Zavrieť

Porady

Registratúra firmy (archív)

Naša firma sa začala pripravovať na certifikát podľa normy ISO 9001 a som nútená nejako usporiadať evidenciu a archiváciu dokumentov. Ak máte niekto skúsenosti s vedením registratúry poraďte prosím. Najmä nemám predstavu ako v praxi vyzerá registratúrny poriadok a plán a podobné dokumenty. Vopred vďaka za dobré rady.
Zuzana
Usporiadat
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

JM1968 Pozri príspevok
Zdravím poraďákov, prosila by som poradiť, či aj neplatca DPH musí archivovať účtovné doklady 10 rokov, alebo stačí 5? V pobočke št.archívu si neboli istí, povedali 5 rokov, ale čo som si našla štruktúru členenia registratúry, kde je lehota uloženia ekon.agendy(faktúry, bank.výpisy, pokladňa) vždy na 10 rokov. Vyraďovali ste niekto po 5 rokoch? Ďakujem.
Prosím, nemáte niekto skúsenosť?
0 0
Gabhus Gabhus

Gabhus je offline (nepripojený) Gabhus

Ja si myslím, že je to 10 rokov u každého. Predsa dnes nie som platcom, zajtra ním môžem byť. Zase tých 10 rokov nie je až tak veľa a tie doklady sa môžu na niečo zísť aj po napr. siedmych rokoch. Je to môj názor, možno sa mýlim, ale podľa stránky MV SR je to tak.
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

Tých ďaľších 5 rokov je pre opakovanú daňovú kontrolu. Aspoň ja som to tak pochopila. Viem, že aj daňových kontrolórov chodia kontrolovať ..
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

Gabhus Pozri príspevok
Ja si myslím, že je to 10 rokov u každého. Predsa dnes nie som platcom, zajtra ním môžem byť. Zase tých 10 rokov nie je až tak veľa a tie doklady sa môžu na niečo zísť aj po napr. siedmych rokoch. Je to môj názor, možno sa mýlim, ale podľa stránky MV SR je to tak.
Ďakujem pekne, budem sa držať rady.
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

promont maja Pozri príspevok
Tých ďaľších 5 rokov je pre opakovanú daňovú kontrolu. Aspoň ja som to tak pochopila. Viem, že aj daňových kontrolórov chodia kontrolovať ..
Ďakujem za radu, pekný deň.
0 0
skiss skiss

skiss je offline (nepripojený) skiss

zdravím, mám veľký problém, musím vypracovať reg. poriadok a plán pre našu firmu. to dúfam, že nejako zvládnem... viem, že máme už po termíne, (rok 2006 a teraz je 2010) a dúfam, že z toho nebude prúser, ale dúfam, že to nejako za cca 2 týždne dám dokopy a odošlem na schválenie štát. archívu.

ale čo mi nie je jasné, je vyraďovanie.
naša firma je tu od roku 1996 a ja sa chcem spýtať: či všetky dokumenty, čo sme doteraz " vyprodukovali" treba potom podľa plánu pooznačovať a pripraviť na vyradenie??? ALEBO KOĽKO ROKOV DOZADU?
alebo sa to týka len dokumetov PO SCHVÁLENÍ REG. PLÁNU. ???
0 0
VERONIKA6 VERONIKA6

VERONIKA6 je offline (nepripojený) VERONIKA6

skiss Pozri príspevok
zdravím, mám veľký problém, musím vypracovať reg. poriadok a plán pre našu firmu. to dúfam, že nejako zvládnem... viem, že máme už po termíne, (rok 2006 a teraz je 2010) a dúfam, že z toho nebude prúser, ale dúfam, že to nejako za cca 2 týždne dám dokopy a odošlem na schválenie štát. archívu.

ale čo mi nie je jasné, je vyraďovanie.
naša firma je tu od roku 1996 a ja sa chcem spýtať: či všetky dokumenty, čo sme doteraz " vyprodukovali" treba potom podľa plánu pooznačovať a pripraviť na vyradenie??? ALEBO KOĽKO ROKOV DOZADU?
alebo sa to týka len dokumetov PO SCHVÁLENÍ REG. PLÁNU. ???
Najskôr je potrebné vypracovať reg. plán a podľa toho budeš vyraďovať doklady. Skús si vyhľadať registratúrny poriadok a reg. plán. Je tu k tému veľa popísané a dokonca sú aj nejaké vzory.
P.s. Netreba otázku zadávať 3 x.
3 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

JM1968 Pozri príspevok
Zdravím poraďákov, prosila by som poradiť, či aj neplatca DPH musí archivovať účtovné doklady 10 rokov, alebo stačí 5? V pobočke št.archívu si neboli istí, povedali 5 rokov, ale čo som si našla štruktúru členenia registratúry, kde je lehota uloženia ekon.agendy(faktúry, bank.výpisy, pokladňa) vždy na 10 rokov. Vyraďovali ste niekto po 5 rokoch? Ďakujem.
Práve robím vyraďovanie. Fa, poklad. doklady, bankové výpisy, daňové priznania,výkazy, odpisy a veľa iných položiek majú úložnú dobu 10 rokov.Teraz je možné požiadať o skartovanie včetne roku 1999. 5 rokov
/2004/ majú napr. prezenčné listiny, môžu sa aj výplatné pásky, ale len v prípade, že nenahrádzajú mzdový list, cenníky, ponuky a pod. Pošta 3 roky.
5 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Ak by niekomu pomohlo, prikladám návrh a prílohu
3 0
skiss skiss

skiss je offline (nepripojený) skiss

ďakujem za opoveď, je mi jasné, že treba vypracovať poriadok a plán...
moja otázka bola ale iná:
to znamená že po schválení reg. poriadku a plánu bude treba VŠETKY DOTERAJšIE DOKUMENTY, KTORÉ SME AKO FIRMA VYPRODUKOVALI AJ OZNAČIŤ PODĽA TOHO PLÁNU? ( aj dokumenty napr. z roku 1996?
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

skiss Pozri príspevok
ďakujem za opoveď, je mi jasné, že treba vypracovať poriadok a plán...
moja otázka bola ale iná:
to znamená že po schválení reg. poriadku a plánu bude treba VŠETKY DOTERAJšIE DOKUMENTY, KTORÉ SME AKO FIRMA VYPRODUKOVALI AJ OZNAČIŤ PODĽA TOHO PLÁNU? ( aj dokumenty napr. z roku 1996?
Si s.r.o? ak áno, väčšina nemusí mať registr. plán ani poriadok a tým pádom nemusí nič označovať. Ja poctivec som urobila a odoslala aj plán aj poriadok ešte v roku 2005. Teraz, keď som sa bola pýtať priamo v archíve v ZA ma vyradili /listom/ z predarchívnej starostlivosti a nezaradili ma medzi pôvodcov registratúry. V zmysle zákona č.216/2007 mi zanikla povinnosť vypracovať reg. plán a poriadok. Skús sa spýtať na príslušnom archíve, či vaša spoločnosť podlieha predarchívnej starostlivosti.
3 0
skiss skiss

skiss je offline (nepripojený) skiss

práveže musím vypracovať aj poriadok, aj plán, informovala som sa v archíve.
len som sa sa vás tu chcela spýtať, či po jeho schválení budem musieť prácne všetky dokumenty čo máme vo firme komplet od roku 1996 označiť podľa toho plánu, a následne potom požiadať o vyradenie.
či musím to aj pooznačovať podľa plánu, či stačí len požiadať o vyradenie
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

skiss Pozri príspevok
práveže musím vypracovať aj poriadok, aj plán, informovala som sa v archíve.
len som sa sa vás tu chcela spýtať, či po jeho schválení budem musieť prácne všetky dokumenty čo máme vo firme komplet od roku 1996 označiť podľa toho plánu, a následne potom požiadať o vyradenie.
či musím to aj pooznačovať podľa plánu, či stačí len požiadať o vyradenie
Podľa toho čo píšeš, musíš označiť všetky doklady, tak ako to máš schválené. Tak to ti teda nezávidím
Naposledy upravil truch : 21.06.10 at 13:21 Dôvod: preklep
3 0
Ardika Ardika

Ardika je offline (nepripojený) Ardika

Dobrý, chceli by sme robiť správcu registratúry iným osobám, ale nemáme človeka s dostatočne dlhou praxou (len niečo vyše 2 rokov) a neviem, či ho môžme použiť. Som posielala aj žiadosť o usmernenie na Odbor registratúry a správy dokumentov, ale odpovedajú až o mesiac a nemám toľko času čakať. Neviem, či to môžem riešiť ďalej, alebo toto nám znemožní byť správcom. Poradíte???
0 0
Ardika Ardika

Ardika je offline (nepripojený) Ardika

Ardika Pozri príspevok
Dobrý, chceli by sme robiť správcu registratúry iným osobám, ale nemáme človeka s dostatočne dlhou praxou (len niečo vyše 2 rokov) a neviem, či ho môžme použiť. Som posielala aj žiadosť o usmernenie na Odbor registratúry a správy dokumentov, ale odpovedajú až o mesiac a nemám toľko času čakať. Neviem, či to môžem riešiť ďalej, alebo toto nám znemožní byť správcom. Poradíte???

na koho sa mám s týmto obrátiť? voalal som na štátny archív, ale pani nebola moc príjemná a napísala som aj žiadosť o usmernenie... la enemám ďalší mesiac na čakanie na odpoveď
0 0
maminka77 maminka77

maminka77 je offline (nepripojený) maminka77

Ahoj, spatne nemusis oznacovat nic. ked vypracujes registraturny poriadok a plan, predlozis ho na posudenie prislusnemu statnemu archivu a budes sa nim riadit az dnom schvalenia. ale vsetky registraturne zaznamy vzniknute do tohto obdobia musis mat riadne usporiadane a vyradovat len na zaklade vyradovacieho konania. opakujem - spatne nemusis pisomnosti oznacovat registraturnymi znakmi!!! a ak sa mozem spytat pod ktory archiv patri vasa organizacia?
0 0
uzivatel2 uzivatel2

uzivatel2 je offline (nepripojený) uzivatel2

Kata
Ardika Pozri príspevok
Dobrý, chceli by sme robiť správcu registratúry iným osobám, ale nemáme človeka s dostatočne dlhou praxou (len niečo vyše 2 rokov) a neviem, či ho môžme použiť. Som posielala aj žiadosť o usmernenie na Odbor registratúry a správy dokumentov, ale odpovedajú až o mesiac a nemám toľko času čakať. Neviem, či to môžem riešiť ďalej, alebo toto nám znemožní byť správcom. Poradíte???
voľná živnosť "27.3 Správa registratúrnych záznamov bez trvalej dokumentárnej hodnoty"
- v rámci živnostenského oprávnenia je možné vykonávať správu registratúrnych záznamov bez trvalej dokumentárnej hodnoty, ktoré vznikli z činnosti zaniknutých, resp. zanikajúcich pôvodcov registrarúry

viazaná živnosť v skupine 214 ostatné, pol. 67 správa registratúry - úplné stredné vzdelanie a 3 roky praxe v odbore alebo vysokoškolské vzdelanie v študijnom odbore archívnictvo...
Katka
1 0
maturantka maturantka

maturantka je offline (nepripojený) maturantka

nie som dokonalá
Dovolím si pripoji otázku k tejto téme. FO podnikateľ bez zamestnancov, riadi sa "Metodickým návodom..." Nie je mi celkom jasná časť evidencia. Napríklad došlé faktúry máme v šanóne odíslované od Z1/2009 až po napr. Z50/2009. Sú zapísané v evidencii záväzkov. Šanón je označený rokom, pečiatkou podnikateľa. Na faktúry dávame doložku kto účtoval, kedy a kto schválil.ˇ
Akú "evidenciu" ešte treba robiť, aby sme učinili zadosť danému predpisu o registratúre?
Ďakujem.
0 0
maturantka maturantka

maturantka je offline (nepripojený) maturantka

nie som dokonalá
Dovolím si posunúť...
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

maturantka Pozri príspevok
Dovolím si pripoji otázku k tejto téme. FO podnikateľ bez zamestnancov, riadi sa "Metodickým návodom..." Nie je mi celkom jasná časť evidencia. Napríklad došlé faktúry máme v šanóne odíslované od Z1/2009 až po napr. Z50/2009. Sú zapísané v evidencii záväzkov. Šanón je označený rokom, pečiatkou podnikateľa. Na faktúry dávame doložku kto účtoval, kedy a kto schválil.ˇ
Akú "evidenciu" ešte treba robiť, aby sme učinili zadosť danému predpisu o registratúre?
Ďakujem.
Zaradili ťa medzi pôvodcov registratúry ? Ak áno, v registratúrnom poriadku a pláne musíš mať schválené archívne značky a podľa nich označíš doklady. Píšeš, že si FO,nezdá sa mi,že ste boli zaradení do predarchívnej starostlivosti, over si to na príslušnom archíve, kam podľa sídla firmy patríte. Potom by číslovanie a značenie o akom píšeš plne postačovalo.
4 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať