Zavrieť

Porady

PLATBY KARTOU - 261

Tita Tita

Tita je offline (nepripojený) Tita

Pekný dník,
potrebujem si ujasniť prakticky účtovanie platieb platobnou kartou )
Podľa Cenigovej je jasné že sa účtujú cez 261,

Príklad:
Mám bloček, pri ňom malý lístok, že platba sa uskutočnila platobnou kartou (cez 335 to neúčtujem, pretože zamestnancov nemame), takže cez 261 sa to chápe takto?

1. dať bloček len do ID - 5../261 a v banke 261/221
alebo
2.
dať bloček do pokladne - 5../261 (ale to asi nie, lebo neúčtujem cez 211)
a v banke 261/221

veľmi pekne ďakujem
Naposledy upravil Dav : 12.10.10 at 18:10
Usporiadat
Pidgey Pidgey

Pidgey je offline (nepripojený) Pidgey

Štastný človek :)
ja tomu rozumiem. len mi to pride v praxi chore troska. mam akciu napr v USA, plati sa kartou, povedzme 20 platieb. zakaznik sa vrati, a da mi 20 dokladov. to by som mal vsetky platby hodit na zalohu, a nasledne doklady zlikvidovat zalohou? lebo ked uctujem akcie, mam jednoduchsie hodit vseeky doklady do jedneho zapisu do poloziek, nez si na kazdy blocek vytvarat samostatny doklad. nasledne potom nebudem mat ani vazby medzi likvidaciou a dokladom, nehovoriac ze namiesto jedneho ukonu - likvidacia urobim minimalne dva az tri koli uctovaniu zaloh. ide mi to ci je to v nejakom ramci tolerovatelne.(t.j po skonceni akcie si vytvorim jedne OZ s XY polozkami, a jednoducho ho zlikvidujem v banke. co sa tyka nakladov , to na to nema vplyv, len si usetrim polovicu prace. jasne ak by bola takato akcia jedne dva krat za rok, to neriesim,ale ked mame denne povedzme 15-20 platieb niekde po svete, s tym ze doklady sa ku mne dostanu povedzme za 2 tyzdne.....
proste pokial nedostanem doklad (takyto), nam predkontaciu neviem, a nasledne ju sparujem likvidaciou dokladu. takto mam hned v banke prehlad, ci mam vsetky doklady, ci mi nieco nechyba (nez niekde stratene v zalohach ). ak by som uctovanie na zalohy robil az ked ma doklady u seba v ruke, tak ci tak je to dvojita praca uctovania. Nepoviem na prelome roku, obdobia sa to zauctuje na zalohy (inak by tam ostala predkontacia neviem...).
teda ci su nejake moznosti ako sa zbytocne neskrabat cez hlavu, ked to v konecnom dosledku na uct. vysledku nic neovplyvni.
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Pidgey Pozri príspevok
ja tomu rozumiem. len mi to pride v praxi chore troska. mam akciu napr v USA, plati sa kartou, povedzme 20 platieb. zakaznik sa vrati, a da mi 20 dokladov. to by som mal vsetky platby hodit na zalohu, a nasledne doklady zlikvidovat zalohou? lebo ked uctujem akcie, mam jednoduchsie hodit vseeky doklady do jedneho zapisu do poloziek, nez si na kazdy blocek vytvarat samostatny doklad. nasledne potom nebudem mat ani vazby medzi likvidaciou a dokladom, nehovoriac ze namiesto jedneho ukonu - likvidacia urobim minimalne dva az tri koli uctovaniu zaloh. ide mi to ci je to v nejakom ramci tolerovatelne.(t.j po skonceni akcie si vytvorim jedne OZ s XY polozkami, a jednoducho ho zlikvidujem v banke. co sa tyka nakladov , to na to nema vplyv, len si usetrim polovicu prace. jasne ak by bola takato akcia jedne dva krat za rok, to neriesim,ale ked mame denne povedzme 15-20 platieb niekde po svete, s tym ze doklady sa ku mne dostanu povedzme za 2 tyzdne.....
proste pokial nedostanem doklad (takyto), nam predkontaciu neviem, a nasledne ju sparujem likvidaciou dokladu. takto mam hned v banke prehlad, ci mam vsetky doklady, ci mi nieco nechyba (nez niekde stratene v zalohach ). ak by som uctovanie na zalohy robil az ked ma doklady u seba v ruke, tak ci tak je to dvojita praca uctovania. Nepoviem na prelome roku, obdobia sa to zauctuje na zalohy (inak by tam ostala predkontacia neviem...).
teda ci su nejake moznosti ako sa zbytocne neskrabat cez hlavu, ked to v konecnom dosledku na uct. vysledku nic neovplyvni.
...nebudem Ti tu vypisovať čo a ako....prečítaj si zákon o účtovníctve...nemá význam, Ti čokoľvek na to iné povedať.... ak DPH zákon o DPH.... jeden myslel a vymslel koliesko na fúriku - asi tak
0 0
Pidgey Pidgey

Pidgey je offline (nepripojený) Pidgey

Štastný človek :)
holt tictac7, tvoja odpoved mi bola neskonale napomocna. ty budes zjavne uctovnik, ktory je plateny od poctu poloziek v UD, v tom pripade cim viac poloziek, tym lepsie, jasne. Clovek sa spyta jednoduchu vec a odkazes na zakon. Pravdupovediac viem ze v istej firme to obdobne uctuju (mnou spominane pripady platby v zahranici), mali danovu kontrolu, a ohladom tohto parovania platieb to nijako neriesili-nevytykali. Preto som sa pytal, ci tento sposob je v nejakej miere tolerovatelny,alebo si to kontrola iba nevsimla (to neviem posudit, vtedy som ich nepoznal).Tak isto napr aj postovne riesime tak ze postovne za cely mesiac hodime do posledneho dna v pokladni. je to vlastne to iste ako s bankou a nik nam na to nic nepovedal....
Jasne, ze ak sa presne drzime uctovnictva, tak by som mal kazdy doklad z posty uctovat samostatne...ale ako som pisal vyssie, nik tento sposob zapisu neriesil.

P.S. k tomu postovnemu, je to vlastne bezne spajanie dokladov, to som si uz na nete nasiel. to s bankou je cca to iste, nakolko platby spolu suvisia (teda nemiesam napr prepravu, ubytko a ine veci dokopy. ale ked mam napr 5 blockov z taxi, tak to dame na jeden OZ.
Naposledy upravil Pidgey : 23.11.12 at 15:13
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
tá platba pred a platba po...............plus k tomu rámec tolerovateľnosti..................
podľa mňa, ak niekto bude chcieť nájsť chybu, tak bude vytýkať dátum pred a dátum po, nesprávnu klasifikáciu platby, ak to nedáš na zálohy. Takže si rozmysli riziká spojené so zjednodušovaním prác.
Na druhej strane ako účtuješ?
ja aj moji účtovníci postupujeme tak, že najskôr účtujeme faktúry - došlé vyšlé, prípadne iné záväzky cez interné doklady
a až potom banku, pokladnicu. takže ak pri účtovaní nejakej sumy v bankovom výpise, ktorý sa vzťahuje na už zaúčtovaný záväzok - likvidujem, vyrovnávam tento záväzok. Detto s pohľadávkami.
Len ak mám platbu a nemám faktúru, ktorú však dostanem nasl.mesiac, tak vtedy účtujem systémom faktúra, vyrovnanie zálohou, event.doplatok cez banku.
Viem, že to nie je v súlade so zákonom, postupy účtovania nie sú striktne dodržané, ale v rámci daného mesiaca je výsledok správny. Zákon o účtovníctve na báze mesačných obratov je dodržaný. /nie je to celkom pravda, na niektorých účtoch chýbajú obraty/.
0 0
Pidgey Pidgey

Pidgey je offline (nepripojený) Pidgey

Štastný človek :)
Ahoj Kejka. No , teraz neviem ako presne muslis toto: ja aj moji účtovníci postupujeme tak, že najskôr účtujeme faktúry - došlé vyšlé, prípadne iné záväzky cez interné doklady
a až potom banku, pokladnicu. takže ak pri účtovaní nejakej sumy v bankovom výpise, ktorý sa vzťahuje na už zaúčtovaný záväzok - likvidujem, vyrovnávam tento záväzok.
Teda najprv nahodis doklad, a aj ked je napr nahodeny s datumom 20.11, ale ty mas v banke platbu s datumom 18.11, tak to zlikvidujes?, alebo aj toto nahodis na zalohy?, lebo pises ze v ramci mesiaca ti to sedi.
Takto to robime aj my, ze ako posledne riesime banku a pokladnu. doklady z akcii, co su platene kartou nahodime podla vypisu do toho mesiaca, kam patria, cize ak su platby, ktore spolu suviasia na prelome mesiacov (vo vypise), rozdelime to na dva doklady (posledny den v mesiaci a cca posledny den akcie - na ten potom naviazeme zvysne platby v aktualnom mesiaci.
Presne ako pises, nie je to striktne s postupmi,ale v ramci mesiaca je to OK.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
tak ako som napísala tak si pochopil. V rámci mesiaca nerozlišujem, či bola platba skôr ako je faktúra, "neriešim" dni.
Len ak mi ostane platba, ku ktorej faktúru nemám, tak ju "odložím" na 314ku. To nemusí byť nevyhnutne záloha, môže to byť platba riadnej faktúry, ktorú klient nedodal a už nestihol dodať do mesačnej uzávierky.
ja zasa nerozumiem tvojej časti príspevku
..................platene kartou nahodime podla vypisu do toho mesiaca, kam patria, cize ak su platby, ktore spolu suviasia na prelome mesiacov (vo vypise), rozdelime to na dva doklady (posledny den v mesiaci a cca posledny den akcie - na ten potom naviazeme zvysne platby v aktualnom mesiaci.
0 0
Pidgey Pidgey

Pidgey je offline (nepripojený) Pidgey

Štastný človek :)
no, myslel som to tak ze ak mam platby v ramci jednej akcie, napr v USA, dokopy 20 platieb, vsetky su v ramci jedneho mesiaca napr od 05-15.11.2012,, ja realne doklady dostanem napr 20.11.2012, tak tychto 20 platieb rozdelim podla ucelu na dopravu, stravne a pod. cize napr 5x stravne v restike hodim na jeden doklad v OZ do poloziek, s datumom dokladu 20.11.2012, a v banke to zlikvidujem. Lenze ten vypis v banke mam napr z 7, 10.11 a pod, cize pred tym ako som zauctoval doklad do OZ. To si teda teraz povedala ze je OK, cize to robime cca OK. toto bolo to na co som sa pytal. samozrejme nespajame rozne akcie, aj ked su napr v jednej krajine/meste, lebo spolu nesuvisia.
ak by sme mali akciu napr od 25.11 do 5.12, tak ked dostanem doklady, tak tie co mam vo vypise do 11 mesiaca hodim do posledneho dna v mesiaci, a zvysne, co mam vo vypise v 12 mesiaci hodim napr na posledny den akcie (cca ako ten prvy priklad co som napisal)
0 0
Kabaka123 Kabaka123

Kabaka123 je offline (nepripojený) Kabaka123

oživujem túto tému a posúvam...

http://www.porada.sk/t264516-ako-uct...ro-kartou.html
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať