Zavrieť

Porady

Živnosť - začiatky

Zdravím,

som študentom vysokej školy a venujem sa programovaniu, takže by som si chcel založiť živnosť. Viem, že podobných tém je tu veľa, aj som si niečo už naštudoval, ale potreboval by som pár vecí vysvetliť.

1. Sociálna a zdravotná poistovňa
Keďže som študent, prvý rok neplatím predavky na zdravotnú a socialnú poisťovňu.
Tu na porade som si našiel, že ak neprekročím príjem 3 948,84 € za rok 2010 nebudem musieť platiť odvody do socialnej poisťovne a ak mi vyjde VZ za celý rok do 2479,20 € zostanem poistencom štátu a nebudem platiť odvody.
Moja otázka: Ako mám chápať príjem? Zisk - výdavky? a ako vypočítam VZ?

2. Kedy založiť živnosť?
V tomto roku som pracoval na dohodu o brigádnickej práci študenta, kde som zarobil cca 1500 eur. Ak by som si teraz založil živnosť,musel by som podávať za rok 2010 daňové priznanie. Musel by som tam zahrnúť aj príjmy z tej dohody? A naopak, ak budem mať živnosť, môžem pracovať na dohodu? Teda oplatí sa podľa vás počkať a založiť si živnosť až od 1.1.2011?

3. Účtovníctvo
Budem potrebovať účtovníčka, ak nebudem mať zamestnancov a mesačne vystavím, nejaké 2-3 faktúry alebo sa to dá zvládnuť?

Ďakujem všetkým za rady
Usporiadat
Kvietocek Kvietocek

Kvietocek je offline (nepripojený) Kvietocek

Kto sa veľa pyta - veľa sa dozvie ...viac
grammatika Pozri príspevok
treba si pozrieť dohodu/zmluvu s ÚP, či je tam povinnosť viesť jednoduché účtovníctvo. Na porade je veľká diskusia o tom.
ved prave, ze na porade kazdy o tom pise inak...

Prosim Ta co sa tyka tej dotacie ak dam pausalne vydavky ide cela do prijmu spravne?

A co sa tyka tych preddavkov na dan, ak mi vynde platit dan vyssia ako cca 1600 tak sa musi prihlasit na stvrtrocne preddavky?
Dakujem za pomoc
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Kvietocek Pozri príspevok
ved prave, ze na porade kazdy o tom pise inak...