedagogickú spôsobilosť ako dotyčná učiteľka ktorá skončila sociálnu prácu aj jeden aj druhý smer je nepedagogický, tak prečo by si toho matematika zaradila ako kvalifikovaného a tú so sociálnou prácou ako nekvalifikovanú? na ňu sa tak isto vzťahuje § 8 ods. 1 písm. a ako na toho matematika?
Teda pedagogický zamestnanec, ktorý získal vzdelanie absolvovaním študijného programu alebo vzdelávacieho programu v inom ako požadovanom študijnom odbore na výkon pedagogickej činnosti, doplní si vzdelanie ........ Teda obidvaja získali vzdelanie v inom študijnom odbore a nie v tom ktorý predpisuje 437/2009 na výkon ich pedagogickej činnosti.

Budem rada ak sa niekto pridá k tejto diskusii, pretože čo ja mám vedomosť je to zaužívaná prax aj na iných školách (už roky) a v tomto zmysle sme dostali aj metodické usmernenie od zriaďovateľa a to ani nie tak dávno, pretože od 1.12.2009 sme prijímali pedagogického zamestnanca a nespĺňal podmienku pedagogickej spôsobilosti podľa 437/2009, chceli sme ju zaradiť ako nekvalifikovanú a nie. Odpoveď od zriaďovateľa znela -pokiaľ jej neuplynie lehota citovaná v §60 ods. 2 hľadí sa na ňu ako na kvalifikovanú a je potrebné ju zaradiť ako samostatného pedagogického zamestnanca s tým, že kým si nedoplní kvalifikáciu nemôže vykonať atestáciu § 60 ods. 5.

Ale môže sa stať, že čo kraj to iný výklad zákona. Už sme to zažili.
Naposledy upravil Sabadka : 23.01.10 at 19:57 Dôvod: preklep
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
zeppka Pozri príspevok
sabadka, kde presne v zákone sa hovorí o tom, že sa zaradí medzi kvalifikované na základe 2-ročnej lehoty, ktorá jej umožňuje dodatočne získať kvalifikač. predpoklady pre učenie v mš?
§ 60 ods. 4 zákona 317/2009

Odpoveď v texte a v príspevku 78.
Naposledy upravil Sabadka : 23.01.10 at 19:01
0 0
susann2 susann2

susann2 je offline (nepripojený) susann2

Čo sa týka kvalifikovanosti pedagógov používajú sa dva pojmy, odborná spôsobilosť a pedagogická spôsobilosť. Pedagogickú spôsobilosť si môže učiteľ doplniť, ale to sa týka len niektorých odborov. Pedagogická spôsobilosť sa nedá dorobiť k hocijakej škole, môže byť len k určitej odbornosti. Vo vyhláške 437/2009 je to uvedené, napr..pre učiteľa 2.stupňa ZŠ.
Časť V. Učiteľ druhého stupňa základnej školy
Kvalifikačné predpoklady
30. len na vyučovanie aprobačných predmetov (matematika, fyzika, prírodoveda, prírodopis, chémia, práca s počítačom, informatika, technická výchova a pod.) aj vysokoškolské vzdelanie univerzitného, technického, ekonomického, poľnohospodárskeho alebo umeleckého smeru skončené štátnou skúškou z aprobačného predmetu alebo príslušného alebo príbuzného študijného odboru a doplňujúce pedagogické štúdium na fakulte pripravujúcej učiteľov ýchto predmetov.

Pedagogickú spôsobilosť si učiteľ môže doplniť podľa § 60 zákona 317/2009 a zaradí sa do platovej triedy akoby ju mal. Odbornú spôsobilosť, ak učiteľ pri nástupe nemá, je nekvalifikovaný, nie je možnosť ho zaradiť ako kvalifikovaného ani s podmienkou, že si doplní odbornosť. Aj na škole ak učiteľ nevyučuje v odbore viac ako 1/3 vyučovacích predmetov /aj to už musí dať riaditeľ výnimku/, t.j. nemá odbornú spôsobilosť na vyučovanie, sa preraduje do platovej triedy ako nekvalifikovaný. Ani tu nie je možnosť, ho zaradiť ako kvalifikovaného s podmienkou, že si doplní odbornosť. Tú si samozrejme môže doplniť, ale dovtedy bude stále zaradený ako nekvalifikovaný.

Kedže sme na škole takýto prípad riešili, potrebovali ohľadom toho viac informácii. Takto sme to dostali vysvetlené a nie len z jedného zdroja.
Naposledy upravil susann2 : 23.01.10 at 23:56
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
susann2 Pozri príspevok
Čo sa týka kvalifikovanosti pedagógov používajú sa dva pojmy, odborná spôsobilosť a pedagogická spôsobilosť. Pedagogickú spôsobilosť si môže učiteľ doplniť, ale to sa týka len niektorých odborov. Pedagogická spôsobilosť sa nedá dorobiť k hocijakej škole, môže byť len k určitej odbornosti. Vo vyhláške 437/2009 je to uvedené, napr..pre učiteľa 2.stupňa ZŠ.
Časť V. Učiteľ druhého stupňa základnej školy
Kvalifikačné predpoklady
30. len na vyučovanie aprobačných predmetov (matematika, fyzika, prírodoveda, prírodopis, chémia, práca s počítačom, informatika, technická výchova a pod.) aj vysokoškolské vzdelanie univerzitného, technického, ekonomického, poľnohospodárskeho alebo umeleckého smeru skončené štátnou skúškou z aprobačného predmetu alebo príslušného alebo príbuzného študijného odboru a doplňujúce pedagogické štúdium na fakulte pripravujúcej učiteľov ýchto predmetov.

Pedagogickú spôsobilosť si učiteľ môže doplniť podľa § 60 zákona 317/2009 a zaradí sa do platovej triedy akoby ju mal. Odbornú spôsobilosť, ak učiteľ pri nástupe nemá, je nekvalifikovaný, nie je možnosť ho zaradiť ako kvalifikovaného ani s podmienkou, že si doplní odbornosť. Aj na škole ak učiteľ nevyučuje v odbore viac ako 1/3 vyučovacích predmetov /aj to už musí dať riaditeľ výnimku/, t.j. nemá odbornú spôsobilosť na vyučovanie, sa preraduje do platovej triedy ako nekvalifikovaný. Ani tu nie je možnosť, ho zaradiť ako kvalifikovaného s podmienkou, že si doplní odbornosť. Tú si samozrejme môže doplniť, ale dovtedy bude stále zaradený ako nekvalifikovaný.

Kedže sme na škole takýto prípad riešili, potrebovali ohľadom toho viac informácii. Takto sme to dostali vysvetlené a nie len z jedného zdroja.
Ano v tom máš úplnú pravdu, ale táto citácia sa aplikuje len na klasických základných školách II. stupňa a na stredných školách, je to neaplikovateľné v školách kde učitelia učia všetky predmety napr. špeciálky alebo v materských školách, , preto je to potrebné posudzovať aj z tohto hľadiska.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať