Michelle22 Si zlatá seda....
Môžeš mi prosím odobriť,či budem postupovať správne?
-mám Stravné lístky v hodnote 201,3 (3,30x61) a odmena(asi je to ten spomínaný poplatok) na fa.je 4,98
1. 201,3€ .... P42 -výdaj priebežné položky
2. 4,98€ ..... P25
Lístky si kúpil 27.2.09 ..... do réžie dám 1lístok 3,30€ za február
Ako robíš tú inventarizáciu pokladne,máš len nejaký interný doklad,ktorý priložíš do účtovníctva.Koľko bolo prijatých a koľko vydaných strav.lístov?
Prepáč,že som s tým otravná, ale neviem sa pohnúť ďalej.Neviem,či účtuješ v MRP, no teraz neviem,či tie strav.lístky mám zradiť do tej knihy alebo nie. Som z toho úplne mimo.
Veľmi pekne ďakujem.
Úhr. DF VPD hlavná pokladňa za stravné lístky: 3,30*61=201,3 V41, poplatok V/25 4,98
Otvorila som si pokladňu cenín aby som to mala prehľadnejšie. Po úhr. DF, príjme do pokladne cenín lístky PPD 201,30 P42. Tým pádom máš prebežné položky vyrovnané. Spotrebu str.lístkov zaúčtuješ výdaj z pokladne cenín VPD 3,30 V/25.
Účtujem v MRP, robila som si celý rok evidenciu cenín v pomocnej knihe cenín, no teraz na konci roka som zistila, že konečný stav pokladne cenín v ročnom výkaze software dupluje. Napr. Hl.pokladna 5,00 + pokl. cenín 4,00, tak v ročnom výkaze zráta 5+4+4, navyše berie údaj z pomocnej knihy. Na porade mi dali tip, neviesť evidenciu cenín v pomocnej knihe ale v tabuľke excelu. A na spotrebu mám len takúto tabuľku /v prílohe/. Dúfam, že som to vysvetlila polopate, lebo mne tiež trvalo asi 4 dni pokiaľ som pochopila systém účtovania cenín v JU. Pripadala som si ako blbec. Vôbec mi to nedávalo žiadnu logiku.