Ahojte poprosil by som o radu:
Jedna časť bude technického smeru , druhá právneho.
Kúpil som auto na túto kúpno-predajnú zmluvu: pdf prikladám
Približne po 100 km od prepisu praskla na aute hadička od chladiča, auto sa zamozrejme začalo prehrievať asi po 100m od toho čo som to postrehol som zastavil a v tu chvílu auto začalo dymiť. Auto som tam nechal odstavené, na ďalší deň som volal predavajucemu čo sa stalo. Ide o automechanika, takže sme to odtiahli hadičku vymenil, vymenili chladiacu. Auto išlo dalších 50km a spravilo to isté. Teraz predávajúci tvrdí, že som nemal prejsť tých 100m že som poškodil tesnenie pod hlavou. O reklamáci nechce ani počut. Technickú otázku smerujem k tomu. Aký je Váš názor na danu vec.
Da sa zistiť v prípade že ak prasklo to tesnenie pod hlavou ako dlho to je? Či to bolo už pri predaji alebo sa to fakt mohlo stať tak ako on tvrdí?
Spatne ako som si zistoval ako sa prejavuje prasknutá hlava, resp. poškodené tesnenie som sa dočítal, že ak sa neumerne parí z výfuku. Čomu som vtedy nevenoval pozornost, myslel som si ved je zima chvilu to potrva kým sa ,,zahreje,, motor.
V zmluve je aj stav km čiže je jasné kolko to auto išlo...
V časti 5e sa píše ak sa jedná o závad, ktoru mohol zistit len len kvalifikovaný pracovník,tato závada bude odstranená na náklady kupujuceho. On má živnosť na diagnostiku a opravy cestných motorových vozidiel okrem ineho.
Mohol by argumentovať týmto? Mohol by som týmto výpisom zo živn. reg. sa ohánať proti jeho tvrdeniu.
Počul som že reklamácia na túto zmluvu je možná až do doby 6 mesiacov.
V zmluve je chyba v roku výroby auta.
Za rady vopred ďakujem