Zavrieť

Porady

účtovanie preddavku

Chcela by som sa spýtať, keď je firma neplatcom DPH, účtovanie preddavku a jeho vyúčtovanie sa robí rovnako ako pri platcovi dane, tj. cez 314-000 a 314-100??? ďakujem
Usporiadat
Badko Badko

Badko je offline (nepripojený) Badko

Mária1412 Pozri príspevok
a nemusia byť vystavené dve faktúry.............jedna na prijatú platbu a druhá ked vznikne dodanie služby???? dodanie služby je 1.5
Dátum dodania opravila na 30.4. je to ok
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

Mária1412 Pozri príspevok
a nemusia byť vystavené dve faktúry.............jedna na prijatú platbu a druhá ked vznikne dodanie služby???? dodanie služby je 1.5
Ak bola prijatá platba v plnej výške, netreba. Len ak by bola platba len čiastočne, tak by musela vystaviť faktúru na ten rozdiel so skutočným dátumom dodania služby.
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

Ďakujem Vám krásne za radu........veľmi ste mi pomohli
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

SilMar Group Pozri príspevok
Ak bola prijatá platba v plnej výške, netreba. Len ak by bola platba len čiastočne, tak by musela vystaviť faktúru na ten rozdiel so skutočným dátumom dodania služby.
teda ak sa mi stane ten istý prípad ešte niekedy ( úhrada bude v iný mesiac ako dodanie služby ale dodanie bude do 15 dní od prijatia platby ) môžem postupovať tak isto ako som to urobila alebo mám vystaviť radšej dve faktúry...................úhrada mi prišla v plnej výške Ďakujem
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

Mária1412 Pozri príspevok
teda ak sa mi stane ten istý prípad ešte niekedy ( úhrada bude v iný mesiac ako dodanie služby ale dodanie bude do 15 dní od prijatia platby ) môžem postupovať tak isto ako som to urobila alebo mám vystaviť radšej dve faktúry...................úhrada mi prišla v plnej výške Ďakujem
ja by som vystavila len jednu.
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

Ahojte...............prosím poraďte mi.............01.05.2012 som vystavila faktúru za dodanie služby a následne som z výpisu zistila že dňa 30.4.2012 mi klient uhradil za túto službu vopred bez toho aby som vystavila zálohovú faktúru............ na výpise som prijatú platbu zaúčtovala na 221/324 a vystavenú faktúru z 1.5.2012 som zaúčtovala 311/602 a 311/343 kde som zmenila dátum DP na 30.4.2012 a 1.5.2012 som zučtovala cez ID úhradu 324/311..................keďže so si myslela že vystavujem faktúru do 15 dní od prijatej platby............tu však čítam, že ak je to v dvoch rozdielnych mesiacoch tak som mala vystaviť dve faktúry.......................prosím poraďte mi ako to mám opraviť, ked mám už za mesiac jún vystavených ďalších 100 faktúr...............prosíííííííííííí ííííím, neviem si rady

Tweety Pozri príspevok
Máš to dobre, DP -dátum dodania máš apríl, je to OK. Všetko účtuješ teda do apríla, aj ten ID, to si oprav z 1.5. .
Ďakujem..............a musí byť dátum na ID 30.4. keď vlastne dátum vystavenia faktúry je 1.5. a až po vystavení fa ju môžem dať uhradiť cez ID zúčtovaním preddavku.............či? neviem, prosím poraďte
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

Mária1412 Pozri príspevok
Ahojte...............prosím poraďte mi.............01.05.2012 som vystavila faktúru za dodanie služby a následne som z výpisu zistila že dňa 30.4.2012 mi klient uhradil za túto službu vopred bez toho aby som vystavila zálohovú faktúru............ na výpise som prijatú platbu zaúčtovala na 221/324 a vystavenú faktúru z 1.5.2012 som zaúčtovala 311/602 a 311/343 kde som zmenila dátum DP na 30.4.2012 a 1.5.2012 som zučtovala cez ID úhradu 324/311..................keďže so si myslela že vystavujem faktúru do 15 dní od prijatej platby............tu však čítam, že ak je to v dvoch rozdielnych mesiacoch tak som mala vystaviť dve faktúry.......................prosím poraďte mi ako to mám opraviť, ked mám už za mesiac jún vystavených ďalších 100 faktúr...............prosíííííííííííí ííííím, neviem si rady



Ďakujem..............a musí byť dátum na ID 30.4. keď vlastne dátum vystavenia faktúry je 1.5. a až po vystavení fa ju môžem dať uhradiť cez ID zúčtovaním preddavku.............či? neviem, prosím poraďte
Ak je fa vystavená 1.5 s dátumom dodania 30.4., tak jej úhradu môžeš zúčtovať s dátumom 1.5. Ak ti to dovolí software - priamo na faktúre alebo cez ID.
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

software mam MRP a tak som to aj urobila.............po vystavení faktúry som ju dala uhradiť cez ID dátumom 1.5. keďže aj fa bola v ten deň vystavená a vytlačila som si už faktúru s odpočítanou zálohou kde mi na faktúre nakoniec dalo k úhrade 0 eur ( takú ma SW predlohu) .............Ďakujem
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

§ 71 Zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH
Faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku

(1) Pri každom dodaní tovaru a dodaní služby v tuzemsku pre zdaniteľnú osobu a pre právnickú osobu, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, je platiteľ povinný vyhotoviť faktúru. Platiteľ je povinný vyhotoviť faktúru aj v prípade, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru a predtým, ako je poskytovanie služby skončené. Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti. Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci. Platiteľ nie je povinný na účely dane vyhotoviť faktúru, ak ide o tovar alebo službu, ktorá je dodaná s oslobodením od dane podľa § 28 až 42.

... takže by mali byť dve faktúry ... či?
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

promont maja Pozri príspevok
§ 71 Zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH
Faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku

(1) Pri každom dodaní tovaru a dodaní služby v tuzemsku pre zdaniteľnú osobu a pre právnickú osobu, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, je platiteľ povinný vyhotoviť faktúru. Platiteľ je povinný vyhotoviť faktúru aj v prípade, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru a predtým, ako je poskytovanie služby skončené. Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti. Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci. Platiteľ nie je povinný na účely dane vyhotoviť faktúru, ak ide o tovar alebo službu, ktorá je dodaná s oslobodením od dane podľa § 28 až 42.

... takže by mali byť dve faktúry ... či?
takto som to potom pochopila aj ja, ked som si prečítala aj príspevky výššie, ale ako to mám opraviť ked už mám v juni vystavených ďalších 100 faktúr.......faktúra sa vsunúť nedá, veď sú očíslované......neviem..........prosím poraďte
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

Prosíííím pomôžte mi
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

... čo tak nový rad faktúr pre vystavené faktúry ku prijatým platbám .. dá sa?

... aj keď predmetné ustanovenie žiada vystavenie dvoch faktúr ... z hľadiska daní štátny rozpočet neukrátiš ( ... dúfajúc, že si dph odviedla, resp. odvedieš za mesiac 04/2012)... takže, až také horúce to nebude ... ak len nenatrafíš na daňovú kontrolu, ktorej by toto vadilo ... nemám potuchy aká sankcia by nastala = kedysi mohla byť až do výšky 2000,00 Sk (??) za nevystavenie jedného daňového dokladu ... ale teraz, netuším ...
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

promont maja Pozri príspevok
... čo tak nový rad faktúr pre vystavené faktúry ku prijatým platbám .. dá sa?

... aj keď predmetné ustanovenie žiada vystavenie dvoch faktúr ... z hľadiska daní štátny rozpočet neukrátiš ( ... dúfajúc, že si dph odviedla, resp. odvedieš za mesiac 04/2012)... takže, až také horúce to nebude ... ak len nenatrafíš na daňovú kontrolu, ktorej by toto vadilo ... nemám potuchy aká sankcia by nastala = kedysi mohla byť až do výšky 2000,00 Sk (??) za nevystavenie jedného daňového dokladu ... ale teraz, netuším ...
Ďakujem za radu...........dph je odvedené správne..............ale prosím o bližšie vysvetlenie ako si mám vytvoriť nový rad faktúr na prijaté platby ( zákazník je FO, ktorá faktúry nikde neeviduje) Ďakujem
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

promont maja Pozri príspevok
§ 71 Zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH
Faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku

(1) Pri každom dodaní tovaru a dodaní služby v tuzemsku pre zdaniteľnú osobu a pre právnickú osobu, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, je platiteľ povinný vyhotoviť faktúru. Platiteľ je povinný vyhotoviť faktúru aj v prípade, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru a predtým, ako je poskytovanie služby skončené. Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti. Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci. Platiteľ nie je povinný na účely dane vyhotoviť faktúru, ak ide o tovar alebo službu, ktorá je dodaná s oslobodením od dane podľa § 28 až 42.

... takže by mali byť dve faktúry ... či?
Tak teraz sa priznám, som na pochybách. Pamätám si, že na školení sme sa na toto pýtali a povedali nám jasne, že netreba vystaviť ďalšiu faktúru. A má to aj sedliacku logiku - veď peniaze boli odvedené vo fa za platbu. Ale ten paragraf tak postavený nie je.
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

SilMar Group Pozri príspevok
Tak teraz sa priznám, som na pochybách. Pamätám si, že na školení sme sa na toto pýtali a povedali nám jasne, že netreba vystaviť ďalšiu faktúru. A má to aj sedliacku logiku - veď peniaze boli odvedené vo fa za platbu. Ale ten paragraf tak postavený nie je.
... z účtovného hľadiska je potrebné napokon zúčtovať aj výkony, resp. tržby .. a vzniká tu aj pohľadávka, ktorú je potrebné evidovať v knihe pohľadávok, či vydaných faktúr ( .. aj keď jej výsledok je, pre tento prípad, nula = prijatá platba vo výške 100% celkovej sumy) ... a tak ostáva k úhrade = 0,00 eur ( uvedené vo faktúre) ...

Zvyčajne riešim celú vec tak, že evidujem faktúry k prijatej platbe so zaúčtovaním 3245/3241,343 .. kde účet 3245 je účet so sledovaním salda, teda zo zápisom v knihe záväzkov, či došlých faktúr a účet 3241 je účet bez tohto sledovania ( úhrada 211 alebo 221/3245) ... a pri vystavení "ostrej" faktúry je zúčtovanie takéto: 311/6**,343 a -311/-3241,-343 = teda priamo vo faktúre zúčtujem ( spárujem) aj prijatú platbu ...
Naposledy upravil promont maja : 07.06.12 at 07:23
1 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

Mária1412 Pozri príspevok
Ďakujem za radu...........dph je odvedené správne..............ale prosím o bližšie vysvetlenie ako si mám vytvoriť nový rad faktúr na prijaté platby ( zákazník je FO, ktorá faktúry nikde neeviduje) Ďakujem
... tak tomu opäť nerozumiem ja ... v každej účtovnej jednotke je potrebné viesť knihu pohľadávok, či vydaných faktúr ... aj keď softvér MRP osobne nepoznám, myslím si, že knihu faktúr tam máš ... ?)

... a nový rad faktúr si môžeš nazvať napr. FVPP ( faktúry vydané k prijatým platbám), pričom vydané faktúry napr. FV ... a číslovanie začne napr. od jednotky ... je povinnosťou účtovnej jednotky evidovať všetky účtovné doklady časovo súsledne za sebou = číslovanie napr. od 1, 2, 3 ... xx ... pripojím link: http://www.porada.sk/f92-zakon-o-uctovnictve.html či http://www.porada.sk/f128-postupy-uctovania-ju.html alebo http://www.porada.sk/f100-postupy-uctovania-pu.html
Naposledy upravil promont maja : 07.06.12 at 07:41
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

SilMar Group Pozri príspevok
Tak teraz sa priznám, som na pochybách. Pamätám si, že na školení sme sa na toto pýtali a povedali nám jasne, že netreba vystaviť ďalšiu faktúru. A má to aj sedliacku logiku - veď peniaze boli odvedené vo fa za platbu. Ale ten paragraf tak postavený nie je.
... mám zato, že ak máme prijatú platbu napr. 7. 6. 2012 a dodanie tovaru, či služby 13. 6. 2012 ( teda časovo ide o 7 dní = menej ako 15 dní) vystavím už iba jednu faktúru = " ostrú" faktúru ( pri dodaní tovaru, či služby), a nie faktúru k prijatej platbe ... takže povinnosť vystavenia faktúry pri dodaní služby, či tovaru je prioritná, a to hlavne vtedy, ak ten čas je menej ako 15 dní a ide o totožný kalendárny mesiac ...

§ 71
Zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH
Faktúra pri dodaní tovaru a služby v tuzemsku

(1) Pri každom dodaní tovaru a dodaní služby v tuzemsku pre zdaniteľnú osobu a pre právnickú osobu, ktorá nie je zdaniteľnou osobou, je platiteľ povinný vyhotoviť faktúru. Platiteľ je povinný vyhotoviť faktúru aj v prípade, ak je platba prijatá pred dodaním tovaru a predtým, ako je poskytovanie služby skončené. Platiteľ vyhotoví faktúru najneskôr do 15 dní od vzniku daňovej povinnosti. Ak v kalendárnom mesiaci vznikne platiteľovi daňová povinnosť prijatím jednej alebo viacerých platieb a zároveň aj dodaním tovaru alebo dodaním služby, na ktoré prijal jednu alebo viac platieb, môže platiteľ vyhotoviť jednu faktúru, a to najneskôr do 15 dní od vzniku poslednej daňovej povinnosti vzťahujúcej sa na toto dodanie tovaru alebo dodanie služby v tomto kalendárnom mesiaci. Platiteľ nie je povinný na účely dane vyhotoviť faktúru, ak ide o tovar alebo službu, ktorá je dodaná s oslobodením od dane podľa § 28 až 42.
Naposledy upravil promont maja : 08.06.12 at 03:56
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

promont maja Pozri príspevok
... tak tomu opäť nerozumiem ja ... v každej účtovnej jednotke je potrebné viesť knihu pohľadávok, či vydaných faktúr ... aj keď softvér MRP osobne nepoznám, myslím si, že knihu faktúr tam máš ... ?)

... a nový rad faktúr si môžeš nazvať napr. FVPP ( faktúry vydané k prijatým platbám), pričom vydané faktúry napr. FV ... a číslovanie začne napr. od jednotky ... je povinnosťou účtovnej jednotky evidovať všetky účtovné doklady časovo súsledne za sebou = číslovanie napr. od 1, 2, 3 ... xx ... pripojím link: http://www.porada.sk/f92-zakon-o-uctovnictve.html či http://www.porada.sk/f128-postupy-uctovania-ju.html alebo http://www.porada.sk/f100-postupy-uctovania-pu.html
myslela som to tak, že poskytujeme internetové služby a konkrétne ide o zákazníka, ktorý nieje ani živnostník ani PO ( teda obyčajný človek, zamestnanec) teda ak by som vystavila faktúru FVPP01 na prijatú platbu tak by nevadilo že mu ju dám až teraz.........
0 0
promont maja promont maja

promont maja je offline (nepripojený) promont maja

Mária1412 Pozri príspevok
myslela som to tak, že poskytujeme internetové služby a konkrétne ide o zákazníka, ktorý nieje ani živnostník ani PO ( teda obyčajný človek, zamestnanec) teda ak by som vystavila faktúru FVPP01 na prijatú platbu tak by nevadilo že mu ju dám až teraz.........
... myslím, že je oveľa dôležitejšie, s akým dátumom bude vystavená faktúra k prijatej platbe ... skús napísať všetko tak polopatytisticky: dátumy, predmet faktúry aj s číslami ...
0 0
Mária1412 Mária1412

Mária1412 je offline (nepripojený) Mária1412

promont maja Pozri príspevok
... myslím, že je oveľa dôležitejšie, s akým dátumom bude vystavená faktúra k prijatej platbe ... skús napísať všetko tak polopatytisticky: dátumy, predmet faktúry aj s číslami ...
30.4. mi prišla platba tak som to zaučtovala 221/324...........je to od zákazníka ktorému poskytujeme internetove služby a vystavujeme mu faktúry každý mesiac Napr. internetové služby od 1.5. do 31.5.2012 - predmet fa s DP stále k 1. v mesiaci.........teda faktúry vystavujem začiatkom mesiaca...................za mesiac máj vystavujem 2.5.2012 s DP 1.5.2012.
To že mi prišla platba vopred som zistila až z výpisu banky a to už faktúra na služby za mesiac máj bola vystavená.............. klient platí pravidelne každý mesiac len v mesiaci apríl zaplatil 1. krat 3.4.2012 a 2.krat 30.4.
tak som platbu zaučtovala ako preddavok a potom na faktúre opravila dátum DP z 1.5. na 30.4. potom som dala cez ID uhradiť fa s dátumom vystavenia fa teda 2.5. a následne som vytlačila faktúru ( vo výstupoch mám zostavu - faktúra s odpočtom zálohy - ale vyzerá ako klasická len na konci kde je suma celkom 12,50 pod tým je uhradené 12,50 a pod tým k úhrade 0 eur - a túto som klientovi vytlačila. Zaučtovala som ju klasicky 311/602 a 311/343 s dátumom 30.4.2012.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať