Zavrieť

Porady

Platba u zubara

Za co platime odvody do zdravotneho poistenia, ked stale za nieco doplacame? Tuto otazku si kladiem pre seba, ale odpoved neviem.
No teraz sa chcem spytat, ci je spravne ked pri preventivnej prehliadke mi zubar zacne odstranovat zubny kamen a po 2 minutach si vypyta 7 eur. Je to zmluvny lekar. Kolko mu este doplati za tento ukon stat?
Vraj to nie je sucast preventivnej, lebo to bolo odstranovane ultrazvukom. / ani som to nepostrehla , lebo neviem, ako je to ultrazvukom/
Nemal sa najprv pacienta opytat, ci mu to ma robit? Alebo ponuknut inu moznost odstranenia, ktora je zahrnuta v preventivke?
Zda sa mi to nehorazne, a to vraj budeme este viac doplacat aj za ine vysetrenia.
Vdaka za reakcie a vase skusenosti s podobnym pripadom.
Usporiadat
smoulinka33 smoulinka33

smoulinka33 je offline (nepripojený) smoulinka33

Zena :D
zubar okrada ludi to je verejne tajomstvo ...... vsetci to vedia a nikto s tym nic nerobi.....pokial mas iba kaz ktory treba vyvrtat a zablombovat malo by to byt bezplatne lebo tento zakrok plne hradi poistovna len zubar je taky vydrbnay ze si to necha preplatit dva krat raz od poistovne a raz od pacienta
0 0
BXLmiami BXLmiami

BXLmiami je offline (nepripojený) BXLmiami

smoulinka33 Pozri príspevok
zubar okrada ludi to je verejne tajomstvo ...... vsetci to vedia a nikto s tym nic nerobi.....pokial mas iba kaz ktory treba vyvrtat a zablombovat malo by to byt bezplatne lebo tento zakrok plne hradi poistovna len zubar je taky vydrbnay ze si to necha preplatit dva krat raz od poistovne a raz od pacienta
Opakované kontroly na zubných ambulanciach dokazali,že ceny su v absolutnom poriadku.Pokiaľ ma zubár zmluvu so ZP,vyuctuje jej prácu ktoru je ZP ochotná zaplatit a zvysok DOPLATI pacient.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Konečne som sa prihlásila do systému mojej ZP. Pozrela som si zoznam výkonov a mám tam minulý rok X ošetrení zubného kazu, pritom mi však zubár robil len Y kazov. Ako to je možné?
(Napadá mi iba to, že na zube môže byť kaz na rôznych miestach, tak si ich ošetrenie zubár vykázal ako 2-3 výkony.)
0 0
BXLmiami BXLmiami

BXLmiami je offline (nepripojený) BXLmiami

Treba sa ho na to spýtať.Ja rozpisujem napr.testy,poistovna stanovila maximálny počet a bud to rozpíšem akože si bola x krát po určitý počet testov,alebo ťa budem prehánat z práce nazivo a naozaj spravim len tolko koľko dovolia na jeden raz. a prídeš 5x.Ale pacientov zvyknem upozorniť a dať na výber.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Môj zubár neupozorňuje dopredu na nič, vrátane toho, koľko budem doplácať. Spýtam sa poisťovne, čo presne zahŕňa ten kód, lebo jeden kód (ošetrenie kazu) je ohodnotený cez 16 EUR + k tomu vždy doplácam minimálne 20 EUR.
Potvrdilo sa, čo som napísala: na mne poisťovňa len zarába. Keby som nemala zuby, zarobí ešte viac
0 0
Jurino Jurino

Jurino je offline (nepripojený) Jurino

Vzácny druh párnokopytníka
Llívia Pozri príspevok
Konečne som sa prihlásila do systému mojej ZP. Pozrela som si zoznam výkonov a mám tam minulý rok X ošetrení zubného kazu, pritom mi však zubár robil len Y kazov. Ako to je možné?
(Napadá mi iba to, že na zube môže byť kaz na rôznych miestach, tak si ich ošetrenie zubár vykázal ako 2-3 výkony.)
Na zubárov si treba dávať pozor a kontrolovať ich. Máme na to právo. Ja som zistil pomocou osobných kontrol, že môj zubár si nechal 3 roky preplácať od poisťovni na moje meno úkony za 6 kazov, ktoré vykázal za túto dobu. Zaujímavosťou však bolo, že na každej preventívnej prehliadke mi povedal, že mám chrup v poriadku a nemám ani jeden kaz. So spokojným svedomím som odchádzal z PP každý rok a tešil som sa ako sa skvele starám o chrup. Zato môj zubár si pekne ulieval...
Okamžite som od neho odišiel a zmenil zubnú ambulanciu za inú. Po vrátení karty som videl ako si škovne dopísal úkony k jednotlivým PP až potom, čo som ich podpísal vo svojej zubnej karte.
2 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Riešil si to nejakým spôsobom aj s poisťovňou (upozornil si ich na to, že si zubár vykázal výkony, ktoré nikdy nevykonal)?
To podpisovanie výkonov u zubára je pekná blbosť, v ich hatlanine sa ťažko bude laik vyznať. A čo s tým potom narobí poisťovňa, keď pacient to podpíše, ale vie, že mu tie výkony neboli poskytnuté? Je to tvrdenie proti tvrdeniu.
(Napr. si zubár vykázal 3 ošetrenia zubného kazu pri jednom ošetrení. Pritom za tých XY rokov, čo k nemu chodím, sa stalo len jedinýkrát, že mi naraz spravil 2 kazy. Inak vždy len jeden. )
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Jurino Pozri príspevok
Na zubárov si treba dávať pozor a kontrolovať ich. Máme na to právo. Ja som zistil pomocou osobných kontrol, že môj zubár si nechal 3 roky preplácať od poisťovni na moje meno úkony za 6 kazov, ktoré vykázal za túto dobu. Zaujímavosťou však bolo, že na každej preventívnej prehliadke mi povedal, že mám chrup v poriadku a nemám ani jeden kaz. So spokojným svedomím som odchádzal z PP každý rok a tešil som sa ako sa skvele starám o chrup. Zato môj zubár si pekne ulieval...
Okamžite som od neho odišiel a zmenil zubnú ambulanciu za inú. Po vrátení karty som videl ako si škovne dopísal úkony k jednotlivým PP až potom, čo som ich podpísal vo svojej zubnej karte.
Včera som sa bavila so známymi o tom, čo si vyúčtoval môj zubár. Keď niekto od neho odchádza, vždy je problém s kartou, zubár ju nechce dať. Jeden z tých známych má tiež takúto skúsenosť (zubár mu nechcel dať kartu), a keď mu ju už konečne dal, tak nový zubár zistil, že tam mal XY výkonov, ktoré však nikdy neboli uskutočnené.
Takže, ako napísal Jurino, treba ich kontrolovať.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Lívia, nielen u zubára. Keď dcéry vyrástli z detských chorôb, detskej lekárke tiež asi chýbali výkony ...
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

Llívia Pozri príspevok
Včera som sa bavila so známymi o tom, čo si vyúčtoval môj zubár. Keď niekto od neho odchádza, vždy je problém s kartou, zubár ju nechce dať. Jeden z tých známych má tiež takúto skúsenosť (zubár mu nechcel dať kartu), a keď mu ju už konečne dal, tak nový zubár zistil, že tam mal XY výkonov, ktoré však nikdy neboli uskutočnené.
Takže, ako napísal Jurino, treba ich kontrolovať.
súhlasím s tou kontrolou ... ale má niekto skúsenosť, ako sa k takémuto zisteniu postavila ZP? Keď teda sú tam výkony, ktoré spravené neboli

(už som sa aj ja zaregistovala .. tak som veru zvedavá..)
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Katy, aj u seba som všeličo zistila. Pôjdem však udať lekára, keď som inak spokojná s jeho prístupom k pacientom a liečbou ?
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

.. no veď - aj tak veľmi neverím, žeby s tým ZP niečo spravila .. a keď ešte nemáš na výber ...
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Veronikasad, našla som v mojom výpise len nezrovnalosti u zubára a 2 lieky (pozrela som posledné 3 roky). Asi tiež potreboval nahnať výkony, lebo veľa ľudí od neho odchádza.
Už som rozmýšľala nad tým, že by som od neho odišla, takže na poisťovňu sa obrátim, nech to prešetria.
(Nie je ľahké takto sa sťažovať na lekára, keď je s ním pacient spokojný. Ale zase na druhej strane, podvádza, prečo by sa mu to malo prepiecť? Nadhodnocovaním svojich výkonov uberá financie niekde inde/niekomu inému.)
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Katy a R Pozri príspevok
súhlasím s tou kontrolou ... ale má niekto skúsenosť, ako sa k takémuto zisteniu postavila ZP? Keď teda sú tam výkony, ktoré spravené neboli

(už som sa aj ja zaregistovala .. tak som veru zvedavá..)
Toto by zaujímalo aj mňa. Keď som zistila, že zubár si (podľa mňa) vykázal niečo naviac, hneď som volala na infolinku ZP, že čo mám robiť ďalej. Trochu naivne som si myslela, že pracovník ZP si to poznačí a postúpi to ďalej. Ale kdeže - treba sa na ZP obrátiť písomne
0 0
Jurino Jurino

Jurino je offline (nepripojený) Jurino

Vzácny druh párnokopytníka
Llívia Pozri príspevok
Toto by zaujímalo aj mňa. Keď som zistila, že zubár si (podľa mňa) vykázal niečo naviac, hneď som volala na infolinku ZP, že čo mám robiť ďalej. Trochu naivne som si myslela, že pracovník ZP si to poznačí a postúpi to ďalej. Ale kdeže - treba sa na ZP obrátiť písomne
Každopádne treba postupovať ďalej, systém kontroly má určite svoje pravidlá. Netreba sa báť, alebo mať nejaké mylné predsudky prameniace z éry minulej. V tomto prípade nejde o "udavačstvo", ktoré tu bolo populárne v minulej smutnej ére. Tu ide o boj proti falšovaniu a pozmeňovaniu údajov, možno trošku naivne povedané: "boj proti globálnej korupcií". Ak každý bude mlčať, tak budeme všade doplácať plné sumy, zubár si nechá rovnakú sumu doplatiť od poisťovní a ešte si naúčtuje rôzne úkony, ktoré nikdy nevykonal.
Môjho pôvodného zubára som však neohlásil. V tej dobe som mal hektické obdobie, sťahoval som sa na iný okraj mesta a kartu som odovzdával inému zubárovi. Výkony pripísané k preventívnym prehliadkam som si všimol po odobratí karty a preštudovaní v súkromí. Som si na 100 percent istý, že posledné 3 roky mi zubár nerobil žiaden úkon, okrem PP. Vždy prehlásil, že nemám ani jeden kaz a nech sa ukážem o rok. Ako som už písal PP som podpísal a následne po mojom odchode mi bolo v karte dopísaný úkon za ošetrenie kazu/-ov.
Ľudia dávajte si na toto pozor, peniaze sa čerpajú z vášho poistenia, potom sa divíme, že si za všetko musíme platiť 90 percent ceny, často aj plnú sumu. Pre ilustráciu:
V súčasnosti som platil u zubára za ošetrenie zubu a plomby - amalgám 2x 32 eur, po roku mi ho musel vytrhnúť, lebo bol pri koreni zapálený - 27 eur za vytrhnutie (Bratislava, zazmluvnený, nevybavený zubár - schváľne som si vybral menej neluxusnú ambulanciu, asi je to chyba, platí sa aj tak veľa...).
V podstate som prišiel o zub, aj napriek tomu, že každý rok chodím na PP.

Lívia, zaregistrovala si sa na pobočke, či aj priamo na stránke poisťovne je to možné? Vďaka...
1 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Jurino Pozri príspevok
...Lívia, zaregistrovala si sa na pobočke, či aj priamo na stránke poisťovne je to možné? Vďaka...
Priamo na stránke. Aj VšZP, aj Dôvera majú "elektronickú pobočku". Je k tomu pokec, ako a čo treba robiť, príp. sa dá zavolať aj na infolinky poisťovní, aj na nich by ti mali vedieť poradiť.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať