Zavrieť

Porady

OMEGA - zacinam

uctuje niekto prosim Vas v programe Omega? Neviem ako nahodit vypisy, teda ako to urobit, aby pod jednym cislom bolo viac poloziek? Teraz to robim tak, ze nahadzujem kazdu polozku ako novy doklad a davam tam za cislo dokladu pismeno, odlisujem tak polozky. Napr. 2004/001, 2004/001a, ....
Usporiadat
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

AIMA Pozri príspevok
Janik, ty si ale môžeš zvoliť do ktorého účtovného obdobia doklad uložíš. Vpravo hore / v prílohe/. Alebo sa mýlim?
no, dá sa to aj tak, len nikto mi nevie povedať, že akým spôsobom to bude správne aj pre prípadnú daňovú kontrolu
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Pôvodca textu príspevku: janaGT
ahojte, DPH z dod. faktúry, kde je uvedené zdan.plnenie napr. 22.3., automaticky mi sumu dph dá do mesiaca 03/09. Nakoľko od 1.4. je zmena v oblasti DPH, akým spôsobom viem DPH ktorá síce patrí do 03/09 dať resp. odpočítať až v 04/09 alebo v 05/09


Kým autor programu nevydá pokyn ako nato, zaúčtovala by som DF ako keby DPH neobsahovala;
urobila by som si z DF kópiu a vložila do ID;
v mesiaci kedy to bude mne vyhovovať zaúčtujem z ID DPH na odpočítanie. Je na to kód.
Či sa dá na to použiť IDX , to neviem, neskúšala som to.
Ale zID sa použiť dá, lebo som už takto DPH účtovala v min. roku (išlo vtedy o zDF).
Toto je len náhradné riešenie
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

AIMA Pozri príspevok
Janik, ty si ale môžeš zvoliť do ktorého účtovného obdobia doklad uložíš. Vpravo hore / v prílohe/. Alebo sa mýlim?
.... a kontrolou ti takto zapísaný doklad prešiel ? nie je červený ?
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

liba2 Pozri príspevok
[/i]

Kým autor programu nevydá pokyn ako nato, zaúčtovala by som DF ako keby DPH neobsahovala;
urobila by som si z DF kópiu a vložila do ID;
v mesiaci kedy to bude mne vyhovovať zaúčtujem z ID DPH na odpočítanie. Je na to kód.
Či sa dá na to použiť IDX , to neviem, neskúšala som to.
Ale zID sa použiť dá, lebo som už takto DPH účtovala v min. roku (išlo vtedy o zDF).
Toto je len náhradné riešenie
len či ten pokyn bude v dohľadnej dobe vydaný ... ako som písala vyššie, pani z krosu na hotline sa len čudovala, že odkedy niečo také s DPH existuje
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

janaGT Pozri príspevok
len či ten pokyn bude v dohľadnej dobe vydaný ... ako som písala vyššie, pani z krosu na hotline sa len čudovala, že odkedy niečo také s DPH existuje
Ber to tak, že tie žienky sú vyškolené na ovládanie práce s programom, ale vôbec nepoznajú legislatívu (okrem tých čo chodia prednášať na školenia).
0 0
AIMA AIMA

AIMA je offline (nepripojený) AIMA

liba2 Pozri príspevok
.... a kontrolou ti takto zapísaný doklad prešiel ? nie je červený ?
Kontrola mi vyhádzala všemožné chyby a podozrenia na chyby, ale túto nie, mám ten prípad aj predkontovaný aj označený modrým štvorčekom že je v dph, no v evidencii dph sa nenáchádza ani v priznaní ani v 3,4 ani v 5 mesiaci, asi program s novelou nepočítal, aspoň teda s možnosťou mať doklad a neuplatniť odpočet, čo je asi aj málo pravdepodobné. Daňové priznanie od 1.4.2009 tam je.
Posledná verzia je 17.4.2009 12.20.00.
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

takže dostala som odpoveď z krosu nasledovne:
v prípade, že faktúru chcete zaúčtovať napr. v mesiaci 4/09 a DPH odpočítať v mesiaci 5/09 zaúčtovanie v doklade musíte upraviť nasledovne:
- obrázok 1
V mesiaci 5/09 by ste si predpis DPH zaúčtovali interným dokladom nasledovne:
- obrázok 2


čo hovoríte na tento postup? Podľa mňa to nie je extra dobré riešenie. Nebudeme robiť nič iné, len preúčtovávať na konci mesiacov dph
Outlook.jpg  
Outlook1.jpg  
1/1
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

janaGT Pozri príspevok
takže dostala som odpoveď z krosu nasledovne:
v prípade, že faktúru chcete zaúčtovať napr. v mesiaci 4/09 a DPH odpočítať v mesiaci 5/09 zaúčtovanie v doklade musíte upraviť nasledovne:
- obrázok 1
V mesiaci 5/09 by ste si predpis DPH zaúčtovali interným dokladom nasledovne:
- obrázok 2


čo hovoríte na tento postup? Podľa mňa to nie je extra dobré riešenie. Nebudeme robiť nič iné, len preúčtovávať na konci mesiacov dph
Nie preúčtovávať, ale účtovať o 1 doklad viac.
V podstate potvrdili to, čo som uviedla vyššie.
Len s tým rozdielom, že som nedomyslela, že mne by do nákladov vchádzala aj DPH a odúčtovala by sa až neskôr , čo by skresľovalo náklady.
Mne sa celkom nezdá vhodný účet 395, radšej by som použila "ostatné pohľadávky" s osobitnou analytikou.
0 0
Debra Debra

Debra je offline (nepripojený) Debra

Ahojte,
chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu, ako účtujete zaevidovanie došlej faktúry platenú platobnou kartou k firemnému účtu v programe Omega. Skúšala som hľadať, či tu už taká odpoveď nie je, ale nepodarilo sa. Pravdu povediac, už som trošku dopletená, knihu čítam odpredu aj odzadu, pomaly už viac hľadám ako účtujem. Zaúčtovala som ju zatiaľ do účtovných dokladov DF a to 501 AE, 343 AE / 261 AE, bankový výpis - úhrada 261 AE / 221 AE. Vopred Vám ďakujem za radu.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Debra Pozri príspevok
Ahojte,
chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu, ako účtujete zaevidovanie došlej faktúry platenú platobnou kartou k firemnému účtu v programe Omega. Skúšala som hľadať, či tu už taká odpoveď nie je, ale nepodarilo sa. Pravdu povediac, už som trošku dopletená, knihu čítam odpredu aj odzadu, pomaly už viac hľadám ako účtujem. Zaúčtovala som ju zatiaľ do účtovných dokladov DF a to 501 AE, 343 AE / 261 AE, bankový výpis - úhrada 261 AE / 221 AE. Vopred Vám ďakujem za radu.
DF normálne zaeviduješ a zaúčtuješ ; na Dal bude 321 Dodávatelia.
Z bankového výpisu zaeviduješ úhradu a zaúčtuješ, ako keby si dávala príkaz na úhradu - teda ja to tak robím .
Tebe chýba účet 321.
0 0
Debra Debra

Debra je offline (nepripojený) Debra

A kam mám zadefinovať, že to bolo platené kartou?
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Debra Pozri príspevok
A kam mám zadefinovať, že to bolo platené kartou?
... a je to dôležité? veď z bankového výpisu je to vidieť, ja tam pripájam ten lístok z terminálu.
0 0
Debra Debra

Debra je offline (nepripojený) Debra

Ďakujem , doteraz som to dávala cez peniaze na ceste kôli postupom účtovania, viem, že názory na túto tému sa rôznia a že sú prípustné obidva spôsoby účtovania v prípade platieb kartou.
Naposledy upravil Debra : 17.09.09 at 15:27
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Ahojte, prosím o radu v Omege:
Ako nastavím prosím Vás- číslovanie pokladne-aby mi ho dalo jednoduché-čiže Príjmové a výdavkové spolu?
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
grammatika Pozri príspevok
Ahojte, prosím o radu v Omege:
Ako nastavím prosím Vás- číslovanie pokladne-aby mi ho dalo jednoduché-čiže Príjmové a výdavkové spolu?
Skus:
Firma - nastavenie - čislovanie dokladov - rozkliknes si PD a prislusnu pokladnu (napr. EUR) a tam mas prijmy a vydavky, mozes si upravit cislovanie.
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
Lianka Pozri príspevok
Skus:
Firma - nastavenie - čislovanie dokladov - rozkliknes si PD a prislusnu pokladnu (napr. EUR) a tam mas prijmy a vydavky, mozes si upravit cislovanie.
grammatika Pozri príspevok
Ahojte, prosím o radu v Omege:
Ako nastavím prosím Vás- číslovanie pokladne-aby mi ho dalo jednoduché-čiže Príjmové a výdavkové spolu?
Ja osobne si myslím, že to nepôjde, nakoľko v PÚ máš evidenciu PPD a VPD oddelenú. Každá má svoje číslovanie.
Ale ja v tom nevidím problém... máš PPD a potom VPD ak budeš niečo hľadať tak je to omnoho prehľadnejšie... je to asi otázka zvyku. Ale isto ťa v Omege nepustí účtovať PPD a VPD v jednom číselnom rade.
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Sway, Lianka, ďakujem, nechala som číslovanie zvlášť. Máš pravdu, je to sila zvyku .)
0 0
bobiko bobiko

bobiko je offline (nepripojený) bobiko

sway Pozri príspevok
Ja osobne si myslím, že to nepôjde, nakoľko v PÚ máš evidenciu PPD a VPD oddelenú. Každá má svoje číslovanie.
Ale ja v tom nevidím problém... máš PPD a potom VPD ak budeš niečo hľadať tak je to omnoho prehľadnejšie... je to asi otázka zvyku. Ale isto ťa v Omege nepustí účtovať PPD a VPD v jednom číselnom rade.
ak chcete pouzivat jednoduche cislovanie pokladnicnych dokladov, doporucujem nastavit toto este pred nahravanim akychkolvek udajov do EUD.

je potrebne v okruhu pokladnicnych dokladov vytvorit novy ciselny rad (napr. PD) a nastavit mu jednoduche cislovanie. "z vyroby" su vytvorene ciselne rady dva - zvlast prijmove (PPD) a zvlast vydavkove doklady (VPD) = zlozene cislovanie.
pre konkretnu evidenciu zmenite cislovanie na jednoduche, a povodne ciselne rady mozete vymazat (za podmienky, ze este nemate v evidencii nahraty doklad ciselneho radu ktory mazete). ak uz mate nahrate doklady ako VPD a PPD, nie je mozne vymazat ich ciselny rad a pri nahravani budete mat v ponuke ciselneho radu 3 moznosti:PD, VPD a PPD.

nebojte sa, pre pokladnicne doklady ide nastavit aj jednoduche cislovanie, v jednom ciselnom rade prijmove aj vydavkove.
Naposledy upravil bobiko : 23.09.09 at 15:16
0 0
zuzanask zuzanask

zuzanask je offline (nepripojený) zuzanask

Chcela by som vás poprosiť o radu. Mám zahranicnu DF bez DPH. Aký typ DPH mám použiť, ak na odpočítanie dane nemáme nárok. Príjmy máme oslobodené od dane a do konca roka musíme byt platcami DPH. DPH musíme len vypočítať a odviesť DU.
0 0
janaGT janaGT

janaGT je offline (nepripojený) janaGT

chcem sa spýtať, dneska som urobila prechod do ďalšieho roka bez uzávierky. v PRIEBEHU ROKA som bola zvyknutá, že som používala kópie, tým pádom som vlastne údaje len odklikávala. teraz po prechode budem musieť znova prvé faktúry a doklady najskôr zaúčtovať, a až potom môžem z týchto dokladov robiť kópie?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať