Brouk Predávame budovu s DPH na splátky. Kupujúci má túto budovy prenajatu
a má dohodnuté splátky až do roku 2011. Vklad bude povolený až po zaplatení poslednej splátky. Postupujeme správne, ked vystavíme faktúru až
po zaplatení poslednej splátky? Z jednotlivých splátok odvádzame DPH.
Ako máme správne postupovať?
Adiks Postupujete správne, jednotlivé splátky sa považujú za platby prijaté pred dodaním tovaru podľa 19 ods.4 zákona o DPH. Po uhradení poslednej splátky je potrebné vystaviť ostrú faktúru, kde bude vyfaktúrovaná predajná cena budovy a odpočítaná celková výška uhradených splátok.
Brouk Este poprosím, asi som sa zle vyjadril, my platíme DPH len zo zaplatenej
splátky, čiže nie pravidelne . Neodvádzame dph z vystavenej faktúry, lebo
túto berieme ako zálohovú, a až ked úhradí túto faktúru odvádzame DPH.
Je to správne?
stále je to o budove?
platí odpoved ADIKS, teda postup je správny.
mimotémy-ak do témy vstúpi niekto druhý s inou otázkou, treba sa bud odcitovať, alebo položiť otázku jednoznačnejšie, uviesť odkaz na č.príspevku apod.
Tvoja reakcia bola pod príspevkom o NA, automaticky som to spojila, lebo pôvodné zadanie som považovala za vyriešené spomenutou odpoveďou.
=======
pre istotu zopakujem, ak nedošlo k predaju budovy, ale vystavujú sa len zálohové faktúry na jednotlivé splátky, tak až ich zaplatením vzniká
povinnosť odvodu DPH z titulu prijatej platby.