Zavrieť

Porady

Zaruka za cudzy vyrobok

Zdravim,

zaujima ma vas nazor na takuto situaciu:

do autoservisu pride klient s tym, ze mu nieco rapka vo vozidle. Autoservis zisti v com je problem, od vyrobcu objedna nahradnu suciastku, vymeni ju. Klientovy vyfakturuje cenu za suciastku (spolu s marzou) a cenu za diagnostiku a naslednu vymenu suciastky, teda cena za pracu.

Klient chvilu vozidlo pouziva, potom sa rapkanie zopakuje. Klient zavezie vozidlo do autoservisu, kde zistia, ze novo vymenena suciastka ma vyrobnu vadu. Tak objednaju novu a vymenia ju.

Klient je klientom autoservisu.
Vyrobca je napr. Skoda.
Vozidlo uz nie je v zaruke (napr. 3-rocne vozidlo).
Autoservis nema nijaky vztah na vyrobcu, je to nezavisla firma.

Moja otazka znie: ci po druhej vymene/oprave ma, alebo nema autoservis klientovy uctovat cenu za svoju pracu. Dovod na druhu vymenu nevznikol chybou autoservisu (bola to vyrobna vada, tzn. chyba vyrobcu). Kto v taktomto pripade zaplati ze mechanikov? Vyrobca? Klient? Autoservis?

Podobne situacie mozu nastat v rozlicnych inych oblastiach (vymena HW v pocitaci, elektrospotrebice, atd).

Vopred dakujem!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    možno som to celé nepohopila dobre. Ale vo vzťahu zákazník-firma plynie na predme dodávky záručná doba. a o vzťahu dodávateľ odberateľ tiež. Takže autoservis si vyfakturuje za práce podľa vzťahu k zákaznikovi a reklamuje vadný výrobok u svojho dodávateľa..... ten zase trebars u výrobcu. Každý v reťazci kontaktuje toho bezprostredne predchádzajúceho.
    Ak zákazník príde 2.krát reklamovať v záručnej dobe napr. 3 mesiace (tozvykne autoservis poskytnuť), tak by nemal platiť nič.
    Lida, dakujem za odpoved.

    Tomu co ste napisala rozumiem. Moja otazka sa ale konkretne tyka toho, ci si autoservis moze narokovat preplatenie "zbytocnej" prace u dodavatela/vyrobcu vadnej suciastky.

    Pretoze cudzou vinou sa musel jednou opravou zapodievat dva krat. Co myslite?

    bepo je offline (nepripojený) bepo

    bepo
    Autoservis si to má uplatnovať u výrobcu súčiastky-pri reklamácii sa uplatňuje nielen vadný výrobok alebo služba ale aj náklady tým vzniknuté.

    Zaruka za cudzy vyrobok

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.