Zavrieť

Porady

Vlastnictvo vodomerov

Zdravim, chcem sa spytat, ci ma niekto informaciu ohladne vlastnictva vodomerov na SV a TUV. Kto je majitelom meracov? Je niekde stanoveny interval kontroly funkcnosti meracov? Koho je to povinostou kontrolovat spravnu funkciu meracov?
Dovod: vyskytla sa nam zavada na meracoch TUV, jednoducho sa zastavili a nemeraju spotrebu. Spravca sa ohradzuje, ze to moze byt vynate z reklamacneho poriadku, ako necistota v systeme, ktora znemoznila spravnu funkciu meraca. Za chod meraca je vraj zodpovedny vlastnik bytu a ma si ho kontrolovat min. raz mesacne. Merace su stale v dvojrocnej zarucnej lehote. Dakujem za rychlu odpoved.
Usporiadat
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Treba mesačne kontrolovať kľúčové veci. Ak tie sedia, sedí všetko, tak ako sa vlastníci dohodli. Len treba prísť na to čo je kľúčové? U nás sa volala tak časť hory, Kľúčové.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

(Sito, Kľúčové je názov aj jednej slovenskej obce

U nás zatiaľ merače na vodu nie sú, ale keď sa dokončí napojenie na verejný vodovod, tak sa budú financovať z fondu. Keby si ich mal financovať každý sám, niektorí by si ich nedali, lebo by na to nemali peniaze. Väčšie byty budú potrebovať (asi) dva merače, ale veď aj do fondu platia viac, tak prečo nie aj dva?
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Sito, prepáč chcem sa Ťa opýtať, Ty robíš predsedu SVB? Mne to je jasné ako píšeš, že treba všetko...kontrolovať ale domnieval som sa že elek.,plyn a voda je fakturovaná v poriadku, takže kontrolovať budeme, ja som predseda asi 10 rokov a 9 rokov som to robil bezplatne a teraz mám mesačne 16,50 EUR, aj toto chcem od 1.1.2012 zmeniť, chceme dať výpoveď správcovi a sami sa spravovať. Každý si myslí, že robiť predsedu resp. okolo bytovky to je maličkosť ale nieje to tak, postupne zisťujeme čo treba riešiť a stále je čo.
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Nie, máme správcu. Sme pohodlní.

Nemusíš kontrolovať, ani ja som nekontroloval. Až pri jednom vyúčtovaní nám príšla za svetlo na jeden vchod faktúra 150 000 korún.

Prečo? Jednoducho napísali, že sa menil elektromer, ale nevymenili. Do počítača si dali nulu, začiatok na novom. Ale odpísali stav na starom.

Trvalo rok a pol dať to na poriadok. A odvtedy som každý mesiac prešiel sedem elektromerov, dva vodomery a jeden merač tepla. Desať minút času.

Nemôžeš byť predseda, štatutát, keď nemá te SVB.

Možno predseda výboru zástupcov vlastníkov, ale pri tridsiatich bytoch, neviem, neviem?

To mi hovor.
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Veď práve, my sme mali podobný problém s vodou ale mne to trvalo vyriešiť jeden deň, a to návšteva správcu v Ba a vodárni v BA.
Sitko, my sme registrované SVB ale máme správcu a to sa mi zdá momentálne nevýhodné a tak chceme dať výpoveď správcovi a spravovať sa sami.Aj tak si robíme všetko sami, len ročné vyúčtovanie nám robí správca....
Ale inak Tvoje myšlienky majú zmysel....pre mňa...
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

No vidíš niekde sa dá a niekde ťažšie. Pritom správca mal všetky podklady, faktúry. A aj ten kix v nich bol.

V čom je potom problém? Vypovedáte správcovi mandátnu zmluva, a je to!

Inak máš to dosť komplikované, dvadsaťštyri bytov má spoločnú kotolňu a šesť svoje kúrenie. Keď oni prispievajú na vašu kotolňu, vy musíte na ich kotlíky.

Držím Ti palce, a teší ma, že niečo s mojich skúsenosti Ti príde vhod.
0 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Ivan, ani s účtovaním by si nemal problém. Pri 24 bytoch sa nemusí robiť podvojné účtovníctvo, lebo určite nemáte ročný obrat viac ako 200 000 Eur. Na ročné vyúčtovanie sú dobré programy ale dá sa to pri 24 bytoch zvládnuť aj ručne.
Všetko si daj kontrolovať členmi rady a určite to zvládneš. Držím ti palce
Ja to robím už 11 rokov a mám 64 bytov.
Naposledy upravil verkaz : 18.01.11 at 18:25
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Ďakujem všetkým za podporu ale na účtovníctvo si netrúfam, budeme mať externú účtovníčku....
0 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Dobre si sa rozhodol, len potrebuješ to schváliť počtom 2/3 vlastníkov bytov
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Keď sme odsúhlasovali predaj strechy tak sme boli 100% čiže 30 vlastníkov. Myslím si, že toto bude najmenší problém....21 vlastníkov presvedčiť o správnosti....
0 0
svojar svojar

svojar je offline (nepripojený) svojar

IvanPK Pozri príspevok
Ďakujem všetkým za podporu ale na účtovníctvo si netrúfam, budeme mať externú účtovníčku....
Neniem, neviem či sa Vám tá účtovníčka oplatí. asi budeš robiť grátis a všetko pôjde jej.
Naozaj to nie ja veda, sú na všetko programy - ani ja nie som profesionál, ale JÚ robím pre SVB, zaťa aj pre záhradkárov. Už 10 rokov a ku spokojnosti všetkých. Nechcem robiť reklamu ale Alfa na to postačuje a keď nie sú väčšie zdanitelnné príjmy tak je to aj zadarmo. Teda v mojom prípade pre zaťa nie, ale pre SVB a ZO SZZ v pohode.
Viem, že kolegovia zakladali SVB - 40 bytov - na správu po 5€ - a pani účtovníčka, teda vytipovaná, chcela všetko. Tak to robí všetko predsedníčka, stíha a zostane aj na odmeny ostatrných funkcionárov.
Naposledy upravil svojar : 18.01.11 at 19:58
3 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Aj u nás je to tak. Za správu platíme 3,65 Eura mesačne a platíme z toho všetko ešte aj údržbára, za odpisovanie spotreby vody, členov rady, predsedu, poštovné, administratívne pomôcky, telefón, kosenie pred domov, náradie na upratovanie. Za správu by sme platili určite raz toľko.
0 0
lubica_02 lubica_02

lubica_02 je offline (nepripojený) lubica_02

svojar Pozri príspevok
Neniem, neviem či sa Vám tá účtovníčka oplatí. asi budeš robiť grátis a všetko pôjde jej.
Naozaj to nie ja veda, sú na všetko programy - ani ja nie som profesionál, ale JÚ robím pre SVB, zaťa aj pre záhradkárov. Už 10 rokov a ku spokojnosti všetkých. Nechcem robiť reklamu ale Alfa na to postačuje a keď nie sú väčšie zdanitelnné príjmy tak je to aj zadarmo. Teda v mojom prípade pre zaťa nie, ale pre SVB a ZO SZZ v pohode.
Viem, že kolegovia zakladali SVB - 40 bytov - na správu po 5€ - a pani účtovníčka, teda vytipovaná, chcela všetko. Tak to robí všetko predsedníčka, stíha a zostane aj na odmeny ostatrných funkcionárov.
svojar, ale neviem ako dostaneš z Alfy vyúčtovanie - tam je určite problém. Moje uct. robím v alfe ale na byty mam program pre správu bytov - tam sa inak rozúčtovávajú položky.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

Účtovníctvo pre SVB už nie je niekoľko rokov podporované (tuším bolo podporované do r. 2004). Mám "starú" Alfu, v ktorej toto účto ešte bolo, ale netuším, či je aj v nových verziách. A zdá sa mi, že ani tie stĺpce peňažného denníka nie sú v súlade s opatrením pre vedenie jednoduchého účtovníctva právnických osôb nezaložených na podnikanie (číslo a presný názov opatrenia si nepamätám). Keď sa však spraví export do Wordu, dajú sa názvy "koloniek" ľubovoľne meniť.
(Tiež používame Alfu + na ročné vyúčtovanie Excel A účtovníčka je zadarmo.)
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

verkaz Re: Vlastnictvo vodomerov
Dobre si sa rozhodol, len potrebuješ to schváliť počtom 2/3 vlastníkov bytov


IvanPK Pozri príspevok
Keď sme odsúhlasovali predaj strechy tak sme boli 100% čiže 30 vlastníkov. Myslím si, že toto bude najmenší problém....21 vlastníkov presvedčiť o správnosti....
Ivan, máte SVB. Vy nechcete zmeniť formu správy. Teda nepotrebujete súhlas dvoch tretín vlastníkov. Vy by ste len mandantovi vypovedali zmluvu. Na to vám stačí nadpolovičná väčšina. V krajnom prípade aj menšina, po hodine. Alebo tiež, ako máte napísanú zmluvu o zabezpečení dohodnutých veci pre dom, vlastníkov.

182/1993, § 6, odsek 3.

(3) Na správu domu nesmú byť dohodnuté súčasne viaceré formy správy domu. Na správu v jednom dome môže byť uzavretá zmluva len s jedným správcom alebo len jedna zmluva o spoločenstve.

Ak, tak treba prejsť plynule, aby vám nenastalo vákum v istých veciach.
0 0
lubica_02 lubica_02

lubica_02 je offline (nepripojený) lubica_02

Účtovníctvo pre SVB už nie je niekoľko rokov podporované (tuším bolo podporované do r. 2004). Mám "starú" Alfu, v ktorej toto účto ešte bolo, ale netuším, či je aj v nových verziách. A zdá sa mi, že ani tie stĺpce peňažného denníka nie sú v súlade s opatrením pre vedenie jednoduchého účtovníctva právnických osôb nezaložených na podnikanie (číslo a presný názov opatrenia si nepamätám). Keď sa však spraví export do Wordu, dajú sa názvy "koloniek" ľubovoľne meniť.
(Tiež používame Alfu + na ročné vyúčtovanie Excel A účtovníčka je zadarmo.)
Ano takto to môže fungovať a dá sa možno pri menšom počte bytov - domov, vo väčšom rozsahu by mi alfa určite nevyhovovala na správy domov.
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

ďakujem za povzbudivé informácie, myslel som si, že o tom musí rozhodnúť 2/3 vlastníkov, áno máme podpísanú mandátnu zmluvu. Uvažujem dať výpoveď správcovi k 31.12.2011 aby ešte urobil vyúčtovanie za rok 2011...
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

IvanPK Pozri príspevok
ďakujem za povzbudivé informácie, myslel som si, že o tom musí rozhodnúť 2/3 vlastníkov, áno máme podpísanú mandátnu zmluvu. Uvažujem dať výpoveď správcovi k 31.12.2011 aby ešte urobil vyúčtovanie za rok 2011...
Nebude povinný vám spraviť ročné vyúčtovanie.

(2) Správca je povinný najneskôr do 31. mája nasledujúceho roka predložiť vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome správu o svojej činnosti za predchádzajúci rok týkajúcej sa domu, najmä o finančnom hospodárení domu, o stave spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, ako aj o iných významných skutočnostiach, ktoré súvisia so správou domu. Zároveň je povinný vykonať vyúčtovanie použitia fondu prevádzky, údržby a opráv, úhrad za plnenia rozúčtované na jednotlivé byty a nebytové priestory v dome. Ak správca končí svoju činnosť, je povinný 30 dní pred jej skončením, najneskôr v deň skončenia činnosti, predložiť vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome správu o svojej činnosti týkajúcej sa tohto domu a odovzdať všetky písomné materiály, ktoré súvisia so správou domu vrátane vyúčtovania použitia fondu prevádzky, údržby a opráv a úhrad za plnenia. Zároveň je povinný previesť zostatok majetku vlastníkov na účtoch v banke na účty nového správcu alebo spoločenstva.

Vo vašom prípade je podstatné, čo máte vo vašej vzájomnej zmluve. On ten váš správca nie je správca. Len vám robí, to na čom ste sa dohodli.


Musí spraviť vyúčtovanie FOaÚ. Počiatočný stav, tvorba, čerpanie, konečný stav k 31.12.2011.

Tiež, vyúčtovanie úhrad za plnenia, služby. Počiatočný stav, tvorba, čerpanie, konečný stav k 31.12.2011.

Predpísané platby jednotlivým bytom, skutočné úhrady a prípadné rozdiely.

Ročné vyúčtovanie nie! Na základe čoho? Ešte nie sú k 31.12.2011 faktúry od dodávateľov, zabezpečovateľov služieb. Tie prichádzajú v priebehu februára - marca. Preto je povinnosť až do 31.5 nasledujúceho roka.

Vo vašom prípade sa nejedná o správcu. Podstatné je to čo máte vo vašej mandátnej zmluve. On vykonáva pre vás dohodnutú činnosť.
Naposledy upravil sito : 19.01.11 at 23:09
0 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Idem zajtra správcovi do BA, tak budem múdrejší, ďakujem za info....
0 0
svojar svojar

svojar je offline (nepripojený) svojar

lubica_02 Pozri príspevok
svojar, ale neviem ako dostaneš z Alfy vyúčtovanie - tam je určite problém. Moje uct. robím v alfe ale na byty mam program pre správu bytov - tam sa inak rozúčtovávajú položky.
Z Alfy RZ ani neťahám, pretože ročné účtovníctvo v JÚ a RZ záloh je o inom. Ako sa píše v inom príspevku - RZ v Exceli.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať