Zavrieť

Porady

Súhrnný výkaz od 1.1.2010

Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje vzor súhrnného výkazu k dani z pridanej hodnoty :
Usporiadat
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Nepoznám tieto skratky a nič mi nehovoria, ale komunikácia s DÚ je jasne daná, kde sú umožnené dva spôsoby elektronickej komunikácie s DÚ a v tomto príspevku je to presne napísané: http://www.porada.sk/1231625-post43.html .

Asi som nebol presný v prvej časti odpovedi: myslím, že ten kto bude žiadať o vrátenie DPH prostredníctvom DR SR bude musieť mať ZEP.
Naposledy upravil domenico.office : 29.12.09 at 16:55
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

domenico.office Pozri príspevok

Asi som nebol presný v prvej časti odpovedi: myslím, že ten kto bude žiadať o vrátenie DPH prostredníctvom DR SR bude musieť mať ZEP.
Áno, je to tak, bolo to aj na školení Ing.Kováčikovej.

K tomu ZEP by som sa rada opýtala, keďže s tým máš skúsenosti:
Keď za spoločnosť musia podpisovať navonok 2 štatutári, ako to technicky funguje so ZEP? Tiež tam musia byť 2 elektr.podpisy? A keď osoba komunikujúca v praxi s DÚ, nie je štatutár, ako to potom odposiela na DÚ?
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Osoba iná, ako štatutár musí mať splnomocnenie od konateľov (štatutárov) na elektronickú komunikáciu s DÚ. Ak konajú navonok spoločne, stačí jeden podpis, možno by som to poriešil splnomocnením konateľa(štatutára) ktorý má podpis, len na elektronickú komunikáciu s DÚ.
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

Viem, že na elektronickú komunikáciu cez dohodu s DÚ treba splnomocnenie pre poverenú osobu.
Ak mám ale na mysli ZEP, tak myslíš, že aj tam by nejaká splnomocnená osoba - nie štatutár - mohla mať ZEP pre účely elektronickej komunikácie s DÚ?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Luba Pozri príspevok
Viem, že na elektronickú komunikáciu cez dohodu s DÚ treba splnomocnenie pre poverenú osobu.
Ak mám ale na mysli ZEP, tak myslíš, že aj tam by nejaká splnomocnená osoba - nie štatutár - mohla mať ZEP pre účely elektronickej komunikácie s DÚ?
ZEP môžeš vlastniť Ty ako účtovníčka, a ním výkazy podpisovať. K tomu Ťa splnomocnia obaja štatutári, podpíšeš takú krátku zápisnicu na DÚ. Na DÚ sa dokladá vytlačený registračný formulár, kópia výpisu z OR a plná moc s overenými podpismi. A už budeš iba Ty podpisovať a odosielať. Asi toto máš na mysli ?
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Samozrejme, ktokoľvek môže mať ZEP a podávať to pre firmu, kde nie je štatutárom, dokonca nemusí byť ani jej zamestnancom, len musí mať splnomocnenie, ako správne uvádzaš. To je prípad účtovných firiem, kde účtovná firma komunikuje s DÚ elektronicky na základe plnej moci od viacerých firiem - svojich klientov.
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

Ďakujem Vám obom za info. Áno, mala som na mysli toto, len som nevedela, že v podstate funguje aj podávanie so ZEP zrejme podobne ako iba na základe dohody s DÚ (teda bez ZEP).
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Zo stránky DRSR.
http://www.drsr.sk/wps/portal

UPOZORNENIE PRE POUŽÍVATEĽOV AUTORIZOVANÝCH ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB

Pre účely využívania autorizovanej služby elektronického doručovania daňových dokumentov na Elektronickú podateľňu správcu dane je nevyhnutné priradenie novej podpisovej politiky pre rok 2010 do aplikácie D.Signer/XAdES. Bez priradenia podpisovej politiky nie je možné od 1.1.2010 korektne podpísať, resp. označiť elektronicky doručovaný daňový dokument. Priradenie podpisovej politiky do aplikácie sa týka všetkých používateľov autorizovanej služby elektronického doručovania dokumentov bez ohľadu na skutočnosť, či sú doručované dokumenty podpisované zaručeným elektronickým podpisom alebo označované elektronickou značkou podateľne portálu eTax DR SR (t.zn. ak používateľ komunikuje s daňovou správou na základe uzatvorenej Dohody o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom uzatvorenej podľa § 20 ods. 8 zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov).
0 0
Anairda Anairda

Anairda je offline (nepripojený) Anairda

domenico.office Pozri príspevok
Informácia zo stránky DR SR:
Užívatelia autorizovaných elektronických služieb, ktorí od 1.1.2010 budú uplatňovať nárok na vrátenie DPH v iných členských štátoch Európskej únie prostredníctvom portálu Daňového riaditeľstva SR, musia požiadať miestne príslušný daňový úrad o sprístupnenie aplikácie na podávanie žiadostí o vrátenie DPH. Zároveň si ich dovoľujeme upozorniť, že podanie žiadosti o vrátenie DPH je možné realizovať len s použitím zaručeného elektronického podpisu.
Koho sa vlastne týka toto uplatňovanie nároku na DPH z IČŠ cez Daňové riaditeľstvo?
Je to pre prípad, keď platca dane nakúpi v IČŠ z nejakej príčiny tovar či službu s daňou?
Naposledy upravil Anairda : 03.01.10 at 17:44
0 0
olarac olarac

olarac je offline (nepripojený) olarac

Z tohto teda vyplýva, že vrátenie DPH sa týka subjektov iných členských štátov, ktorí žiadajú vrátenie DPH na Slovensku?
0 0
31Jankal 31Jankal

31Jankal je offline (nepripojený) 31Jankal

Dobrý den, poprosím o odpovede na pár otázok:
1. Dovážame tovar z PLN a CZ treba na to robiť súhrnný výkaz?
čo sa tam vlastne zmenilo oproti minulému roku?
2. Vyrábame topánky pre taliana, ktorý si sám dodá všetok materiál mi mu to ušijeme vlastne je to naša služba do zahraničia ako často treba robiť ten súhrnný výkaz?
3. Za 4.štvrťrok 2009 sa už musia podávať súhrnné výkazy elektronicky alebo to platí až za január 2010?
4. Treba ho podať už do 20.januára?
Dakujem za odpovede.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

31Jankal Pozri príspevok
Dobrý den, poprosím o odpovede na pár otázok:
1. Dovážame tovar z PLN a CZ treba na to robiť súhrnný výkaz?
čo sa tam vlastne zmenilo oproti minulému roku? pri dovoze sa SV nerobí
2. Vyrábame topánky pre taliana, ktorý si sám dodá všetok materiál mi mu to ušijeme vlastne je to naša služba do zahraničia ako často treba robiť ten súhrnný výkaz?
3. Za 4.štvrťrok 2009 sa už musia podávať súhrnné výkazy elektronicky alebo to platí až za január 2010? až za január 2010
4. Treba ho podať už do 20.januára? elektronicky prvý krát 20. februára
Dakujem za odpovede.
0 0
Tamila Tamila

Tamila je offline (nepripojený) Tamila

31Jankal Pozri príspevok
Dobrý den, poprosím o odpovede na pár otázok:
1. Dovážame tovar z PLN a CZ treba na to robiť súhrnný výkaz?
čo sa tam vlastne zmenilo oproti minulému roku?
2. Vyrábame topánky pre taliana, ktorý si sám dodá všetok materiál mi mu to ušijeme vlastne je to naša služba do zahraničia ako často treba robiť ten súhrnný výkaz?
3. Za 4.štvrťrok 2009 sa už musia podávať súhrnné výkazy elektronicky alebo to platí až za január 2010?
4. Treba ho podať už do 20.januára?
Dakujem za odpovede.

K bodu 2/:
§ 80
Súhrnný výkaz

(1) Platiteľ je povinný podať súhrnný výkaz za každý kalendárny mesiac, v ktorom
a) dodal tovar oslobodený od dane podľa § 43 ods. 1 z tuzemska do iného členského štátu osobe, ktorá je identifikovaná pre daň v inom členskom štáte,
b) premiestnil tovar oslobodený od dane podľa § 43 ods. 4,
c) sa zúčastnil na trojstrannom obchode ako prvý odberateľ podľa § 45,
d) dodal službu s miestom dodania v inom členskom štáte podľa § 15 ods. 1 zdaniteľnej osobe alebo právnickej osobe, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je identifikovaná pre daň, a táto osoba je povinná platiť daň.
(2) Platiteľ môže podať súhrnný výkaz za kalendárny štvrťrok, ak hodnota tovarov podľa odseku 1 písm. a) až c) nepresiahne v príslušnom kalendárnom štvrťroku a súčasne v predchádzajúcich štyroch kalendárnych štvrťrokoch hodnotu 100 000 eur; možnosť podať súhrnný výkaz za kalendárny štvrťrok prestáva platiť od skončenia kalendárneho mesiaca, v ktorom hodnota tovarov podľa odseku 1 písm. a) až c) presiahne v príslušnom kalendárnom štvrťroku hodnotu 100 000 eur, a platiteľ je povinný podať súhrnný výkaz osobitne za každý kalendárny mesiac príslušného kalendárneho štvrťroka.
0 0
31Jankal 31Jankal

31Jankal je offline (nepripojený) 31Jankal

Dobrý den, mám dvoch spolumajiteľov,kt. vlastnia jednu firmu podávam na nich aj dp z dph ale na jedného s nulou za každý mesiac. Moja otázka: Treba na neho dávať aj súhrnný výkaz? Dakujem
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
31Jankal Pozri príspevok
Dobrý den, mám dvoch spolumajiteľov,kt. vlastnia jednu firmu podávam na nich aj dp z dph ale na jedného s nulou za každý mesiac. Moja otázka: Treba na neho dávať aj súhrnný výkaz? Dakujem
Nie, súhrnný výkaz platí len pre vývoz.
0 0
Luba Luba

Luba je offline (nepripojený) Luba

Skúsim, či sa mi podarí priložiť info od DÚ k súhrnným výkazom,možno niekomu pomôže.
0 0
P07 P07

P07 je offline (nepripojený) P07

JankaO Pozri príspevok
Áno, toto je pravda, len nie je pravda, že ZEP nie je certifikovaný elektronický podpis a že sa zaň neplatí. Je to tak ako som písala v predchádzajúcom príspevku.(č. 38). Ak nechcete za podpis platiť, spíšte s DÚ Dohodu o elektronickom posielaní a vtedy ale ešte máte ďalšiu povinnosť, následne po odoslaní takto elektronicky, ešte do 5 dní potvrdiť písomne.
Nemýľme si pojmy. Sú dva spôsoby elektronickej komunikácie. Prvý: ZEP Vám musí poskytnúť certifikačná autorita nie DÚ s DÚ sa spíše len zápisnica o prerokovaní na el. podávanie. Za ZEP sa platí certifikačnej autorite.
Druhý spôsob je Dohoda, spisuje sa len s DÚ. Podpis nie je zaručený a nie je certifikovaný a certifikačná autorita s tým nič nerobí. Je zadarmo. Len ešte je tam tá dodatočná povinnosť do 5 dní.
Som rád, že to sem niekto napísal. Až ma trhalo keď tu čítam že nič iné ako ZEP nebude a že ZEP sa vydáva na daňovom riadiťelstve. To sú strašné bludy. Buď na tých školeniach nedávate pozor alebo žiadajte o vrátenie penazí a prednášajúci nech sa doučí čo je to ZEP. Ak niekto neverí tomu čo napísal JankaO tak si to prečítajte priamo na na stránke www.drsr.sk najlepšie by bolo keby niekto tie nezmysli o povinnom ZEP vymazal lebo to bude ľudí iba mýliť.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
P07 Pozri príspevok
Som rád, že to sem niekto napísal. Až ma trhalo keď tu čítam že nič iné ako ZEP nebude a že ZEP sa vydáva na daňovom riadiťelstve. To sú strašné bludy. Buď na tých školeniach nedávate pozor alebo žiadajte o vrátenie penazí a prednášajúci nech sa doučí čo je to ZEP. Ak niekto neverí tomu čo napísal JankaO tak si to prečítajte priamo na na stránke www.drsr.sk najlepšie by bolo keby niekto tie nezmysli o povinnom ZEP vymazal lebo to bude ľudí iba mýliť.

Každý koho sa komunikácia ohľadom elektronického zasielania dokumentov na DÚ týka, by si mal v prvom rade najprv čo - to základné o tom naštudovať. Je dôležité rozlišovať obyčajnú elektronickú komunikáciu a komunikáciu na základe dohody s DÚ a komunikáciu prostredníctvom ZEP-u /zaručeného elektronického podpisu, na podpisovanie ktorého je nevyhnutné mať vystavený kvalifikovaný certifikát /KC/ Už sa tu toho popísalo až - až. Na stránke www.drsr.sk je to tiež jasne napísané.
0 0
marina8 marina8

marina8 je offline (nepripojený) marina8

elektronicke podavanie SV - pokec z DRSR
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

Ahoj, mam firmy, kt. budu musiet podava SV elektronicky, zatial su len tri, takze neuvazujem o ZEP. Takze prichadza do uvahy druhy sposob komunikacie t.j. bez zaruceneho elektronickeho podpisu. Mozem sa ja ako uctovnicka zaregistrovat na DU ako pouzivatel, spisem s DU dohodu o sposobe dorucovania elektr.prostriedkami a firmy mi daju splnomocenstvo? alebo sa musi registrovat kazda firma zvlast? Podla toho co som tu citala som pochopila sposob pri pouzivani ZEP, ale nie tejto druhej moznosti. Za jednoduche vysvetlenie dopredu velmi pekne dakujem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať