V minulosti sme vďaka vašim informáciám na portáli staznosti.sme.sk zverejnili podobný prípad španielskej firmy European City Guide, ktorá vylákala od oslovených súhlas s obchodnými podmienkami na výhodné reklamné služby v európskom adresári firiem. Právnik vtedy poskytol k prípadu takéto všeobecné vyjadrenie:
"Po zistení, že došlo k objednaniu tovaru alebo služby, o ktorú nemáte záujem, resp. ak došlo k objednaniu z dôvodu omylu, je potrebné bezodkladne informovať protistranu, že došlo k omylu na vašej strane a o tovar alebo službu nemáte záujem. Takéto oznámenie odporúčam zaslať e-mailom alebo faxom, príp. sms-kou a zároveň aj písomne na adresu protistrany, expresnou zásielkou s návratkou.
V prípade ak vám bola poskytnutá služba bez vašej výzvy, o ktorú nemáte záujem a odosielateľ tvrdí, že ak zmluvu/objednávku nepotvrdíte v určenej lehote, ste povinný tovar zaplatiť, jedná sa o postup v rozpore občianskym zákonníkom, ako aj zákonom o ochrane spotrebiteľa. V takomto prípade odporúčam informovať písomne odosielateľa, že o službu nemáte záujem.
Je potrebné všetky písomnosti vaše ako aj protistrany archivovať aby ste v prípadnom súdnom spore netrpeli dôkaznou núdzou. Pohľadávky sa premlčujú vo všeobecnosti obchodných vzťahoch v 4-ročnej a v občianskych vzťahoch v 3-ročnej lehote. Z uvedeného vyplýva, že archivácia by mala trvať aspoň 4 roky.
Je vhodné osloviť Slovenskú obchodnú inšpekciu, na prešetrenie zákonnosti postupu odosielateľa.
Za služby a tovary, ktoré ste si neobjednali, resp. o ktoré nemáte záujem, ale boli vám vnútené, resp. ste pri ich objednaní boli uvedený do omylu, neplaťte a zároveň ich ale nevyužívajte a jednoznačne prejavte svoju vôľu protistrane, že o ne nemáte záujem, v zmysle bodu jedna.
Svojich zamestnancov poučte o tom, aké sú ich oprávnenia v súvislosti s ich pracovným zaradením, aby nedošlo k situácii, že za vás objednajú tovar alebo služby, o ktoré nemáte záujem.
V prípade žaloby protistrany alebo nátlaku na zaplatenie sa bráňte, najlepšie prostredníctvom advokáta.