Symona nechcem vás uraziť ,ale vy ste práve ten typ zákazníka ktorý zhltne všetko nové neodskúšané bezmedzne verí v účinnosť pásiek,len preto ,že je to nové a vychválené do neba.A v poslednom čase je takýchto nachytaných zákazníkov neúrekom.Presvedčovacie metódy firiem o výnimočnosti ich výrobku sú naozaj sofistikované a účinné .Pokúsim sa vám vysvetliť tie pásky .Tak ako písal jozef nie sú určené na to aby chránili penu pred zvetraním.Firmy na tomto buď cielene alebo nevedomky klamú zákazníka.Celý podvod tkvie v tom, že ak sa použijú pásky tak tam nemá pena čo hľadať.Miesto peny sa používa tzv. komprimačná pásaka,ale tá je za prvé drahá a preto ju pro montáži nepoužívajú,za druhé vyžaduje veľmi presne ,rovno vymurované ostenie čo je vzhľadom na dielatantizmus v slovenskom stavebníctve sience fiction.
Ďalšia vec, celý systém tých pások a ich profesionálnej montáže vznikol preto ,že montážna pena je schopná nasať cca 5% vody čo znižuje jej teplotechnické vlastnosti o 50%.Teda odstránenie vlhkosti z peny ,ako tepelného mostu je zásadná vec.Správnou montážou tých pásiek sa tento problém vyriešil.Ale stále je tu stále ten momment, že s krycie pásky sa nepoužívajú v kombinácii s montážnou penou, ale v kombinácii s komprimačnou páskou, preto ,že ani tieto pásky nie sú schopné zabrániť prieniku vody do pásky.Pena si v pohode nasaje vodu z muriva.Nepoznám murivo ,ktoré by v reále obsahovalo menej vody ako 5%,jedine oceľovo sklenné konštrukcie.
Čo sa týka tých rámikov máte viacmenej pravdu,aj keď nieje pravda ,že sklo rosí preto ,že je tam menej kvalitný rámik.Sklá rosia hlavne vtedy ak sú horšie naplnené plynom,poprípade ten plyn unikol.Tie plyny(Argón a Kryptón) sú ľahšie a vystúpajú v zasklení hore ťažší atmosferický vzduch ktorý je hustejší má menší tepelný odpor klesne dolu a tam potom robí galibu v podobe rosenia.Tiež nieje celkom pravda o tých 14mm rozostupoch skiel.Celý kumšt tých okien tkvie v tom že vzduch v škáre menšej ako 16 mm ,prestáva prúdiť jednotlivé molekuly a atómy si nedovzdávajú svoju kinetickú energiu.Takže ,ak by sme nechali škáru širšiu trebárs 25 mm ,efekt toho dvojitého ,alebo trojitého zasklenia by sa skoro úplne vytratil .Tak nejak to funguje
.Zbytok je marketing a reklama.