Zavrieť

Porady

Nehoda servisáka počas skúšobnej jazdy na OMV zákazníka.

Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

Zdravím,
môjmu známemu sa stala nemilá vec. Pracuje ako automechanik v servise, a ...
keď šiel na skúšobnú jazdu s autom zákazníka mal dopravnú nehodu, ktorú zavinil on. Nabúral do druhého vozidla.
Má poistenie zodpovednosti za škodu pri výkone povolania, ale v nedostatočnej výške. Akosi zabudol, že výplata sa valorizuje a Sk už dávno nie je našou menou.
Ako bude hradená škoda na vozidlách? Na zákazníkovom, a na tom druhom? Môže od neho zamestnávateľ žiadať úhradu plnej sumy škody, alebo len do výšky 4 násobku jeho platu.
A môže zákazník od neho žiadať úhradu tejto škody? Alebo druhý účastník nehody?

Ďakujem za všetky odpovede a názory.
Usporiadat
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Ice dive Pozri príspevok
chlapík z X6 (aj keď si na ňu musel zarobiť...) určite nechodí do roboty od 8:00 do 16:30, necvaká elektronickú dochádzku, a učite nečaká ako pes pri bráne na 15teho v mesiaci kedy pípne výplata... a či si z nej zaplatí nedoplatok za nájomné, alebo kúpi zimné topánky...
Dal si neporovnateľný príklad je jasné, že ak má niekto na X6 tak nie sú peniaze pre neho problém a môže si dovoliť zaplatiť aj drahšiu poistku a s tým spojené služby... avšak určite ak by mal škodu a zdvyhli by ste mu poistné na 4600 € už by sa bol ohradil a prvé na čo by poukázal, že odíde s poistením svojho majetku auta, životkami a všetkým ostatným... a určite by ste sa snažili nájsť nejaký kompromis... lebo ani Allianz nepoistí X6 hoc akému ale len významnému klientovi...
To je pravda..., tie X6 sú dosť škodové, kradnú sa jak divé...- máš pravdu, že keď donesem takúto zmluvu, tak niesú z toho bohvieako nadšený a ešte ked tam šupnem GAP- ko na 80 tisíc eur...
0 0
majkii majkii

majkii je offline (nepripojený) majkii

Xanti Pozri príspevok
Zdravím,
môjmu známemu sa stala nemilá vec. Pracuje ako automechanik v servise, a ...
keď šiel na skúšobnú jazdu s autom zákazníka mal dopravnú nehodu, ktorú zavinil on. Nabúral do druhého vozidla.
Má poistenie zodpovednosti za škodu pri výkone povolania, ale v nedostatočnej výške. Akosi zabudol, že výplata sa valorizuje a Sk už dávno nie je našou menou.
Ako bude hradená škoda na vozidlách? Na zákazníkovom, a na tom druhom? Môže od neho zamestnávateľ žiadať úhradu plnej sumy škody, alebo len do výšky 4 násobku jeho platu.
A môže zákazník od neho žiadať úhradu tejto škody? Alebo druhý účastník nehody?

Ďakujem za všetky odpovede a názory.
Otázka má dve roviny - zodpovednosť servisu voči klientov za škodu na veci a zodpovednosť zamestanaca za škody za škodu pri výkone povolania. Pôvodná otázka bola ohľadom zodpovednosti zamestnanca voči zamestnávateľov. Podľa ustanovenia § 179 ZP zamestnanec zodpovedá zamestnávateľovi za škodu, ktorú mu spôsobil porušením povinností pri plnení pracovných úloh alebo v priamej súvislosti s ním. Ide o všeobecnú zodpovednosť. Podľa §186 ods. 2) ZP zamestnávateľ môže požadovať náhrada škody spôsobenú z nedbanlivosti od zamestnanca, ktorej výška nesmie presiahnuť sumu rovnajúcu sa štvornásobku jeho priemerného mesačného zárobku pred porušením povinnosti, ktorým spôsobil škodu. Toto neplatí ak zamestnanec nesie osobitú zodpovednosť za schodok na zverených hodnotách alebo za stratu zverených predmetov (§182-§186 ZP) na základe písomenj dohody o hmotnej zodpovednosti. Keďže nejde o osobitú zodpovednosť zamestnanca môže zamestnávatľ požadovať náhradu škody vo výške tvornásobku jeho priemerného mesačného zárobku pred porušením povinnosti. Túto škodu može zaplatiť z poistenia zodpovednosti, kt. uvádzaš. Otázka bude aj výška škody, môj názor je, ak zamestnávateľ je poistený škodu na veci zaplatí poisťovňa zamestnávateľ môže za škodu voči zamestnancovi požadovať iba spoluúčasť.
2 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

servis prevzal vozidlo do opravy, a zodpovedá zo zákona za škodu, ktorá na ňom vznikne. Toto riziko si môže poisťiť. Ak si ho nepoistí, znáša škodu, za ktorú zodpovedá - tento prípad. Či má nejaký mechanik poistku zodpovednosti alebo nie a v akej výške je druhoradé. Tá slúži v prvom rade na úhradu škody spôsobenej ZAMESTNÁVATEĽOVI, nie klientovi servisu. Ako klienta servisu ma nezaujíma, či škodu spôsobil mechanik, alebo vrátnik. Doporučujem škodu nechať kvalifikovane vyčísliť a požiadať servis o jej úhradu.
3 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať