Zavrieť

Porady

Omega - účtovanie faktúr

Dobrý deň,

chcem sa opýtať či by ste mi nemohli pomôcť s účtovaním došlých a odoslaných faktúr v omege.

Môj prvý problém:

Mám došlú faktúru za telefón, kde mám zvlášť úhradu za telefón a potom parkovné, ktoré platil konateľ cez sms. Toto mu avšak nemôžem dať do nákladov, keďže nemáme v majetku firmy auto. Ako to zaúčtovať? Keď vkladám došlú fa tak tam mám možnosť zadať len jednu sumu do voľného základu (niesme platci DPH), ako to mám rozčleniť do dvoch riadkov?

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

    ErikaDP
    ibiza Pozri príspevok
    Dobrý deň,

    chcem sa opýtať či by ste mi nemohli pomôcť s účtovaním došlých a odoslaných faktúr v omege.

    Môj prvý problém:

    Mám došlú faktúru za telefón, kde mám zvlášť úhradu za telefón a potom parkovné, ktoré platil konateľ cez sms. Toto mu avšak nemôžem dať do nákladov, keďže nemáme v majetku firmy auto. Ako to zaúčtovať? Keď vkladám došlú fa tak tam mám možnosť zadať len jednu sumu do voľného základu (niesme platci DPH), ako to mám rozčleniť do dvoch riadkov?

    Ďakujem
    Fakturu nahoď ako bežne, t.j. nechať dobehnuť vzor - to čo ti program robí automaticky keď entruješ jednotlivé koroky.
    Pred ukončením - potvrdením faktúry, resp. ak si ju už nahodila tak cez opravu vstúp do nej, nastav sa kurzorom na riadok kde máš rozúčtovaný náklad na 518 ke a stlač tlačidlo KOPIA - je v dolnej lište. No a potom tam vznkiknu dva riadky s účtom 518 , vstúp do prislušných políčok kde bežne nahadzuješ sumu a účet a oba riadky oprav. Na jednom riadku nechaj účet 518 ale prepíš sumu - tvoj daňový náklad, a na druhom riadku prepíš účetaj sumu, 518ku prepíš na účet, ktorý bežne používaš na pohľadávky firmy voči spoločníkovi alebo zamestnancovi .
    Pozor, te spoločník alebo zamestnanec musí nejakým spôsobom uhradiť svoj závazok voči fieme ( do pokladne, zrážkou z jeho mzdy, zápočtom na pohľadávky čo on má voči firme ...)

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    supeeer, ďakujem za rýchlu odpoveď. Už na tom aj pracujem.. môžem ďalej???

    Ako mám zaúčtovať časové rozlíšenie na konci roka? Účtuje sa zvlášť účtovný prípad, alebo to môžem urobiť priamo vo faktúre podobne ako predošlý prípad? Napr. mám FA za telefón 50 eur, 40 e mi pripadá do roku 2009 a 10 eur do roku 2010.
    Môžem to zaúčtovať už priamo vo fa?
    prvý riadok bude 50 e 321
    druhý riadok bude 40 e 518
    tretí riadok 10 e 381

    ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

    ErikaDP
    ibiza Pozri príspevok
    supeeer, ďakujem za rýchlu odpoveď. Už na tom aj pracujem.. môžem ďalej???

    Ako mám zaúčtovať časové rozlíšenie na konci roka? Účtuje sa zvlášť účtovný prípad, alebo to môžem urobiť priamo vo faktúre podobne ako predošlý prípad? Napr. mám FA za telefón 50 eur, 40 e mi pripadá do roku 2009 a 10 eur do roku 2010.
    Môžem to zaúčtovať už priamo vo fa?
    prvý riadok bude 50 e 321
    druhý riadok bude 40 e 518
    tretí riadok 10 e 381
    Robíš to priamo vo faktúre, Tvoja predkontacia je v poriadku.
    Na výpočet môžeš použiť fakt SUPER novinku v programe:
    fakturu nahodiš bežným sposobom ( bez časoveho rozlišenia ) apred ukončením klikni na ikonku FUNKCIE ( dole na lište ) a nasledne na rozpočet N/V, zadáš dátumy a účet 381 a ono ti to krasne samo spraví.

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    Ste hrozne zlatá, ďakujem Vám. Verím, že omega je dobrý program, no zatiaľ sa len zoznamujem.

    Ďalej sa chcem opýtať ako mám zaúčtovať v omege odoslanú faktúru:
    Provízia 1000 eur
    odpočet prijatých poplatkov 100 eur
    K úhrade 900 eur.

    Ten poplatok prijíma sprostredkovateľ od klienta a musí ho vrátiť firme ktorej fakturuje. On jej ho nevráti ale odpočíta si to z provízie (akoby zápočet). Tento poplatok účtujem 211/325

    Chcela som to zaúčtovať takto, len neviem či je to správne:
    Prvý riadok 1000 eur 602 dal
    Druhý riadok 900 eur 311 má dať
    Tretí riadok 100 eur 325 má dať.

    Otázku som zadala už aj v inej téme, ale odpoveď som zatiaľ nedostala.

    A ešte ma trápi jeden problém, ale ten je už mimo tejto témy. Urobila som prevod z roku 2008 do 2009, všetko v poriadku, 701 mi sedí, je tam 0, ale v pokladni mi neukazuje zostatok 6000 eur. Keď pozriem do prehladov - hlavná kniha, tak ho tam mám, ale v evidencii účtovných dokladov mám 0. Niečo som urobila nesprávne?

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    ibiza: k tomu druhemu problemu s pokladnou... pokladna SKK je v roku 2009 medzi zPD ... takze treba urobit prevod z tejto zahranicnej SKK pokladne do tuzemskej eurovej

    rozmyslam aj nad tou "zalohou" no vstupuju ti tam dva rozne subjekty... a to mi dako nejde dokopy... lebo ti bude zle vychadzat saldokonto... resp. ostane ti nevyrovnane pre tieto druhy platieb... a momentalne nemam cistu mysel nato aby som si to usporiadala a vyriesila k tvojej spokojnosti a zaroven v sulade s uctovanim v omege...

    ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

    ErikaDP
    ibiza Pozri príspevok
    Ste hrozne zlatá, ďakujem Vám. Verím, že omega je dobrý program, no zatiaľ sa len zoznamujem.

    Ďalej sa chcem opýtať ako mám zaúčtovať v omege odoslanú faktúru:
    Provízia 1000 eur
    odpočet prijatých poplatkov 100 eur
    K úhrade 900 eur.

    Ten poplatok prijíma sprostredkovateľ od klienta a musí ho vrátiť firme ktorej fakturuje. On jej ho nevráti ale odpočíta si to z provízie (akoby zápočet). Tento poplatok účtujem 211/325

    Chcela som to zaúčtovať takto, len neviem či je to správne:
    Prvý riadok 1000 eur 602 dal
    Druhý riadok 900 eur 311 má dať
    Tretí riadok 100 eur 325 má dať.

    Otázku som zadala už aj v inej téme, ale odpoveď som zatiaľ nedostala.

    A ešte ma trápi jeden problém, ale ten je už mimo tejto témy. Urobila som prevod z roku 2008 do 2009, všetko v poriadku, 701 mi sedí, je tam 0, ale v pokladni mi neukazuje zostatok 6000 eur. Keď pozriem do prehladov - hlavná kniha, tak ho tam mám, ale v evidencii účtovných dokladov mám 0. Niečo som urobila nesprávne?
    Pozor, nemiešať Hrušky s jablkami ! Aj keď uhrada bude po skompenzovaní, to je len úhrada, ale prvotne ide ide o dva účtovné prípady, nedá sa to zaúčtovať jedným dokladom.
    1. vznik pohľadávky za proviziu 311/602
    2. vznik závazku za neviem-nejaké poplatky 5xx /321 ( 325?)
    3. úhrada časti po skompenzovaní 211 (221) / 311
    4. interný doklad : vzájomný zápočet kompenzácie 311/321(325)

    S pokladňami pri prechode 2008 z Skk na 2009 eur je to zlozitejšie, kontaktuej Kros, nepamatam sa presne ako to bolo, myslím žek orunovú pokladňu previedlo pri pechode na samostantu analytiku, neviem sa k tomuto vyjadriť,

    ErikaDP je offline (nepripojený) ErikaDP

    ErikaDP
    andreaS Pozri príspevok
    ibiza: k tomu druhemu problemu s pokladnou... pokladna SKK je v roku 2009 medzi zPD ... takze treba urobit prevod z tejto zahranicnej SKK pokladne do tuzemskej eurovej

    rozmyslam aj nad tou "zalohou" no vstupuju ti tam dva rozne subjekty... a to mi dako nejde dokopy... lebo ti bude zle vychadzat saldokonto... resp. ostane ti nevyrovnane pre tieto druhy platieb... a momentalne nemam cistu mysel nato aby som si to usporiadala a vyriesila k tvojej spokojnosti a zaroven v sulade s uctovanim v omege...
    AndeaS, pekne sme sa spojili, každá z nás poriešila jeden z problémov Ibize,
    prajem veľa síl

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    joj aké ste zlaté, aby som ozrejmila problém s tými faktúrami, tak Vám napíšem súvislosti.

    moja s.r.o. - sprostredkovateľ nájde klienta, ktorý má záujem kúpiť auto za 12.000 eur. Klient zaplatí z vlastného vrecka 2.000 eur, zvyšok je leasing. Peniaze za auto hradí leasingovka ako aj klient s.r.o. (teda sprostredkovateľovi) na jeho účet a následne s.r.o. tieto peniaze vyplatí predávajúcemu. Takisto klient zaplatí s.r.o. aj poplatok za sprostredkovanie 100 eur, ktorý následne s.r.o. uhradí leasingovke. Nie je to náklad mojej s.r.o., ide o tzv. prechodnú položku. Klient by inak uhradil priamo leasingovke, ale uhrádza sprostredkovateľovi a ten potom leasingovke. Ja by som to chcela účtovať takto zjednodušene:

    Klient zaplatí 2.000 eur s.r.o. 221/325
    Leasingovka zaplatí 10.000 eur s.r.o. 221/325
    S.r.o. následne zaplatí 12.000 eur predávajúcemu 325/221

    Následne s.r.o. vystaví faktúru na províziu leasingovke, kde odpočíta prijatý poplatok, ktorý má s.r.o. uhradiť leasingovke.

    S.r.o. uzatvára pri tomto obchode vždy 2 zmluvy. Zmluvu o spotrebnom úvere, kde vystupuje ako zástupca leasingovky a kúpnu zmluvu, kde vystupuje ako zástupca predávajúceho.

    Stretla som sa už aj s takýmto názorom:

    kúpna zmluva 12.OOO 395/325
    zmluva o sprostredkovaní úveru 2.000 315/395
    10.000 315/395
    Poplatok, za sprostredkovanie, ktorý žiada leasingovka od klienta 395/325
    Ten istý poplatok žiada od klienta s.r.o. (aby ho potom zaplatil leasingovke) 315/395
    príjem peňazí od kupujúceho 2.000 221/315
    príjem poplatku od kupujúceho 100 eur 221/395
    príjem peňazí od leasingovky 10.000 221/315
    úhrada peňazí predávajúcemu 12.000 325/221

    Provízia s.r.o. za sprostredkovanie 300 eur 311/602
    Započítanie poplatku s províziou ID 100 eur 325/311

    Myslím, že toto účtovanie mám z helpu v krose, našla som tam nejaký podobný prípad.

    Hádam som toto dočista nezmotala

    Čo vy na to?
    Naposledy upravil ibiza : 28.02.10 at 17:19

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    andreaS Pozri príspevok
    ibiza: k tomu druhemu problemu s pokladnou... pokladna SKK je v roku 2009 medzi zPD ... takze treba urobit prevod z tejto zahranicnej SKK pokladne do tuzemskej eurovej
    a to stačí iba interným dokladom? môžem to dať do obdobia otvorenie? alebo až január?

    Ďaaaakujm

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    pokladnu NIKDY neuctujeme internym dokladom... stane sa presne to, ze ti nebude sediet pokladnicna kniha so stavom na 211

    musis to urobit presne tak isto ako sa robi vyber z banky a nasledny vklad do pokladne, akurat ze toto je medzi dvoma pokladnami...

    1. zPD - vyber z pokladne v celej sume v SKK, 261/211 AE

    2. PD - prijem ciastky zo zPD prepocitana suma na EUR, 211 AE /261

    Reročka je offline (nepripojený) Reročka

    Reročka
    Ahojte,

    prosim, potrebujem poradit so zaokruhlovanim resp. s halierovym vyrovnanim v Omege. Sa tu trapim pri nahadzovani doslej fa, kde suma celkom je napr. 30 307 (podotkynam este v SKK) a v rozuctovani po polozkach mi tam robi rozdiel 0,31 halierov. Chcem ich teda vyrovnat v dalsej polozke zapornym znamienkom -0,31, dostane sa mi to na ucet 548 ale omega mi stale vyhadzuje ze mam problem, ze suma celkom sa nerovna sume rozuctovania po polozkach.

    Neviem si s tym rady, prosim ak mate s tym niekto skusenosti, budem vdacna za radu.

    dakujem

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    andreaS Pozri príspevok
    pokladnu NIKDY neuctujeme internym dokladom... stane sa presne to, ze ti nebude sediet pokladnicna kniha so stavom na 211

    musis to urobit presne tak isto ako sa robi vyber z banky a nasledny vklad do pokladne, akurat ze toto je medzi dvoma pokladnami...

    1. zPD - vyber z pokladne v celej sume v SKK, 261/211 AE

    2. PD - prijem ciastky zo zPD prepocitana suma na EUR, 211 AE /261
    ano ďakujem velmi pekne, už som sa o tomto dočítala aj na stránke krosu a teraz mi to pekne sedí.. už len poriešiť to účtovanie a mala by som to zmáknuť

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    nepozreli by ste sa mi prosím ešte raz niekto na toto?

    moja s.r.o. - sprostredkovateľ nájde klienta, ktorý má záujem kúpiť auto za 12.000 eur. Klient zaplatí z vlastného vrecka 2.000 eur, zvyšok je leasing. Peniaze za auto hradí leasingovka ako aj klient s.r.o. (teda sprostredkovateľovi) na jeho účet a následne s.r.o. tieto peniaze vyplatí predávajúcemu. Takisto klient zaplatí s.r.o. aj poplatok za sprostredkovanie 100 eur, ktorý následne s.r.o. uhradí leasingovke. Nie je to náklad mojej s.r.o., ide o tzv. prechodnú položku. Klient by inak uhradil priamo leasingovke, ale uhrádza sprostredkovateľovi a ten potom leasingovke. Ja by som to chcela účtovať takto zjednodušene:

    Klient zaplatí 2.000 eur s.r.o. 221/325
    Leasingovka zaplatí 10.000 eur s.r.o. 221/325
    S.r.o. následne zaplatí 12.000 eur predávajúcemu 325/221

    Následne s.r.o. vystaví faktúru na províziu leasingovke, kde odpočíta prijatý poplatok, ktorý má s.r.o. uhradiť leasingovke.

    S.r.o. uzatvára pri tomto obchode vždy 2 zmluvy. Zmluvu o spotrebnom úvere, kde vystupuje ako zástupca leasingovky a kúpnu zmluvu, kde vystupuje ako zástupca predávajúceho.

    Stretla som sa už aj s takýmto názorom:

    kúpna zmluva 12.OOO 395/325
    zmluva o sprostredkovaní úveru 2.000 315/395
    10.000 315/395
    Poplatok, za sprostredkovanie, ktorý žiada leasingovka od klienta 395/325
    Ten istý poplatok žiada od klienta s.r.o. (aby ho potom zaplatil leasingovke) 315/395
    príjem peňazí od kupujúceho 2.000 221/315
    príjem poplatku od kupujúceho 100 eur 221/395
    príjem peňazí od leasingovky 10.000 221/315
    úhrada peňazí predávajúcemu 12.000 325/221

    Provízia s.r.o. za sprostredkovanie 300 eur 311/602
    Započítanie poplatku s províziou ID 100 eur 325/311

    Myslím, že toto účtovanie mám z helpu v krose, našla som tam nejaký podobný prípad.

    Hádam som toto dočista nezmotala

    Čo vy na to?

    Reročka je offline (nepripojený) Reročka

    Reročka
    Dobry vecer,

    chcem sa opytat, ked vystavujem fakturu zakaznikovi, pritom firma je neplatca DPH, nahodim v programe datum vyst., splatnosti a kedze firma nie je platca DPH, datum tam asi nemusi byt, ze? Ale ono ma to bez datumu nepusti - automaticky mi tam doplni datum totozny s datumom vyst.

    Neviete mi poradit, kde robim problem? Alebo ten DVDP tam musi byt i ked firma nie je platca DPH?

    A este na tej dolnej liste: ostatne udaje, tak tam je tiez DUD a tu mam ten isty problem ako pri DVDP :-(
    A je tam vedla aj okienko uplatnit DPH, ktore asi nemusim mat zaskrtnute, ze?

    dakujem za pomoc

    Reročka je offline (nepripojený) Reročka

    Reročka
    Reročka Pozri príspevok
    Dobry vecer,

    chcem sa opytat, ked vystavujem fakturu zakaznikovi, pritom firma je neplatca DPH, nahodim v programe datum vyst., splatnosti a kedze firma nie je platca DPH, datum vzniku danovej povinnosti tam asi nemusi byt, ze? Ale ono ma to bez datumu nepusti - automaticky mi tam doplni datum totozny s datumom vyst.

    Neviete mi poradit, kde robim problem? Alebo ten DVDP tam musi byt i ked firma nie je platca DPH?

    A este na tej dolnej liste: ostatne udaje, tak tam je tiez DUD a tu mam ten isty problem ako pri DVDP :-(
    A je tam vedla aj okienko uplatnit DPH, ktore asi nemusim mat zaskrtnute, ze?

    dakujem za pomoc
    ospravedlnujem sa, zabudla som dopisat datum vzniku danovej povinnosti, tak som ho dodatocne cervenym dopisala

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.