Zavrieť

Porady

Aký je limit príjmu pre SZČO za rok 2008, aby nemusela platiť sociálne poistenie?

Prosím, aký je limit príjmu pre SZČO za rok 2008, aby nemusela platiť sociálne poistenie? Platí 295,5x12=3546€ alebo sa to už počíta z novej minimálnej mzdy?
Usporiadat
Kika69 Kika69

Kika69 je offline (nepripojený) Kika69

Môže sa na to prosím niekto mrknúť, či správne uvažujem?
0 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

Kika69 Pozri príspevok
Ešte by som vás chcela pekne poprosiť o pomoc, študujem, čo všetko ovplyvňuje limit príjmu pre SZČO, aby nemusel platiť odvody do SP.
SZČO poberá zároveň aj odmenu za výkon funkcie predsedu predstavenstva a.s. S tým v súvislosti sa chcem spýtať, ako je to s odmenou výkonu funkcie predsedu predstavenstva a.s., ak som dobre pochopila patrí táto odmena pod § 5 Zákona o dani z príjmu posudzuje sa podobne ako odmena konateľa - príjem zo závislej činnosti a potom táto odmena sa neráta do celkového príjmu SZČO však?
Predpokladám, že príjem za výkon tejto funkcie je na základe nejakej zmluvy, a nemá to so SZČO nič spoločné, podľa mňa sa to posudzuje ako príjem zo ZČ, podľa §5 a potom to nemôže ovplyvňovať platenie odvodov za SZČO
Zákon dani z príjmu
§ 5
Príjmy zo závislej činnosti


(1) Príjmami zo závislej činnosti sú
d) odmeny za výkon funkcie v štátnych orgánoch, v orgánoch územnej samosprávy a v orgánoch iných právnických osôb alebo spoločenstiev, 10) ak nejde o príjmy podľa písmena a) alebo písmena b), alebo odmeny za výkon funkcie, ak nejde o príjmy uvedené v písmenách a), b) a g),
0 0
Kika69 Kika69

Kika69 je offline (nepripojený) Kika69

babi2 Pozri príspevok
Predpokladám, že príjem za výkon tejto funkcie je na základe nejakej zmluvy, a nemá to so SZČO nič spoločné, podľa mňa sa to posudzuje ako príjem zo ZČ, podľa §5 a potom to nemôže ovplyvňovať platenie odvodov za SZČO
Zákon dani z príjmu
§ 5
Príjmy zo závislej činnosti


(1) Príjmami zo závislej činnosti sú