Llívia Toto by zaujímalo aj mňa. Keď som zistila, že zubár si (podľa mňa) vykázal niečo naviac, hneď som volala na infolinku ZP, že čo mám robiť ďalej. Trochu naivne som si myslela, že pracovník ZP si to poznačí a postúpi to ďalej. Ale kdeže - treba sa na ZP obrátiť písomne
Každopádne treba postupovať ďalej, systém kontroly má určite svoje pravidlá. Netreba sa báť, alebo mať nejaké mylné predsudky prameniace z éry minulej. V tomto prípade nejde o "udavačstvo", ktoré tu bolo populárne v minulej smutnej ére. Tu ide o boj proti falšovaniu a pozmeňovaniu údajov, možno trošku naivne povedané: "boj proti globálnej korupcií". Ak každý bude mlčať, tak budeme všade doplácať plné sumy, zubár si nechá rovnakú sumu doplatiť od poisťovní a ešte si naúčtuje rôzne úkony, ktoré nikdy nevykonal.
Môjho pôvodného zubára som však neohlásil. V tej dobe som mal hektické obdobie, sťahoval som sa na iný okraj mesta a kartu som odovzdával inému zubárovi. Výkony pripísané k preventívnym prehliadkam som si všimol po odobratí karty a preštudovaní v súkromí. Som si na 100 percent istý, že posledné 3 roky mi zubár nerobil žiaden úkon, okrem PP. Vždy prehlásil, že nemám ani jeden kaz a nech sa ukážem o rok. Ako som už písal PP som podpísal a následne po mojom odchode mi bolo v karte dopísaný úkon za ošetrenie kazu/-ov.
Ľudia dávajte si na toto pozor, peniaze sa čerpajú z vášho poistenia, potom sa divíme, že si za všetko musíme platiť 90 percent ceny, často aj plnú sumu. Pre ilustráciu:
V súčasnosti som platil u zubára za ošetrenie zubu a plomby - amalgám 2x 32 eur, po roku mi ho musel vytrhnúť, lebo bol pri koreni zapálený - 27 eur za vytrhnutie
(Bratislava, zazmluvnený, nevybavený zubár - schváľne som si vybral menej neluxusnú ambulanciu, asi je to chyba, platí sa aj tak veľa...).
V podstate som prišiel o zub, aj napriek tomu, že každý rok chodím na PP.
Lívia, zaregistrovala si sa na pobočke, či aj priamo na stránke poisťovne je to možné? Vďaka...