Zavrieť

Porady

faktura z mailu

Ahojte, chcem sa vas spytat, ci staci mat v doslych fakturach fakturku vytlacenu z mailu. Ide o to, ze za telefon z O2 mi chodia faktury mailom a nie postou - tym pasom toakoze nie je "original" - len vytlacene. Je tov poriadku? Alebo s tym danovaci robia problemy?
Usporiadat
Zuzka 335 Zuzka 335

Zuzka 335 je offline (nepripojený) Zuzka 335

To znamená, že môžem zaúčtovať aj faktúru bez pečiatky a podpisu dodávateľa??? Podpis na dodávateľskej faktúre je predsa potvrdením, že faktúra je vystavená konkrétnym človekom za konkrétne služby, resp. tovar.. Ten podpis tam naozaj nemusí byť??? Veď takú faktúru môže potom vystaviť ktokoľvek za čokoľvek a kto je zodpovedný za jej obsah???
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
To, že účtovný doklad musí obsahovať podpisový záznam - to je myslené na strane odberateľa. Príde - aj mailom faktúra - a podľa interných smerníc v spoločnosti odberateľa túto faktúru treba zaevidovať, schváliť po vecnej stránke (podpis!!) a zaúčtovať (podpis!!).
U dodávataľa zrkadlovo obdobne - tam tiež niekto podpíše-vydokladuje správnosť fakturácie a podpíše správnosť účtovania.

Transfer elektronicky sa chráni ZEP, EP, heslami a pod., aby nedošlo k zmene údajov na doklade, na oboch stranách musí byť obsah písomnosti rovnaký.
0 0
Zuzka 335 Zuzka 335

Zuzka 335 je offline (nepripojený) Zuzka 335

Kejka, ďakujem. Akosi neviem stráviť, že faktúra je bez podpisu. Ale zvyknem si. Ešte raz ďakujem.
Z.
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Dnes mi prišla odpoveď z DR. Poprosím Vás o Váš názor, mne z toho vyplýva, že fa môžeme poslať elektronicky a nie je potrebná ani žiadna dohoda s partnerom.

Váš dopyt:

Bola som na školení firmy Kros, k novinkám vo verzii 13.50, ktorá bude k dispozícii začiatkom júla. Bude možné naimportovať pečiatku aj podpisy jednotlivých užívateľov. Takúto faktúru bude možné partnerom zaslať elektronicky. Problémom je podpis, keďže nemáme elektronický. Bolo povedané, že sa to dá riešiť písomne dohodou s partnerom, kde sa presne stanoví, že takto vystavené a podpísané fa sú platné.
Čo má obsahovať takáta dohoda, aby bola akceptovaná zo strany daňového úradu?
Elektronickým posielaním fa by sa ušetrili nielen finančné prostriedky, ale aj čas, nemuseli by sme s nimi bežať na poštu.

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 32 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov účtovný záznam určený na prenášanie /prostredníctvom informačného systému/musí obsahovať podpisový záznam. Účtovný záznam musí byť podpísaný najneskôr v okamihu jeho odovzdania na prenos, ktorým môže byť účtovnými jednotkami vzájomne uznávaný obdobný preukázateľný účtovný záznam v technickej forme. Podpisovým záznamom sa rozumie účtovný záznam, ktorého obsahom je vlastnoručný podpis alebo obdobný preukázateľný účtovný záznam nahrádzajúci vlastnoručný podpis v technickej forme. Uvedený zákon nestanovuje, čo má byť obsahom dohody o vzájomnom uznávaní podpisového záznamu. Je to vecou dohody obchodných partnerov. Poznamenávame, že podľa § 75 ods. 6 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov vierohodnosť a neporušenosť obsahu faktúry poslanej elektronicky musí byť zaručená elektronickým podpisom alebo prostredníctvom elektronickej výmeny údajov, ak zmluva týkajúca sa tejto výmeny ustanoví použitie postupov zabezpečujúcich vierohodnosť pôvodu a neporušenosť údajov.
Oddelenie met. daní a služieb
DR SR pracovisko Banská Bystrica
7 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
prevádzkujeme e-shop, uvažujem nad tým, že budeme posielať fakúry elektronicky - mailom,
mám tam oskenovaný podpis aj pečiatku,
môže to teda byť takto...? je to správne ?
ďakujem
0 0
mariana11 mariana11

mariana11 je offline (nepripojený) mariana11

Aj tu je na to názor

http://www.poradca.sk/SubPages/Otvor...idclanok=82102
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Na faktúre je u vedená jediná položka: Fakturujeme Vám dodávku tovaru v zmysle cenovej kalkulácie zo dňa ........"
1. Podľa zákona o DPH je povinnou náležitosťou faktúry aj údaj o množstve a druhu dodaného tovaru a jednotková cena bez dane. Stačí, ak sú tieto údaje uvedené v prílohe (cenovej kalkulácii)?
2. Kalkulácia bola zaslaná len e-mailom bez elektronického podpisu. Stačí to alebo treba žiadať originál?

Ešte čo sa týka originálov faktúr: ak firma vystaví len príjmový pokladničný doklad, ktorý má všetky náležitosti faktúry podľa zákona o DPH, ale je to kópia (samoprepisovacie doklady), je možné na základe takéhoto dokladu uplatiť odpočet DPH?
Naposledy upravil Llívia : 27.12.11 at 05:41
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Posúvam...
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Posúvam...
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

...
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať