Zavrieť

Porady

Uplatnenie reklamácie - nárok na náhradné vozidlo.

Prosím , ak mal niekto skúsenosť , aby mi poradil ako mám postupovať .
V utorok vezieme do servisu motorové vozidlo kvôli nepomenovanej vade , s ktorou ešte servis ani nikto nemal skúsenosť . 4 mesiace komunikujeme len telefonicky , tak už ma to napálilo a uplatnila som písomne reklamáciu , ktorú prikladám v prílohe , aby ste si mohli prečítať o čo sa vlastne jedná .Chcem to mať oficiálne , nakoľko ešte doposiaľ reklamácia nebola stále otvorená oficiálne.

Ide mi o to , že budem musieť nechať auto , ktoré má rok a je v záručnej dobe v servise 30 dní . Nakoľko platím lízing , tak ma to znepokojuje , pretože to je vada asi od výrobcu a chcem žiadať na 30 náhradné vozidlo . Avšak predajca mi povedal , že nemám nárok .Okrem toho kúpila som nové auto , riadne platím lízing , tak si myslím, že by som mala mať nárok na náhradu .

Prosím ako mám postupovať , stretla som sa s tým prvý krát , ešte som podobnú situáciu neriešila .

Ďakujem .


Text reklamácie .


Porsche



xxxxxx 25.9.2009

Vec: Uplatnenie reklamácie - Škoda Superb .
Na základe zákona č. 250/2007 a zákona 397/2008 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
§ 2.písm./m a § 3 odst.1 , uplatňujem reklamáciu na zakúpené motorové vozidlo dňa 24.7.2008 u predajcu Porsche xxxxxxxxxx .
Reklamácia sa uplatňuje na motorové vozidlo Škoda Superb new 2.0 TDI PD DPF 103 kw 6 MP – 3 T4265. Doklad o kúpe Faktúra č.54290147 na sumu xxxxxxxxxx Sk zo dňa 24.7.2008.
Číslo karosérie
Číslo motora
Farba čierna metalíza
ŠPZ

Na motorovom vozidle bolo spozorované hučanie z pravej strany vozidla , ktoré sa vždy prejavuje pri pohýňaní sa na prvom prevodom stupni v smere vľavo , alebo vpravo . Táto závada bola po prvý krát nahlásená pri prvej servisnej prehliadke , ktorá bola dňa 9.6.2009 v servise Porsche xxxxxxxxxx , s tým, že auto bolo prekontrolované , prešlo diagnostikou a servisný technik povedal , že im neukázalo žiadnu závadu .
Na základe stále pretrvávajúceho hučania neznámeho pôvodu , sme motorové vozidlo znovu nahlásili do servisu Porschexxxxxxxxx. Dňa 13.8.2009 bola vykonaná jazda s mechanikom hore uvedenej firmy . Pri tejto skúšobnej jazde mechanik spozoroval neznáme hučanie , na základe čoho bola uskutočnená dohoda , že sa prizve oblastný technik a na dátum a čas pristavenie vozidla budeme vyzvaní telefonicky .
Toto stretnutie sa uskutočnilo 18.9.2009, kedy oblastný technik bol prítomný a na telefonickú výzvu sme v tento deň pristavili motorové vozidlo . Oblastný technik taktiež vykonal skúšobnú jazdu a spozoroval neznáme hučanie .Na základe toho sme sa dohodli , že dňa 25.septembra 2009 sa uskutoční nezávislá kontrola geometrie motorového vozidla , nakoľko chyba sa nevedela špecifikovať .O skúšobnej jazde s oblastným technikom nemám žiadny doklad , všetko bolo vykonané len ústnym dohovorom o pristavení motorového vozidla dňa 25.9.2009 a taktiež , že neznámy problém sa bude konzultovať u výrobcu áut Mladá Boleslav .
Dnes t.j. 25.9.2009 na základe telefonického rozhovoru som sa s pánom xxxxxxxx telefonicky dohodla o predbežnom pristavení motorového vozidla na utorok t.j. 29.9.2009 , nakoľko nie je možné , aby sme vo firme zostali bez motorového vozidla , pretože máme v tom istom servise ďalšie nové motorové vozidlo , zakúpené v tej istej predajni ako Škoda Superb a je na ňom závada , ktorá je toho času v riešení .

Vzhľadom k naťahovaniu času a vzhľadom na 3 obhliadky motorového vozidla s výsledkom nezistenia príčiny a neodstránenia závady , uplatňujem písomnú reklamáciu v znení zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 , v znení zákona 397/2008 § 18 odst. 4


Zostávam s pozdravom



Príloha :
Kópia zákazkového listu č. 30856
Kópia zákazkové listu č. 31956
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kaco11 je offline (nepripojený) kaco11

    kaco11
    Nebude to síce odborná rada, ale kamarát riešil podobnú vec ústne, bolo to u peugeotu a išlo tiež o reklamáciu. Potreboval náhradné vozidlo a tiež robili problémy. Vyriešil to tak, že zavolal kamarátovi, ktorý je zhodou okolností právnik a ten sa telefonicky spojil s predajcom resp.servisom a "vysvetlil" im pár vecí. Na stránke porsche...... som našla servis a pod., ale to ma medzitým hodilo na stránku škoda auto a tam je, že info u predajcu.

    http://new.skoda-auto.sk/servis/vide...hradne_vozidlo


    z akého dôvodu vlastne nemáš nárok??? čo povedali???

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    kaco11 Pozri príspevok
    Nebude to síce odborná rada, ale kamarát riešil podobnú vec ústne, bolo to u peugeotu a išlo tiež o reklamáciu. Potreboval náhradné vozidlo a tiež robili problémy. Vyriešil to tak, že zavolal kamarátovi, ktorý je zhodou okolností právnik a ten sa telefonicky spojil s predajcom resp.servisom a "vysvetlil" im pár vecí. Na stránke porsche...... som našla servis a pod., ale to ma medzitým hodilo na stránku škoda auto a tam je, že info u predajcu.

    http://new.skoda-auto.sk/servis/vide...hradne_vozidlo


    z akého dôvodu vlastne nemáš nárok??? čo povedali???
    Dôvod mi nepovedali a práve preto píšem tento príspevok , že kde sa dočítam , že by nárok mala mať .

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    posúvam

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    zitka,
    prečítaj si podmienky predaja nových vozidiel - / nachádza sa v časti záručný list / - tam býva uvedené za akých podmienok sa poskytuje náhradné vozidlo,
    čo však viem je to, že táto služba je spoplatnená v nezávislosti na tom, že chyba na vozidle je nezavinená majiteľom -
    existuje možnosť preplatenia poskytnutia náhradného vozidla, ale to je v prípade ak by bolo vozidlo havarované a majiteľ by toto pripoistenie /náhradného vozidla /mal uzatvorené

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    hanelie Pozri príspevok
    zitka,
    prečítaj si podmienky predaja nových vozidiel - / nachádza sa v časti záručný list / - tam býva uvedené za akých podmienok sa poskytuje náhradné vozidlo,
    čo však viem je to, že táto služba je spoplatnená v nezávislosti na tom, že chyba na vozidle je nezavinená majiteľom -
    existuje možnosť preplatenia poskytnutia náhradného vozidla, ale to je v prípade ak by bolo vozidlo havarované a majiteľ by toto pripoistenie /náhradného vozidla /mal uzatvorené
    Tak to ma neteší , ale ďakujem, že si zareagovala.

    lorelei je offline (nepripojený) lorelei

    lorelei
    No Zitka, to ma mrzi, ze mas taky problem, ale som prekvapena, ze na SK zasa nieco nie je "normalne".Boze, a to sa tu hrame na velkych podnikatelov , s managementom neviem akeho kalibru. V zahranici je normalne, ze ked je auto v zaruke, tak poskytnu nahradne. Nie je to ani zakonom , ani smernicami, je to o riaditeloch a sefoch, ktori si jednoducho chcu udrzat zakaznika a velmi "seriozne".

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    hanelie Pozri príspevok
    zitka,
    prečítaj si podmienky predaja nových vozidiel - / nachádza sa v časti záručný list / - tam býva uvedené za akých podmienok sa poskytuje náhradné vozidlo,
    čo však viem je to, že táto služba je spoplatnená v nezávislosti na tom, že chyba na vozidle je nezavinená majiteľom -
    existuje možnosť preplatenia poskytnutia náhradného vozidla, ale to je v prípade ak by bolo vozidlo havarované a majiteľ by toto pripoistenie /náhradného vozidla /mal uzatvorené

    Autíčko sme už do servisu dnes odovzdali . Smiešne je to , že boli veľmi prekvapení , že som im zároveň podala uplatnenie reklamácie a každý sa to bál podpísať .Skutočne na smiech .

    Pre mňa zarážujúce je to , že odo dnes auto nemám , možno ho nebudem mať 30 dní , ale lízing zaplatiť musím a škodu mi nenahradí nikto . Asi budem musieť zájsť právnikovi , lebo to sa mi nepáči .Ja jednoducho tomu neverím že to tak musí byť .

    Uplatnenie reklamácie - nárok na náhradné vozidlo.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.