Mária.K.
Mňa to tiež podľa LaCoDoMa naučili v škole a tiež to asi nikdy nezabudnem.
Ale to je už vyššia úroveň, základ je I, V a X.
1 = I, 2 = II. 3 = III, 4 = ? , 4 = IIII ? Nie! 4 = IV,
5 = V, 6 = VI, 7 = VII, 8 = VIII, 9 = IX,
10 = X, 11 = XI, 12 = XII, 13 = XIII, 14 = XIV, 15 = XV, 16 XVI, 17 = XVII, 18 = XVIII, 19 = XIX, 20 = XX, 30 = XXX, 40 = XL,
50 = L, 60 = LX, 70 = LXX. 80 = LXXX, 90 = LC,
100 = L, 200 = LL, 300 = LLL, 400 = LD,
500 = D, 600 = DL, 700 = DLL, 800 = DLLL, 900 = DM,
1 000 = M, atď.
Proste, vždy je základ a jeho pravidlá zo základu sa na základe pravidiel odvíjajú nasledujúce veci, procesy, atď.
Vyššie čísla, vyššie chápanie základu a jeho pravidiel. A čo sčitovanie, odčitovanie, delenie, násobenie? Prúser.
Niekto povie, čo tam Rímania, už sú dávno v prdeli, nepotrebujem ich. Rímanov nie, no zostali aj Rímania, ale aj Rímske číslice.
Niečo na tom je! BOLO, JE A BUDE!
Niečo arabské? Koľko je v kope štvoriek?