Zavrieť

Porady

Paušálna daň

Dobrý podvečer, nie som zrovna odborník, tak sa pýtam:

Existuje pre jednoduché účtovníctvo pre rok 2005 ešte paušálna daň?

Ďakujem

M.
Usporiadat
Pepa Pepa

Pepa je offline (nepripojený) Pepa

Natka
Mám trv.prac.pomer a popri ňom sprostredkujem II. pilier. Ak som to dobre pochopila, to čo som si zarobila za sprostredkovanie napr. 50 000,- Sk si paušálne zdaním, t.j. 50 000 - 25%(12 500) t.j.37 500,- Sk a to zdaním 19%, čo mi vyjde daň za sprostr.činnosť 7 125,- Sk? A mohla by som si ešte od tých 37 500,- Sk odpočítať aj životné poistenie vo výške 12 000,- Sk? To by bolo 25 500,- Sk a daň z toho 4 845,- Sk (už sa na to lepšie pozerá
Natka - "paušálne zdaním" je nesprávny výraz - jedná sa o výdaje uplatnené percentom z príjmov /podľa paragrafu 6 ods. 10 ZoDP/.
Keďže máš trvalý pracovný pomer - tvoje DP by mohlo vyzerať "nasledovne":
ČZD z §-u 5 /závislá činnosť/ - preukážeš potvrdením od zamest.
+ ČZD z §-u 6 /sprostredkovateľ/ - príjem - 25% výdaje
= ZD
ZD
- nezdaniteľná časť /87936/
- životka / 12000 - samozrejme za predpokladu, že spĺňa "literu" zákona/

[hore] ZD x 19%


daň
- zaplatené preddavky /zrazené a odvedené zamestnávaeľom/ = daň na úhradu
0 0
Natka Natka

Natka je offline (nepripojený) Natka

Ďakujem, ešte musím naštudovať "literu" zákona o životnom poistení.
0 0
detektív detektív

detektív je offline (nepripojený) detektív

Manual
Adra, paušálne výdavky sú:
Ak máš v roku 2005 príjem POD napr. vo výške 600000,- Sk, tak paušálne výdavky napr. vo výške 25% dla zákona o DzP sú 150000,- Sk, a v tejto sume je obsiahnuté všetko, nič iné si nemôžeš uplatniť. K tejto sume si ešte pripočítaš uhradené poistné za SZČO do SP a ZP. Ak bude poistné napr. 88000,- tak zaplatíš daň vo výške:
600000-150000-88000=362000x19%= 68780,- = daň z príjmu.
Pekný deň želám...