Zavrieť

Porady

Nespokojný zákazník - vrátenie tovaru

Chcel by som sa poradiť. Mám jedného nespokojného zákazníka, ktorý sa mi v podstate vydiera, že ak mu nepošlem nejaký tovar zdarma, tak mi vráti tovar, ktorý je možné vrátiť do 7 dní bez udania dôvodu. Môžem sa nejako brániť ? Celú túto komunikáciu mám v emaily.
Usporiadat
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

to fakt?neviem nie som veľmi doma so zákonmi, ale ako som čo to čítala, keďže je ona podnikateľka, má eshop, tak nemá možnosť vrátenia tovaru..
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
pises ze berie od teba casto tak potom neviem co tu riesis, ak chces mat dobre vztahy tak by si to mal zobrat spet, ak to nezoberies tak asi od teba uz brat nebude, takze si zrataj co sa ti oplati, ja si myslim ze netreba si robit problemy, neviem o aku hodnutu ide, ja napr. kupujem aj za 800 eur vec a nie jeden krat sa stalo ze zakaznik mi to vratil, ale dodavatel to zobral spet, ved par takych objednavok a skoncil si. Pokial mas tie veci skladom tak myslim ze ta to velmi trapit nemusi, prosto sa zmieris s tym ze akoby si to nepredal, ine by bolo keby to musis aj ty objednat a zostane ti to.
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

práveže to, že už nebude odo mňa odoberať, už si našla asi pred mesiacom nového dodávateľa, toto je už len objednávka ktorú som dostala ešte pred tým
jedná sa my o to, že to že ona mala takú zákazníčku ktorá jej veci vrátila tak to nech si rieši ona, a nech ten tovar nevracia mne
nikdy my tovar nevracala, lebo bola stále spokojná

viete my poradiť nejaký zákon, na ktorý sa môžem obrátiť?
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

tovar nemám na sklade, ten sa objednáva na objednávku...ak by si ho bola ona objednala tiež ho nevie vrátiť, tu sa jedná o to, že ja som jej to objednávala lebo som to vedela lacnejšie ako ona
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

hore vyššie som čítala toto:
Legislativna uprava Zakona o ochrane spotrebitela sa vztahuje len na spotrebitelov (nie FO , PO s ICO) cize len spotrebitelia maju pravo na vratenie tovaru do 7 pracovnych dni odo dna prevzatia tovaru.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je teraz online Dáša_

richardg Pozri príspevok
práveže to, že už nebude odo mňa odoberať, už si našla asi pred mesiacom nového dodávateľa, toto je už len objednávka ktorú som dostala ešte pred tým
jedná sa my o to, že to že ona mala takú zákazníčku ktorá jej veci vrátila tak to nech si rieši ona, a nech ten tovar nevracia mne
nikdy my tovar nevracala, lebo bola stále spokojná

viete my poradiť nejaký zákon, na ktorý sa môžem obrátiť?
ona tovar reklamuje alebo ho chce vrátiť do 7 dní bez udania dôvodu?
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
nemam rad ohananie sa zakonmi, to nevedie k nicomu dobremu, pokial ide o malu hodnotu tak by som to zobral spet, ak je to vysokej hodnoty tak tam uz by sa dalo rozmyslat nad niecim,... biznis je ale aj o takychto veciach, zial nie vzdy je vsetko zisk.
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

len že ho chce vrátiť, lebo jej ho vracia kočka
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

jedná sa o väčšiu hodnotu, samozrejme ak by to bolo niečo malé tak kašlem nato

ona sa stále oháňa so zákonmi ak má problém so zákazníčkami
takže myslím, že to vyhrážanie myslela tak, že my chce zavariť ...
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je teraz online Dáša_

richardg Pozri príspevok
jedná sa o väčšiu hodnotu, samozrejme ak by to bolo niečo malé tak kašlem nato

ona sa stále oháňa so zákonmi ak má problém so zákazníčkami
takže myslím, že to vyhrážanie myslela tak, že my chce zavariť ...
a stíha 7 dní na vrátenie?
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
nasiel som tu na porade:

V zmysle § 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji sa tento zákon vzťahuje na spotrebiteľa, ktorým je výslovne fyzická osoba a predmet kúpi jej neslúži na na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

§ 1 z.č 108/2000 Z.z.Tento zákon upravuje ochranu spotrebiteľa pri podomovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb a pri zásielkovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb, ak tovar alebo vecné plnenia a výkony z poskytnutej služby kupuje fyzická osoba a tie jej neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania (ďalej len "spotrebiteľ").

Keďže len tento zákon dáva spotrebiteľovi právo vrátiť tovar do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru, predávajúci, od ktorého ste tovar nekúpili, nemá povinnosť prijať Vami zakúpený tovar, resp. keďže bol notebook kupovaný na firmu, nemáte právo ho do 7 pracovných dní od prevzatia vrátiť.

....
a myslim ze to tak aj je, za tychto podmienok ako pises, tak jej to spet neber, napis jej ze nema na to podla zakona pravo, a viac s nou nedebatuj.
1 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

Padro ďakujem ti veľmi pekne, veľká vďaka
prekopčím jej do mailíku a uvidíme čo ona nato
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

Dáša, zajtra by bolo 7pracovných dní

ale myslím si, že mám právo nezobrať späť šaty, keďže ich kupovala ako SZČO a ´dalej ich ešte ponúkala
0 0
martinetto martinetto

martinetto je offline (nepripojený) martinetto

richardg Pozri príspevok
hore vyššie som čítala toto:
Legislativna uprava Zakona o ochrane spotrebitela sa vztahuje len na spotrebitelov (nie FO , PO s ICO) cize len spotrebitelia maju pravo na vratenie tovaru do 7 pracovnych dni odo dna prevzatia tovaru.
Ano je to tak, ako nahle tovar sluzi na podnikanie (podnikatel predsa nie je spotrebitelom toho tovaru, ale ho dalej ponuka). Priklad. firma ABC je internetovy obchod s TV, a TV prijmace nakupuje od firmy BMN. Zakaznik si u firmy ABC cez e-shop objedna tovar, ktory potom do 7 prac. dni vrati. Firma ABC ale uz NEMOZE vyrobcovi, teda firme BMN tento tovar vratit v zmysle legislativy. Je to uz potom na dohodach, zmluvach ako maju tieto veci upravene. Firma BMN maximalne poskytuje a riesi servis - zo zakona.
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

ďakujem krásne
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

zdravím každého, takže výsledok je taký, že sa my vyhráža ak ich nezoberiem späť tak, že ma dá na colnicu, na súd, na SOI-ku...

čo Vy nato?
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je teraz online Dáša_

richardg Pozri príspevok
zdravím každého, takže výsledok je taký, že sa my vyhráža ak ich nezoberiem späť tak, že ma dá na colnicu, na súd, na SOI-ku...

čo Vy nato?
ak máš všetko v poriadku, nemáš sa čoho báť, nech dá na súd. Len by ma zaujímalo, čo bude predmetom žaloby
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

no veď aj ja mám ten názor, že keď mám veci v poriadku, aspoň neviem o tom, že by som mala mať niečo zle, tak potom čo sa vyhráža

ona my napísala, že ju to nezaujíma, ako myslí na ten zákon, ale že ona my ich posiela späť po vyše dvoch týždnoch mimochodom ...a keď ich neprevezmem, že v opačnom prípade to rieši na tej colnici a pod...
0 0
richardg richardg

richardg je offline (nepripojený) richardg

pritom keby tie jej zákazníčky vedeli, že odkiaľ sú tie veci...
0 0
Dantess Dantess

Dantess je offline (nepripojený) Dantess

Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac
richardg Pozri príspevok
pritom keby tie jej zákazníčky vedeli, že odkiaľ sú tie veci...
nemáš sa čoho báť. je to typický model problémového zákazníka. Tovar niesi nútená prevziať naspäť, keďže uplynula 2 týždňová lehota. Ak máš všetko v poriadku, tak jej len odkáž, že nech Ťa kontaktuje jej právnik, inak sa nemáte o čom baviť.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať