Predpokladám, že budete mať zmluvu o sprostredkovaní, v ktorej budete mať okrem iného uvedenú výšku provízie, spôsob vyplácania (mesačne, týždenne... na účet, v hotovosti), ako aj iné náležitosti.
Keď budete predávať dodávateľov tovar a za tento vyberať zálohu, predložíte kupujúcemu príjmový doklad so svojou hlavičkou a keď zálohu odovzdáte dodávateľovi, ten vám vystaví príjmový doklad, že túto zálohu prijal. On, ako plátca DPH, musí zákazníkovi vystaviť faktúru s DPH, keďže prijal zálohu. Pri dodaní tovaru vystaví faktúru, v ktorej doráta zvyšnú sumu k úhrade, plus DPH.
Ak sa vy dvaja dohodnete na vyplácaní provízie povedzme raz mesačne, mal by vám dodávateľ vyhotoviť nejaký sumarizačný doklad, koľko výrobkov ste mu predali, za akú sumu a vyčísliť výšku vašej provízie. Na základe tohoto dokladu (*tento bude tvoriť aj prílohu k faktúre) mu vystavíte faktúru za sprostredkovanie, ktorú by vám mal uhradiť
.
Asi takto si to predstavujem. Všetko je ale treba zakotviť v zmluve, aby ste sa vyhli nejakým nedorozumeniam.