Zuzana581 Ahojte. Chcela by som vás poprosiť o radu ohľadom poisťovní, ktoré ponúkajú PZP. Bola by som vďačná za vaše skúsenosti s nimi. Ktorá je podľa vás najlepšia, ktorá je nespoľahlivá...,ktorá ponúka najlákavejšie poistenie atď. Hľadala som aj na tejto stránke a sú tu nejaké témy ohladom PZP ale bolo by fajn, keby tu bol taký prehlad z osobných skúseností. My máme Allianz ale platíme tam 7500Sk, tak sa mi to zdá veľa. Máme aj havarijné poistenie, tak som chcela PZP o niečo lacnejšie. Ponúkli mi ČSOB ale napríklad som našla aj AXA za 2500SK. Viem, že určite sa neoplatí brať to najlacnejšie a preto som založila túto tému, ktorá určite pomôže aj iným, ktorý chcú nejaké odporúčania na poiťovne. Ďakujem a prajem pekný deň.
Ľudia, konečne už pochopte, že nie sú "dobré" a "zlé" poisťovne. Všetky postupujú v podstate rovnako, žiadna nefunguje so zámerom okradnúť klienta. V každej poisťovni sa medzi tými stovkami poistných udalostí vyskytne určité percento klientov, ktorí sú s oprávneným krátením nespokojní potom pár jedincov očierňuje postupy poisťovne. To, že 95% prípadov sa plní bez problémov si nikto nevšimne, ale jedno krátené plnenie sa rozmaže vo všetkých médiách.
A je samozrejmé, že ak má poisťovňa viac klientov, tak aj pri maom percente nespokojencov bude ich počet vyšší a potom to vyzerá, že veľká poisťovňa má viac nespokojných klientov než iná, s menšou klientskou základňou.
Pokiaľ sú dodržané všetky požiadavky a predložené všetky doklady k poistnej udalosti, poisťovňa nemá prečo nevyplatiť peniaze. To, že si niekto cení svoje auto na viac, než je jeho skutočná hodnota (viď nedávny prípad auta
Daewoo Nexia, ktoré malo trhovú hodnotu 35.000, ale majiteľ si myslel, že škoda je 120.000), je jeho vec, nemôže za to viniť poisťovňu, že nezohľadňuje jeho názor.
Takže treba už konečne prestať s každoročným hľadaním tej najlacnejšej poistky a každoročnou výmenou poisťovne len kvôli tomu, že iná ponúkne o 500 SK lacnejšie poistenie. Treba však vytknúť aj poisťovniam, že sami sú si na vine, lebo masívnou reklamou a neustálym presviedčaním tlačia na klientov, aby prestúpili práve k nim. Mám už dosť tých telefonátov od poisťovní (každý rok asi od 3 či 4), ktoré ma presviedčajú, že ich poistenie je najvýhodnejšie.
Preto môj návrh na výber poisťovne je nasledovný:
Ak uzatváraš poistenie nové poistenie, napíš si zoznam poisťovní, ktorým by si dôverovala a s ktorými by si bola ochotná uzatvoriť poistenie (nech je tam 3-6 poisťovní) a ktoré majú zastúpenie niekde blízko tvojho bydliska. Potom si u nich zisti, akú majú cenu pre tvoje auto a vyber buď tú najlacnejšiu alebo druhú najlacnejšiu. Na ďalšie roky sa potom už netráp s novým výberom poisťovne, pokiaľ na to nebude vážny dôvod.
Ja mám poistenie u Generali, aj PZP aj havarijné, už 4. rok, odkedy som kúpil auto. Aj som už mal jednu poistnú udalosť a vybavili mi ju promptne, aj keď som celú sumu nedostal (odpočítaná bola spoluúčasť).
Predtým som mal auto poistené v Allianz dlhé roky a tiež som nemal väčšie problémy s vybavením poistných udalostí.