Zavrieť

Porady

Kúpa nehnuteľnosti na podnikanie, skôr ako živnostenský list

ahoj, prosím všetkých o radu,
idem kúpiť nehnuteľnosť v ktorej idem podnikať, keďže som začiatočník, úver si musím brať ešte ako f.o. teda nemám živnostenský list.
Tento si chcem vybaviť hneď ako to kúpim a začnem prerábať, ale idem sa radšej opýtať, môžem si túto nehnuteľnosť a všetko spojené s prerábkou a kúpou zariadenia apod. začať dávať do nákladov keď to bude pred tým ako budem mať živnostenský list??
Je to otázka mesiaca.
Ďakujem
Usporiadat
msa msa

msa je offline (nepripojený) msa

Poslala som na túto tému dopyt na DRSR a tu prikladám odpoveď:


Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 19 ods. 3 písm. s) zákona o dani z príjmov sa za daňové výdavky považujú aj úroky z úverov na obstaranie dlhodobého hmotného majetku, ak podľa osobitného predpisu (zákon o účtovníctve) sa tieto úroky účtujú v nákladoch. Z uvedeného vyplýva, že v prípade, ak daňovník obstaral nehnuteľnosť , ktorú využíva na podnikanie formou úveru, potom ak o predmetnej nehnuteľnosti účtuje ako o obchodnom majetku potom sú platené úroky z úveru, ktoré účtuje v nákladoch považované za daňové výdavky podľa § 19 ods. 3 písm. s) zákona o dani z príjmov ( nemá na to vplyv skutočnosť, že úver dostal ako občan, a nie ako podnikateľ).

Odbor služieb pre verejnosť, DR SR Banská Bystrica
0 0
BRK BRK

BRK je offline (nepripojený) BRK

Dobrý večer, neviem, či som úplne v téme...
Môj klient chcel kúpiť nebytový priestor. Z dôvodu, že banka mu ako SZČO nedala úver, kúpil nehnuteľnosť ako FO nepodnikateľ s manželkou v BSM. Banka poskytla úver na kúpu nehnuteľnosti jeho manželke. Túto nehnuteľnosť by teraz chcel vložiť do svojho obchodného majetku a moja otázka smeruje na možnosť uplatnenia si odpočtu DPH pri kúpe nehnuteľnosti.